Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    [QUOTE=Mats Bryzell;n2370640]Halloj Inger!
    Jag är nere på Mallorca och spelar lite musik, så jag har inte varit här på ett tag.

    Är du där i solen, så ska du absolut inte kolla dina inlägg , Njut nu, så hörs vi sedan

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Halloj Inger!
      Jag är nere på Mallorca och spelar lite musik, så jag har inte varit här på ett tag.
      Ser att du fått info av Shepard.
      Inte fel att var där
      men nu har vi i alla fall fått lite värme här också
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Inger H
        Är du där i solen, så ska du absolut inte kolla dina inlägg , Njut nu, så hörs vi sedan
        //Inger
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Inte fel att var där
        men nu har vi i alla fall fått lite värme här också
        The boy is back in town!
        Karet är, efter ett antal dagars bortvaro, skönare än någonsin. Ett av scalareparen har lekt och det gamla dorsigeraparet är på gång, det var ett tag sedan - kul att se dessa in action (både hanen och honan har utvecklat varsina snygga huvudpucklar). Sajicorna har börjat övergå från vilopaus till lektendenser. Honan har den fint citronfärgade ryggfenan som signalerar att hon är redo för uppvaktning.
        Sajicaynglen har vuxit till sig fint - det är ungefär 5-7 stycken. Hur jag skall få dessa ur karet har jag inte en susning om... Men det ger sig, som allt annat.
        Ha en fortsatt underbar söndag önskar jag alla som kikar in här i tråden, så syns vi senare någon gång här på forumet.


        Kommentar

        • Marten64

          • July 2012
          • 1020

          Det låter som om läget är under kontroll! Ha en underbar söndag du med!

          /Johan
          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Marten64
            Det låter som om läget är under kontroll! Ha en underbar söndag du med!

            /Johan
            I'm a free wheeler! Läget är under finfin kontroll.
            Imorgon, på jobbet, skall vi planera (inte plantera) några fina rabatter.
            Med tanke på hur fint detta lilla dvärgrhododendronbuskage (Scalet Wonder) blev efter ett år - vi satte cirka tjugo stycken - funderar jag på att återgå till denna lilla juvel, som ett inslag i rabatten.

            Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_1346.jpg Visningar:	1 Storlek:	790.0 kB ID:     	2370676

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell

              I'm a free wheeler! Läget är under finfin kontroll.
              Imorgon, på jobbet, skall vi planera (inte plantera) några fina rabatter.
              Med tanke på hur fint detta lilla dvärgrhododendronbuskage (Scalet Wonder) blev efter ett år - vi satte cirka tjugo stycken - funderar jag på att återgå till denna lilla juvel, som ett inslag i rabatten.

              Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_1346.jpg Visningar:	1 Storlek:	790.0 kB ID: 	2370676
              Mycket vacker, det låter som ett bra val och en angenäm arbetsuppgift!
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                Härliga färger i rabatten
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Ska den här lilla rackaren har surjord som den andra i släktet?
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Ska den här lilla rackaren har surjord som den andra i släktet?
                    Mata med räkmix så kommer den vackra röda färgen
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Ska den här lilla rackaren har surjord som den andra i släktet?
                      Japp.


                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Makarna multispinosa hade en dispyt igår, och ägnade sig åt jawlocks och allmänt fightande... Idag ser de rätt skamfilade ut, men tycks fortfarande vakta ynglen, som inte är frisimmande än.

                        Här är några nyförvärv, som jag skaffade för ca en vecka se'n
                        Bifogade filer
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Multisynglen är frisimmande, men paret verkar inte helt sams. Sajicorna vaktar på, även om väl ynglen inte anser sig behöva vaktas längre...
                          Bifogade filer
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Aaaahh! Det är ju ändå fredag - varför inte en liten film såhär på myskvällens början, så säg?
                            Idag drog dom fram kull nr. 2.

                            Ha en toppenkväll och en fortsatt underbar helg!

                            video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                            Kommentar

                            • Marten64

                              • July 2012
                              • 1020

                              Fin film, imponerande att se hur honan/hanen? minutiöst vakar. Trevlig helg du med.

                              /Johan
                              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Marten64
                                Fin film, imponerande att se hur honan/hanen? minutiöst vakar. Trevlig helg du med.
                                /Johan
                                Åh, vad kul att du besökte tråden!
                                Det är honan man ser mestadels på filmen, hanen rör sig på större ytor - och man kan se honom i slutet av filmen när jag försöker följa honom med kameran.
                                Idag och imorgon skall det gigas - riktigt kul, och det blir en fin helg!
                                Men, jag hann ta ett par korta filmsnuttar där även hanen syns. Riktiga skitfilmer med tanke på alla reflexer i rutan, men skit samma...

                                video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


                                video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                                Kommentar

                                Arbetssätt...