Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Tack för filmerna Mats, jag har också kollat på dessa, men jag tittade en gång till nu . Jag hoppas att IMAZO får hem lite roliga fiskar framöver så att det finns lite att välja på.

    Nu är i alla fall allt som behövs för att rena sjövattnet på gång, lite klurigt är det, men Håkan är ju van vid att mekka med mina kar så han har ju vanan inne .

    //Inger

    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Inger H
      Tack för filmerna Mats, jag har också kollat på dessa, men jag tittade en gång till nu . Jag hoppas att IMAZO får hem lite roliga fiskar framöver så att det finns lite att välja på.
      Nu är i alla fall allt som behövs för att rena sjövattnet på gång, lite klurigt är det, men Håkan är ju van vid att mekka med mina kar så han har ju vanan inne .
      //Inger
      Gôtt! Hoppas att du snart är igång och att allt funkar fint!


      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Fattar det. Har du någon speciell svår art som du har på din bucket list. Någon du inte haft än?
        Skulle vara en saftig grupp Altum isåfall. Kan jag få till ett rejält högt och djupt kar lite längre fram, så skall det bli Altum!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Det är banne mig inte ofta jag ser det gamla dorsigera-paret, men fick just ett par bilder. De håller mestadels till djupt in bland växterna, men tittar fram någon gång ibland. Deras färgdräkt skvallrar om att de är i en vilofas just nu. De hade en liten yngelsvärm för ett par månader sedan. Drar de fram en ny kull skall jag föröka filma dom, men det är svårt då de inte gärna går ut med ynglen i "öppet vatten".

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1700.jpg
Visningar: 230
Storlek: 522,9 KB
ID: 2372711

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1707.jpg
Visningar: 218
Storlek: 483,4 KB
ID: 2372712

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            Dagens fråga - hur många yngel är det i Pias länk

            Trevligt med gamla "godingar" som dorsigera
            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 08 September 2017, 19:05.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              They are pushin' 20 cm...
              Manacapuro-scalarerna växer fortfarande. Man kan undra hur stora de skall bli?
              Många scalarer blir krumma och "kryper" med fenorna när de blir fullvuxna - de slappnar liksom av och håller en låg profil - i de flesta kar.

              Jag måste säga (även om jag förstår att detta renderar, typ, noll intresse) att dessa Manacapuro F1:or håller en enastående stringens.
              Kanske beror det på att fiskarna får allsköns "krafs" att äta under sommarhalvåret?
              När jag håvade upp levande foder senast, fanns ett stort antal större maskar (typ) och skalbaggar - det är inte så mycket småloppor och mygglarver på denna sidan sommaren - och scalarerna äter detta som om det vore snacks... Skalbaggarna är favoritföda.

              Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_1710.jpg Visningar:	2 Storlek:	395.5 kB ID:     	2372721

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Klart de växer när de bor i en godisbutik!
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Ja hos Mats är de så nära himmelriket en fisk kan komma. Så underbart att se fiskar blomma ut så som de gör här.


                  Skickat från min iPhone med Tapatalk
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Marten64

                    • July 2012
                    • 1020

                    Hej Mats! Vattenhacinterna som jag fick av dig stortrivs, det är nu en sammanhängande kolloni som stilla flyter runt i dammen, riktigt fint. Jag undrar dock hur du övervintrar dem?
                    /Johan
                    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Marten64
                      Hej Mats! Vattenhacinterna som jag fick av dig stortrivs, det är nu en sammanhängande kolloni som stilla flyter runt i dammen, riktigt fint. Jag undrar dock hur du övervintrar dem?
                      /Johan
                      Bara att låta dom vara kvar i dammen. De kommer tillbaka.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Snap out oft it!
                        Det är söndag - och en liten film är på sin plats, eller hur?

                        video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48147

                          Man kan ju fundera över om du har så ostädat så sammet ryker i akvarier (eller så är det yngel)
                          Senast redigerad av Kjell Fohrman; 11 September 2017, 17:21.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Marten64

                            • July 2012
                            • 1020

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                            Bara att låta dom vara kvar i dammen. De kommer tillbaka.
                            Ok, tack Mats. Mycket fin film!

                            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Hur fint som helst, Mats
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • RoffePoffe

                                • August 2012
                                • 88

                                Härliga filmer med massor av yngel och scalarerna är ju magnifika. Ger du ynglen någon särskild mat eller får de klara sig på vad som finns i karet?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...