Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Faltaren
    • July 2005
    • 1453

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Det var ett tag jag såg dig här. Kika tillbaka i tråden något år så finns det lite småskit att kolla på.
    Kul att du tittade in!
    Ja jag får göra det. Finns säkert massa gött
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

    Kommentar

    • Faltaren
      • July 2005
      • 1453

      Ursprungligen postat av flygrc

      Den var riktigt intressant, den ska jag prova!
      Gör det
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av flygrc
        Den var riktigt intressant, den ska jag prova!
        Japp, testa! Finns bilder på förra sidan hur det kan bli med den metoden.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Nu börjar det nog i alla fall dra ihop sig till lek, honan simmade in i malröret, och hanen stod utanför och skakade, spände upp sig, och körde in några vågor i röret med stjärten.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Shepard
            Nu börjar det nog i alla fall dra ihop sig till lek, honan simmade in i malröret, och hanen stod utanför och skakade, spände upp sig, och körde in några vågor i röret med stjärten.
            Låter mycket bra!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Idag var jag ute i trädgården och fixade lite. Kollade vattentunnan som samlar upp regnvatten, om det fanns lite smått och gott till fiskarna.
              Det kryllar av röda mygglarver i tunnan nu, så det var bara att håva upp lite käk.
              När jag stod där och slevade i tunnan hittade jag även den almrot som jag ploppade ner där i somras. Ja, det tog mer än ett halvår, men nu var roten vattenmättad och låg på botten av tunnan.
              Den var översållad av röda mygglarver, småkryp och helt grön av någon alg.
              Det var bara att dra i roten i karet utan omsvep. Det går ju inte att tvätta bort sådant guld som går att äta. Guldnuggetarna blev väldigt upphetsade av allt godis som dom fick beta av - och så blev roten riktigt snygg i karet också. Win-win liksom.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Låter mycket bra!
                En och annan grannfejd med scalareparet som bor på våningen ovanför uppstår då och då. Scalarerna håller på och putsar på en Anubias som växer en bit upp på roten, strax ovanför sajicornas malrör. Sajicorna och multisarna kommer däremot förvånansvärt bra överens, den lilla eldbukshanen är däremot inte helt kompis med multisarna, sajicorna bryr han sig däremot inte om.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Shepard

                  En och annan grannfejd med scalareparet som bor på våningen ovanför uppstår då och då. Scalarerna håller på och putsar på en Anubias som växer en bit upp på roten, strax ovanför sajicornas malrör. Sajicorna och multisarna kommer däremot förvånansvärt bra överens, den lilla eldbukshanen är däremot inte helt kompis med multisarna, sajicorna bryr han sig däremot inte om.
                  Skulle vara kul att se någon film på karet. Vet att du inte har något konto på YT, men ändå.
                  Kul att det flyter på fint i baljan!

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Skulle vara kul att se någon film på karet. Vet att du inte har något konto på YT, men ändå.
                    Kul att det flyter på fint i baljan!
                    Jodå Livet går sin gilla gång i karet, och växterna är gröna, men ser lite skamfilade ut, undrar om det kan vara zebrasnäckorna som mumsar på dem... Det har dock hänt vid matningarna att fengäddorna har misstagit Megalechisarnas spröt för en smaskig mask.

                    Till och med scalareparen håller hyfsat sams, så länge marmorparet inte dristar sig till att komma för nära de grås ände av karet. Och denisonisarna simmar runt och är vackra som få. Är faktiskt hyfsat nöjd med karet just nu, t.o.m med inredningen.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Shepard
                      Jodå Livet går sin gilla gång i karet, och växterna är gröna, men ser lite skamfilade ut, undrar om det kan vara zebrasnäckorna som mumsar på dem... Det har dock hänt vid matningarna att fengäddorna har misstagit Megalechisarnas spröt för en smaskig mask.
                      Till och med scalareparen håller hyfsat sams, så länge marmorparet inte dristar sig till att komma för nära de grås ände av karet. Och denisonisarna simmar runt och är vackra som få. Är faktiskt hyfsat nöjd med karet just nu, t.o.m med inredningen.
                      Även jag nöjd är med hur inredningen utvecklar sig i mitt kar, jag adderade en rejäl rot idag (inl. 12471) och det blev väldigt bra.
                      Det skulle vara kul att se en helbild på ditt kar!

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        men du vilket toppen rot =D du hittade =D låter kalas det där

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av tanteva
                          men du vilket toppen rot =D du hittade =D låter kalas det där
                          Japp, jag lade in några bilder på de där rötterna i somras någon gång. Hade helt glömt av att jag lagt en av dom i tunnan för mer än ett halvår sedan, så det var kul att hitta den idag - översållad med godis, och riktigt tjusig i baljan.

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Även jag nöjd är med hur inredningen utvecklar sig i mitt kar, jag adderade en rejäl rot idag (inl. 12471) och det blev väldigt bra.
                            Det skulle vara kul att se en helbild på ditt kar!
                            Här är några bilder på hur det sett ut, och hur det ser ut nu På ena bilden syns ditt gamla flaggpar till höger, vaktandes ägg på ett Anubiasblad.
                            Bifogade filer
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • tanteva
                              • September 2015
                              • 1399

                              mysigt shepard =D

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Ursprungligen postat av tanteva
                                mysigt shepard =D
                                Tack Kollade i din tråd, ser fint ut det också.
                                Senast redigerad av Shepard; 02 April 2017, 20:39.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...