Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Ursprungligen postat av Inger H
    Du e kul du, jag personligen gillar alla bilder lika mycket .

    //Inger
    Jag instämmer
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Jahapp... Då levererades cirka 60 stycken sajica-yngel (2,5 - 3 cm) till Z-shopen idag.
      Hoppas att de får gå någonstans där de får trivas riktigt gôtt i framtiden.


      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1990.jpg
Visningar: 210
Storlek: 334,1 KB
ID: 2373782

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Så lugnt och mysigt allt ser ut Mats. Blir nästan sugen på yngel i karen. Kort inlägg å korta besök här i forumet för mig nu ett tag igen då jag jobbat så mycket att gubben blir rejält trött. Tittar på forumet. Njuter. Så ska jag skriva nåt. Så blidde det tomt i skallen. Ja så där är det just nu. Ha tålamod med min fåordighet min vän. Jag läser trots skrivkrampen.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Marten64

          • July 2012
          • 1020

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Jahapp... Då levererades cirka 60 stycken sajica-yngel (2,5 - 3 cm) till Z-shopen idag.
          Hoppas att de får gå någonstans där de får trivas riktigt gôtt i framtiden.


          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1990.jpg
Visningar: 210
Storlek: 334,1 KB
ID: 2373782
          Fina! Lämnar/säljer du dem till Herkules?

          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Marten64
            Fina! Lämnar/säljer du dem till Herkules?
            Jag lämnar dom bara, tar inget betalt.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Så lugnt och mysigt allt ser ut Mats. Blir nästan sugen på yngel i karen. Kort inlägg å korta besök här i forumet för mig nu ett tag igen då jag jobbat så mycket att gubben blir rejält trött. Tittar på forumet. Njuter. Så ska jag skriva nåt. Så blidde det tomt i skallen. Ja så där är det just nu. Ha tålamod med min fåordighet min vän. Jag läser trots skrivkrampen.
              Ah, det är lugna puckar. Även jag tittar också, nu för tiden, mestadels här på forumet - skriver i stort sett ingenting. Vi får "skriva loss" senare, när det blir tillfälle.

              Det här är en tråd i projekt-delen, och den kallas "Akvariestugan". Just själva stugan där karen stod (i början av tråden) har stått tom en längre tid av anledningar man kan läsa om... tidigare i tråden. Jag kommer att dra igång ett nytt kar i stugan. Då blir det inte bara ett nytt projekt, utan trådnamnet får dessutom tillbaka sin betydelse.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                Ah, det är lugna puckar. Även jag tittar också, nu för tiden, mestadels här på forumet - skriver i stort sett ingenting. Vi får "skriva loss" senare, när det blir tillfälle.

                Det här är en tråd i projekt-delen, och den kallas "Akvariestugan". Just själva stugan där karen stod (i början av tråden) har stått tom en längre tid av anledningar man kan läsa om... tidigare i tråden. Jag kommer att dra igång ett nytt kar i stugan. Då blir det inte bara ett nytt projekt, utan trådnamnet får dessutom tillbaka sin betydelse.
                Jag gillar den sista delen i ditt inlägg Mats .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Jag gillar den sista delen i ditt inlägg Mats .
                  //Inger
                  Ja, jag tycker det skall bli kul att använda stugan igen - lite småfix där bara så att det blir god ventilation, lätt att byta vatten o.s.v.
                  Att ha karen, eller rättare sagt, ett nytt, större kar i huset är inte riktigt rätt väg att gå. Det är bara att inse att vår lilla kåk inte riktigt har det utrymme som behövs. Vi vill göra lite andra häftiga grejer inne i själva huset, och nog skulle ett nytt kar kunna ingå i dom planerna - men det finns en verklighet också.
                  Så, tilbaka till stugan - lite längre fram!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Ja, jag tycker det skall bli kul att använda stugan igen - lite småfix där bara så att det blir god ventilation, lätt att byta vatten o.s.v.
                    Att ha karen, eller rättare sagt, ett nytt, större kar i huset är inte riktigt rätt väg att gå. Det är bara att inse att vår lilla kåk inte riktigt har det utrymme som behövs. Vi vill göra lite andra häftiga grejer inne i själva huset, och nog skulle ett nytt kar kunna ingå i dom planerna - men det finns en verklighet också.
                    Så, tilbaka till stugan - lite längre fram!
                    Det kommer att bli skoj att se vad du hittar på

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Det kommer att bli skoj att se vad du hittar på
                      //Inger
                      Det blir "det gamla vanliga".
                      Stugan tjänar nu som förråd till en uppsjö inredningsmaterial, och de här grenpartierna har jag stor lust att använda - var där ute nu och knäppte en bild.

                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2016.jpg
Visningar: 213
Storlek: 496,9 KB
ID: 2373951

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Det blir "det gamla vanliga".
                        Stugan tjänar nu som förråd till en uppsjö inredningsmaterial, och de här grenpartierna har jag stor lust att använda - var där ute nu och knäppte en bild.

                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2016.jpg
Visningar: 213
Storlek: 496,9 KB
ID: 2373951
                        Haha, tror bestämt att du planerar ett aningen större kar .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Haha, tror bestämt att du planerar ett aningen större kar .
                          //Inger
                          Jo, så går funderingarna. Grenverken på bilden är rejält stora - så det kommer att krävas volym.

                          Vill bara säga att jag är glad och tacksam att du, och några stycken till, fortfarande ids att kika in i tråden titt som tätt.
                          Jag skall fortsätta att ta bilder och filmer, så får jag putta in grejerna här i tråden när saker och ting sker.


                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Jo, så går funderingarna. Grenverken på bilden är rejält stora - så det kommer att krävas volym.

                            Vill bara säga att jag är glad och tacksam att du, och några stycken till, fortfarande ids att kika in i tråden titt som tätt.
                            Jag skall fortsätta att ta bilder och filmer, så får jag putta in grejerna här i tråden när saker och ting sker.

                            Självklart kikar jag in, och jag är också glad och tacksam att några få kikar in i min tråd. Det är bara kul, att några av oss "gamlingar" finns kvar .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Självklart kikar jag in, och jag är också glad och tacksam att några få kikar in i min tråd. Det är bara kul, att några av oss "gamlingar" finns kvar .
                              //Inger
                              Japp, det är kul att vi är några få som fortfarande stretar på. Att det växer mossa på den här tråden är jag fullt medveten om, men det gör liksom inget.

                              Kommentar

                              • Rufus
                                • January 2005
                                • 866

                                Mossa är väl fint...din tråd läser jag alltid även om jag inte "hörs".
                                // Annicka

                                Kommentar

                                Arbetssätt...