Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av RoffePoffe
    Härliga filmer med massor av yngel och scalarerna är ju magnifika. Ger du ynglen någon särskild mat eller får de klara sig på vad som finns i karet?
    Halloj! Ynglen klarar sig fint på det som finns i karet - och det är en hel del.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ahhhh, lördag - och gig-ledig… Varför inte titta in en sväng på Zoopet och kolla om det händer något, så säg?
      Jag lägger upp några bilder och filmer - same old, shame old, men va’ fan, det gör la inget.

      video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


      video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


      Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_1733.jpg Visningar:	1 Storlek:	450.6 kB ID:     	2372851

      Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_1738.jpg Visningar:	1 Storlek:	453.9 kB ID:     	2372852
      Senast redigerad av Mats Bryzell; 16 September 2017, 15:45.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Äh, va' fan, jag kör på med några bilder till - skit samma.
        En grej som jag tycker är häftig med Javaormbunke är när den får växa fast på ett underlag, och sprida sig vidare som den vill.
        Jag hade en idé om att låta java växa fast på slimline-bakgrunden - och nu är det ingen återvändo.

        Den som av någon anledning tittat i tråden vet att jag för ett tag sedan rensade ut massvis av java (finns nu i kompisens 720) och lät de plantor som vuxit fast i slimlinen vara kvar.
        Jag tog några bilder för en stund sedan, vid vattenbytet, och det ser riktigt gôtt ut, tycker jag.


        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1749.jpg
Visningar: 215
Storlek: 682,6 KB
ID: 2372854

        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1750.jpg
Visningar: 193
Storlek: 694,9 KB
ID: 2372855

        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1751.jpg
Visningar: 191
Storlek: 506,6 KB
ID: 2372856

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Äh, va' fan, jag kör på med några bilder till - skit samma.
          En grej som jag tycker är häftig med Javaormbunke är när den får växa fast på ett underlag, och sprida sig vidare som den vill.
          Jag hade en idé om att låta java växa fast på slimline-bakgrunden - och nu är det ingen återvändo.

          Den som av någon anledning tittat i tråden vet att jag för ett tag sedan rensade ut massvis av java (finns nu i kompisens 720) och lät de plantor som vuxit fast i slimlinen vara kvar.
          Jag tog några bilder för en stund sedan, vid vattenbytet, och det ser riktigt gôtt ut, tycker jag.


          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1749.jpg
Visningar: 215
Storlek: 682,6 KB
ID: 2372854

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1750.jpg
Visningar: 193
Storlek: 694,9 KB
ID: 2372855

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1751.jpg
Visningar: 191
Storlek: 506,6 KB
ID: 2372856
          Ja du Mats, jag undrar så vad som är framgången till dina utsökta java?
          Du skickade ju till mig för ett antal år sedan, men så fort dom kom till mig så blev det kajko.
          Men kanske med nytt sjövatten så....

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Ahhhh, lördag - och gig-ledig… Varför inte titta in en sväng på Zoopet och kolla om det händer något, så säg?
            Jag lägger upp några bilder och filmer - same old, shame old, men va’ fan, det gör la inget.

            video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


            video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


            Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_1733.jpg Visningar:	1 Storlek:	450.6 kB ID: 	2372851

            Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_1738.jpg Visningar:	1 Storlek:	453.9 kB ID: 	2372852
            Häftigt med den begynnande huvveknölen

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Inger H

              Ja du Mats, jag undrar så vad som är framgången till dina utsökta java?
              Du skickade ju till mig för ett antal år sedan, men så fort dom kom till mig så blev det kajko.
              Men kanske med nytt sjövatten så....
              //Inger
              Inger... Sanningen är att jag låter grejerna vara ifred och väntar...
              Jag har en utarbetad strategi - men den tar tid att låta "löpa linan ut", så att säga...
              Jag vill så gärna förmedla metoder för hur man kan lyckas - men det är svårt på ett forum som detta där snabba och kemiska lösningar är prio ett.

              Jag ser fram emot att följa dina nya projekt!


              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H
                Häftigt med den begynnande huvveknölen
                //Inger
                Ja, han har fått en liten fin puckel nu - härligt att se!


                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                  Inger... Sanningen är att jag låter grejerna vara ifred och väntar...
                  Jag har en utarbetad strategi - men den tar tid att låta "löpa linan ut", så att säga...
                  Jag vill så gärna förmedla metoder för hur man kan lyckas - men det är svårt på ett forum som detta där snabba och kemiska lösningar är prio ett.

                  Jag ser fram emot att följa dina nya projekt!

                  Som du vet Mats, så är icke kemiska lösningar prio ett för mig heller - erkännes, att det kunde vara så i början för ett antal år sedan då jag inte visste så mycket bättre
                  Trevlig helg på dig Mats!

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Som du vet Mats, så är icke kemiska lösningar prio ett för mig heller - erkännes, att det kunde vara så i början för ett antal år sedan då jag inte visste så mycket bättre
                    Trevlig helg på dig Mats!
                    //Inger
                    Det vet jag, Inger - det är därför jag så gärna följer dina nya äventyr!
                    Ha nu en alldeles underbar helg!



                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Det vet jag, Inger - det är därför jag så gärna följer dina nya äventyr!
                      Ha nu en alldeles underbar helg!


                      Äventyret börjar snart ...

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        javan verkar trivas bäst när man bara låter den vara å inte petar eller joxar med den. Men ibland kliar det i fingrarna för man tycker det har ramlat eller blitt sned eller så. Jag flyttade på mina då höll dom på att dö... men sedan lät jag dom vara å nu har dom återhämtat sig. så kontentan... sätt dom där du vill ha dom var säker för dom vill inte flytta på sig =)

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Den där hanen börjar allt bli redigt biffig nu! Sedan är det kul att se närbilder på detaljer i dina kar, som nu Javorna. Det är nästan akvarieföreningsvibb. Tummen upp för sånt!
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Den där hanen börjar allt bli redigt biffig nu! Sedan är det kul att se närbilder på detaljer i dina kar, som nu Javorna. Det är nästan akvarieföreningsvibb. Tummen upp för sånt!
                            Ja, jag är ju där och plåtar karen, i stort sett, hela tiden - och bygger upp en rejäl bild- och filmbank.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Ja, jag är ju där och plåtar karen, i stort sett, hela tiden - och bygger upp en rejäl bild- och filmbank.
                              Till glädje för oss andra :-)
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Till glädje för oss andra :-)
                                Hmm... ja.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...