Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Rufus
    Mossa är väl fint...din tråd läser jag alltid även om jag inte "hörs".
    Men nu hördes du. Kul!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Kom just på att jag har en Back To Nature - Springrock, en jättepjäs till "bakgrund". Den måste ju helt klart användas!


      Klicka på bilden för större version

Namn: image_66992.jpg
Visningar: 223
Storlek: 273,4 KB
ID: 2373971

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Kom just på att jag har en Back To Nature - Springrock, en jättepjäs till "bakgrund". Den måste ju helt klart användas!


        Klicka på bilden för större version

Namn: image_66992.jpg
Visningar: 223
Storlek: 273,4 KB
ID: 2373971
        Oj, tur att du kom på att du har en sån rackare - ös på som du brukar säga

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Rufus
          • January 2005
          • 866

          Haha hur kan man glömma en sådan sak..man måste ju snubbla på den lite då och då om man inte bor stort
          // Annicka

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Inger H
            Oj, tur att du kom på att du har en sån rackare - ös på som du brukar säga
            //Inger
            Ursprungligen postat av Rufus
            Haha hur kan man glömma en sådan sak..man måste ju snubbla på den lite då och då om man inte bor stort
            Jag hade änna glömt av den då den är instuvad i en källarskrubb...
            Den skall placeras, inte ståendes som på bilden utan liggandes, och får bli ett enormt filter - innan EHEIM-tunnorna.

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Kom på att det varit väldigt tyst från Zoopet ett tag och gick in och kikade och här har det ju hänt grejer. Gjorde en rensning av mina kakor i maskinen för ett tag sedan och uppenbarligen faller prenumerationen på mail bort då Zoopet kakan försvinner.

              Kul att stugan blivit aktuell igen, då är vi tillbaka där allt började med en avstickare till källaren.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av c90368
                Kom på att det varit väldigt tyst från Zoopet ett tag och gick in och kikade och här har det ju hänt grejer. Gjorde en rensning av mina kakor i maskinen för ett tag sedan och uppenbarligen faller prenumerationen på mail bort då Zoopet kakan försvinner.
                Kul att stugan blivit aktuell igen, då är vi tillbaka där allt började med en avstickare till källaren.
                Det är mestadels väldigt tyst på Zoopet...
                Stugan skall igång lite längre fram. Det blir kul med lite nya tag.


                Kommentar

                • Haloumi
                  • November 2016
                  • 59

                  Facebook mördar alla forum känns det som Grymt tråkigt

                  Kommentar

                  • tanteva
                    • September 2015
                    • 1399

                    det växer inte mossa... tråden är bara väl ingången så att det är en stor mysfaktor...eller ja lite mossa är ju välkommet ... ja så är det bara =D

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Haloumi
                      Facebook mördar alla forum känns det som Grymt tråkigt
                      Ursprungligen postat av tanteva
                      det växer inte mossa... tråden är bara väl ingången så att det är en stor mysfaktor...eller ja lite mossa är ju välkommet ... ja så är det bara =D
                      Jag har blivit inbjuden till, och gått med i några slutna akvariegrupper på FB. Där gäller omedelbar "gratifikation", en sorts snabb belöning på bilder, filmer och inlägg, mestadels i form av en "lajk-tumme", sedan är det slut.
                      Förvisso kan det ställas någon intressant fråga, eller kommentar ibland - men, FB-grupperna är, om möjligt, ännu tristare än den utveckling man kan se på exempelvis Zoopets forum.

                      Vad som förvånar mig är avsaknad av kommunikation på Z-forumet.
                      Att just denna tråd inte är så livlig har jag största förståelse för - här visas ju bara bilder på Manacapuro Red Back-scalarer och sajicor med yngel i ett kar som några forumdeltagare sett till leda redan. Vråltrist - jag håller med! Men förhoppningsvis blir det lite nya grejer snart.

                      Om vi bortser från de vanliga, problemrelaterade trådarna, som av naturliga skäl alltid finns på ett forum som detta, tycker jag personligen att Ingers nya projekt, med inredning och uppstart skall bli väldigt intressant. Även ApeviaX stora Tanganyika-kar och dess utveckling är en tråd jag följer (och replikerar i) med stort intresse.
                      Det finns givetvis ett flertal andra trådar som intresserar just mig, och jag försöker bidraga med att hålla någon form av samtal igång - kanske med någon fråga eller input, om jag kan hjälpa till. Det fungerar mestadels, men ofta tröttnar trådskaparen efter ett tag, och utan trådskaparens medverkan... tja, då blir det inte mycket att orda om.

                      Jaja, vi har ju dryftat ovanstående många gånger tidigare, inte minst i denna tråd som blivit något av en blogg för min del. En blogg jag envist uppdaterar.
                      Jag tycker det är kul att skriva och fortsätter gärna med det här i "akvariestugan" och, som sagt, det kommer nya projekt längre fram.
                      Senast redigerad av Mats Bryzell; 07 November 2017, 18:43.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell



                        Jag har blivit inbjuden till, och gått med i några slutna akvariegrupper på FB. Där gäller omedelbar "gratifikation", en sorts snabb belöning på bilder, filmer och inlägg, mestadels i form av en "lajk-tumme", sedan är det slut.
                        Förvisso kan det ställas någon intressant fråga, eller kommentar ibland - men, FB-grupperna är, om möjligt, ännu tristare än den utveckling man kan se på exempelvis Zoopets forum.

                        Vad som förvånar mig är avsaknad av kommunikation på Z-forumet.
                        Att just denna tråd inte är så livlig har jag största förståelse för - här visas ju bara bilder på Manacapuro Red Back-scalarer och sajicor med yngel i ett kar som några forumdeltagare sett till leda redan. Vråltrist - jag håller med! Men förhoppningsvis blir det lite nya grejer snart.

                        Om vi bortser från de vanliga, problemrelaterade trådarna, som av naturliga skäl alltid finns på ett forum som detta, tycker jag personligen att Ingers nya projekt, med inredning och uppstart skall bli väldigt intressant. Även ApeviaX stora Tanganyika-kar och dess utveckling är en tråd jag följer (och replikerar i) med stort intresse.
                        Det finns givetvis ett flertal andra trådar som intresserar just mig, och jag försöker bidraga med att hålla någon form av samtal igång - kanske med någon fråga eller input, om jag kan hjälpa till. Det fungerar mestadels, men ofta tröttnar trådskaparen efter ett tag, och utan trådskaparens medverkan... tja, då blir det inte mycket att orda om.

                        Jaja, vi har ju dryftat ovanstående många gånger tidigare, inte minst i denna tråd som blivit något av en blogg för min del. En blogg jag envist uppdaterar.
                        Jag tycker det är kul att skriva och fortsätter gärna med det här i "akvariestugan" och, som sagt, det kommer nya projekt längre fram.
                        Mats, jag skickar en "lajk-tumme" till ditt inlägg . Du vet vad jag menar, att verkligen "prata" på ett forum är a och o - och inte som grupperna på FB där kommunikation helt saknas. Vi hoppas på att det blir bättre framöver

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          ... dessutom Mats, så uppskattar jag att du följer mitt projekt trots att det bara är på 240L

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            ... dessutom Mats, så uppskattar jag att du följer mitt projekt trots att det bara är på 240L
                            //Inger
                            Storleken spelar ingen roll.

                            Kommentar

                            • ApeviaX
                              • December 2005
                              • 1531

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Halloj Inger. Var tvungen att kolla lite på YT och hittade dessa filmer.

                              Cryptoheros cutteri - (Fowler, 1932) - (Cichlidae) - Parc Zoologique de Paris - 02/04/2015France-animaux.org : http://www.france-animaux.org/pages/poissons-d...


                              https://www.youtube.com/watch?v=dbxylS-mIrE
                              Djävulskt vad läckra!
                              ApeviaX
                              Archocentrus multispinosus
                              "Vattensamlingen"
                              X-Aquatic

                              Kommentar

                              • Marten64

                                • July 2012
                                • 1020

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell



                                Jag har blivit inbjuden till, och gått med i några slutna akvariegrupper på FB. Där gäller omedelbar "gratifikation", en sorts snabb belöning på bilder, filmer och inlägg, mestadels i form av en "lajk-tumme", sedan är det slut.
                                Förvisso kan det ställas någon intressant fråga, eller kommentar ibland - men, FB-grupperna är, om möjligt, ännu tristare än den utveckling man kan se på exempelvis Zoopets forum.

                                Vad som förvånar mig är avsaknad av kommunikation på Z-forumet.
                                Att just denna tråd inte är så livlig har jag största förståelse för - här visas ju bara bilder på Manacapuro Red Back-scalarer och sajicor med yngel i ett kar som några forumdeltagare sett till leda redan. Vråltrist - jag håller med! Men förhoppningsvis blir det lite nya grejer snart.

                                Om vi bortser från de vanliga, problemrelaterade trådarna, som av naturliga skäl alltid finns på ett forum som detta, tycker jag personligen att Ingers nya projekt, med inredning och uppstart skall bli väldigt intressant. Även ApeviaX stora Tanganyika-kar och dess utveckling är en tråd jag följer (och replikerar i) med stort intresse.
                                Det finns givetvis ett flertal andra trådar som intresserar just mig, och jag försöker bidraga med att hålla någon form av samtal igång - kanske med någon fråga eller input, om jag kan hjälpa till. Det fungerar mestadels, men ofta tröttnar trådskaparen efter ett tag, och utan trådskaparens medverkan... tja, då blir det inte mycket att orda om.

                                Jaja, vi har ju dryftat ovanstående många gånger tidigare, inte minst i denna tråd som blivit något av en blogg för min del. En blogg jag envist uppdaterar.
                                Jag tycker det är kul att skriva och fortsätter gärna med det här i "akvariestugan" och, som sagt, det kommer nya projekt längre fram.
                                Jag är också sedan några år tillbaka med i några akvarieFBgrupper, bland annat ett par utlänska regnbågsfiskgrupper där hittar jag ibland intressanta artiklar och vackra bilder, det är i stort sett vad jag får ut av dem. Av de svenska grupper jag är med i är det endast en om "Dammfiskar" som fungerar något så när, övriga grupper finner jag tyvärr mer eller mindre meningslösa. Jag deltar i ytterst få diskussioner av den enkla anledning att de oftast blir väldigt spretiga, opersonliga och snabbt försvinner i mängden. Jag tillhör inte de mest aktiva Zoopetskribenterna men jag är i stort sett dagligen inne och kollar vilka ämne som tas upp och vilka trådar som varit aktiva. De dagar "Akvariestugan" varit aktiv vilket är ganska ofta som tur är går jag in och kollar bilder, filmer och texter. Detta med stort nöje.
                                Jag tror ändå på Zoopet som forum i dess nuvarande form. Det är seriöst och personligt och med tillhörande kunskapsbank i form av artregistret och sökmöjligheterna som ges bland gamla trådar är det oslagbart.

                                /Johan

                                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...