Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Shepard

    Nej, scalarerna tjafsar med varandra, hade fler innan, och bytte in några, men honan som blev kvar verkar inte accepteras riktigt av hanen, så jag åkte och köpte några till idag.
    Och idag fick jag tag i (trumvirvel)... nyckelhål och rödögda multispinosor

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Multispinosahanen visar upp sig för honan, och börjar få den där fina gula färgen, och ögonen är tomatröda. Trodde sajicahanen skulle bli gramse, och ha saker att säga om de nya grannarna, men faktum är att han inte verkar bry sig nämnvärt. Däremot så trodde den lilla eldbukshanen att det var honom multispinosorna bråkade med när multispinosahanen visade upp sig för honan precis intill eldbuken. Så han spände ut sina röda gälmembran mot dem, trots att han är ungefär hälften så stor.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Shepard
        Multispinosahanen visar upp sig för honan, och börjar få den där fina gula färgen, och ögonen är tomatröda. Trodde sajicahanen skulle bli gramse, och ha saker att säga om de nya grannarna, men faktum är att han inte verkar bry sig nämnvärt. Däremot så trodde den lilla eldbukshanen att det var honom multispinosorna bråkade med när multispinosahanen visade upp sig för honan precis intill eldbuken. Så han spände ut sina röda gälmembran mot dem, trots att han är ungefär hälften så stor.
        Låter som skön action i karet!

        Här är det hyfsad action också. Sajicorna drar runt med sina yngel fortfarande (bilder från igår på förra sidan) och nu har ett av scalareparen börjat med lekbeteende. Lägger dom en kaka snart så lär det bli rejäl action!
        Senast redigerad av Mats Bryzell; 27 March 2017, 17:55.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell

          Låter som skön action i karet!

          Här är det hyfsad action också. Sajicorna drar runt med sina yngel fortfarande (bilder från igår på förra sidan) och nu har ett av scalareparen börjat med lekbeteende. Lägger dom en kaka snart så lär det bli rejäl action!
          Japp Sajicahanen vill fortfarande inte riktigt veta av honan, men hon börjar visa sig mer och mer, och hennes fenor är gula och fina nu. Multispinosorna verkar däremot komma bra överens, och får faktiskt vara ifred för sajicahanen. Sajicahonan nafsade däremot efter dem förut.

          Ja, scalarer som leker är det fart på. Mina verkar inte riktigt synka än.

          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Sajicahonan har börjat tuffa till sig, hon ger scalarerna ett nyp eller två om hon får syn på dem, och förut följde hon efter hanen in bakom den stora höga roten, och de var där bakom en bra stund utan att hon blev bortjagad. Kollade till dem nyss, och då simmade de fram.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Så här ser de ut nu...
              Bifogade filer
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Dom ser kanonfina ut. Nu dröjer det inte länge...

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ah, vi får allt ha en liten onsdagsfilm, eller hur?
                  Jag vet ju att ni alla är oerhört nyfikna på hur det går med de små ynglen, så givetvis skall jag göra en liten uppdatering.

                  video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Ah, vi får allt ha en liten onsdagsfilm, eller hur?
                    Jag vet ju att ni alla är oerhört nyfikna på hur det går med de små ynglen, så givetvis skall jag göra en liten uppdatering.

                    https://www.youtube.com/watch?v=AHM0y27uDR0
                    Så roligt att se sajicayngel Mats, mina lyckades aldrig med att få några - fast å andra sidan, så misstänkte jag då att jag hade samma kön på samtliga. Minns, att jag postade bilder, men fick aldrig utrett vilket/vilka kön jag hade .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Så roligt att se sajicayngel Mats, mina lyckades aldrig med att få några - fast å andra sidan, så misstänkte jag då att jag hade samma kön på samtliga. Minns, att jag postade bilder, men fick aldrig utrett vilket/vilka kön jag hade .
                      //Inger
                      Halloj Inger! Vad kul att se dig här igen!
                      Ja, det är härligt att ha dessa fina ciklider igen, det var väldigt länge sedan sist.
                      Finns bilderna i din vanliga tråd? Har lust att gå tillbaka där och kolla. Honorna har gult på ryggfenan och hanarna har rött, ett första enkelt sätt att kolla kön.

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Dom ser kanonfina ut. Nu dröjer det inte länge...
                        Nej, förhoppningsvis inte Gillar verkligen honan i den där "förstadie-till-lekdräkten". Även mina nya multisar fastnade på bild.
                        Bifogade filer
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Halloj Inger! Vad kul att se dig här igen!
                          Ja, det är härligt att ha dessa fina ciklider igen, det var väldigt länge sedan sist.
                          Finns bilderna i din vanliga tråd? Har lust att gå tillbaka där och kolla. Honorna har gult på ryggfenan och hanarna har rött, ett första enkelt sätt att kolla kön.
                          Japp, bilder finns någonstans i min tråd men har inte lyckats hitta igen inläggen om just dessa "blåögon" - kommer inte ens ihåg vilket år "Enkelt sätt att kolla", fanns nog inte med mig just då .
                          Saknar mina kar väldigt mycket.
                          Kul att läsa om era cikliders beteenden, dina och Shepards

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Shepard

                            Nej, förhoppningsvis inte Gillar verkligen honan i den där "förstadie-till-lekdräkten". Även mina nya multisar fastnade på bild.
                            Riktigt fina!

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Riktigt fina!
                              Ja, jag gillar dem Eldbuken kör dock med dem en del, trots att han är mindre. Scalarerna verkar ha funnit varandra nu i alla fall. Köpte en ny grå hane, som den grå honan inte riktigt gillade först, hon var lite grinig, men nu flirtar de hej vilt. Marmorscalarerna verkar också vara ett par.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Inger H

                                Japp, bilder finns någonstans i min tråd men har inte lyckats hitta igen inläggen om just dessa "blåögon" - kommer inte ens ihåg vilket år "Enkelt sätt att kolla", fanns nog inte med mig just då .
                                Saknar mina kar väldigt mycket.
                                Kul att läsa om era cikliders beteenden, dina och Shepards
                                //Inger
                                Jag förstår att saknaden är stor. Men, du får gotta dig åt de oftast angenäma bekymmer som rör sig kring att planera för framtida projekt. Innan du vet ordet av så är du igång igen.
                                Under tiden får du kika in i de få trådar som handlar om fisk, speciellt ciklider, här på forumet.
                                Shepard är ju aktiv, och jag gör så gott jag kan för att förmedla lite ciklidgodis.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...