Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av hivemindhermit
    Sååå... den där artikeln om fjärilsciklider. Var finns den?
    Det har Johnny ett vrålbra svar på - med länk och allt.
    Johnny - kan du fixa en länk?

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ja, jag håller ju på med en varsam re-scape i scalarekaret, luckrar upp och placerar ut lite nytt, luftigt trämaterial.
      "Lianen" skall in bakom roten i högerhörnet. Sedan hade jag tillfälligtvis bara satt en Hängalmsgren mot gavelrutan medan jag funderar på vart den skall hamna. Den där grenen får jag låta stå kvar där ett tag för nu fick ett par scalarer för sig att leka. Rommen tar de andra scalarerna hand om i ett senare skede. Ett 540 är alldeles för litet för den här typen av scalarer. Fatta att jag vill bonka ihop ett större typ... NU.

      video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell

        Det har Johnny ett vrålbra svar på - med länk och allt.
        Johnny - kan du fixa en länk?
        Klart jag kan, bror. Här är länken till ett ambitiöst hobbyprojet, AEmagasinet. Du hittar Mats helt underbara artikel som en final i slutet.


        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Ja, jag håller ju på med en varsam re-scape i scalarekaret, luckrar upp och placerar ut lite nytt, luftigt trämaterial.
          "Lianen" skall in bakom roten i högerhörnet. Sedan hade jag tillfälligtvis bara satt en Hängalmsgren mot gavelrutan medan jag funderar på vart den skall hamna. Den där grenen får jag låta stå kvar där ett tag för nu fick ett par scalarer för sig att leka. Rommen tar de andra scalarerna hand om i ett senare skede. Ett 540 är alldeles för litet för den här typen av scalarer. Fatta att jag vill bonka ihop ett större typ... NU.

          https://www.youtube.com/watch?v=F2iOhcUegxQ
          Japp fattar det. Du har ju haft ett sug och en plan för ett större kar en tid nu, men det verkar som om dina skönheter hittar på nåt att göra ändå trots tight sovrum
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Klart jag kan, bror. Här är länken till ett ambitiöst hobbyprojet, AEmagasinet. Du hittar Mats helt underbara artikel som en final i slutet.
            Jamen, fan vad bra! Nu kan HM-Hermit kolla in den där fina publikationen också.
            Johnny, mycket bra att du hjälper till med länken (igen... ). Jag skall sprida den vidare till ett antal akvariemänniskor som är mycket intresserade.
            Tack!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Japp fattar det. Du har ju haft ett sug och en plan för ett större kar en tid nu, men det verkar som om dina skönheter hittar på nåt att göra ändå trots tight sovrum
              Dom tar varje tillfälle i akt.

              Kommentar

              • hivemindhermit
                • September 2017
                • 214

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Klart jag kan, bror. Här är länken till ett ambitiöst hobbyprojet, AEmagasinet. Du hittar Mats helt underbara artikel som en final i slutet.

                Tack så mycket!
                /Alex
                375 + 112 liter drömmar

                Kommentar

                • tanteva
                  • September 2015
                  • 1399

                  nja det är nog inte längden jag hänger upp mig på heller.... jag far ju runti huvet som en elvisp...särskriver ihopskriver så alla som är känsliga för dessa typer av texter ofta hoppar över just mina =P
                  det är ju på gott å ont man har lite såna där skrivproblem. Svårt att uttrycka mig har jag med så att folk förstår ofta.. Då blir det mer korta saker, som rinner ut på sidorna ... ja det är ju så jag skriver men massa olika fåror till höger å vänster när jag kommer på saker mitt i skriften. Det kan ibland bli svårt att hänga med =D men men det kunde vart värre jag kunde vart analfabet å gå miste om massor med bra saker som det finns här på forumet... å alla dessa mysiga människor tänk när jag stavar just det ordet så tänker jag alltid på män i skor... fnissar lite nä... dags för kattmat till en lite för mager katt nu... pöss på er alla =D

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Eva!
                    Du är ändå med och skriver. Det är ju själva poängen med ett forum. Spelar ingen roll hur du skriver, eller ibland får svårt att formulera dig.
                    Kanonbra att du är med i trådarna och berättar det du upplever och ser i dina och andras kar, kommer med tips och ställer frågor.

                    Kommentar

                    • Rufus
                      • January 2005
                      • 866

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Eva!
                      Du är ändå med och skriver. Det är ju själva poängen med ett forum. Spelar ingen roll hur du skriver, eller ibland får svårt att formulera dig.
                      Kanonbra att du är med i trådarna och berättar det du upplever och ser i dina och andras kar, kommer med tips och ställer frågor.
                      Ja precis, huvudsaken att man är vänlig och respekterar andra, och det är ju du Eva. Sen kan bokstäverna göra lite som dom vill ibland men det gör ju inte så mkt.
                      // Annicka

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Vill bara lägga in en bild från torsdagskvällens gig.
                        Vi spelade på Polisens årliga julfest... och vi gav oss den på att leverera fängslande musik för packade och julstinna snutar.
                        Klädkoden för scenutstyrsel kändes ju helt naturlig.

                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2101.jpg
Visningar: 334
Storlek: 130,8 KB
ID: 2375708

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Haha helt suveränt

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Rufus
                            • January 2005
                            • 866

                            // Annicka

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Man kan inte bli annat än lycklig när man ser ett sånt gäng! Spelglädjen lyser ur ögonen
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Christer5
                                • July 2015
                                • 915

                                Mats, helt underbart att se denna bild,det är så kul att ni har roligt på gigen,önskar att jag kunde ha varit kvar bakom mina trummor men det gick ju inte efter 50 år med spelningar på grund av tinnitus och jag hör bara på ett öra.Vet att du tar vara på den tid som är med alla spelningar.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...