Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Riktigt snygga!
    Kompisen Kent har en fin grupp gåendes. Får jag lite ordning på diverse nya akvarieprojekt (kan ta tid dock) så skall han få leverera några stycken!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Gav bort ett gäng ungfiskar till en som köpte mitt Lido 120, och jag undrar om de inte är ättlingar till detta paret. Saknar faktiskt mitt guldsömspar på bilderna ovan också, den hanen var fin.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Den grupp (11 st.) som kompisen har är VF. Riktigt fina!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Ett ett vf par för ett antal år se'n Honan i det paret hade i butiken parat ut sig med en vf guldsömshane.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Shepard
            Ett ett vf par för ett antal år se'n Honan i det paret hade i butiken parat ut sig med en vf guldsömshane.
            Riktigt kul att grotta ner sig i "ciklider från förr" och gagga loss. Synd att jag inte har bilder och filmer på fiskar längre tillbaka än tio år...

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Tja, 10 år är ju ändå rätt lång tid, och har säkert inte sett dem. Alltid kul att se fina ciklidbilder, vare sig de är ett, fem, eller tio år gamla
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Shepard
                Tja, 10 år är ju ändå rätt lång tid, och har säkert inte sett dem. Alltid kul att se fina ciklidbilder, vare sig de är ett, fem, eller tio år gamla
                Japp, det är kul att kolla in lite gammal skit då och då.
                De senaste sju åren finns representerade i den här tråden (om man nu skulle ha ork att kolla tillbaka). En jädrans massa bilder och filmer har det blivit under åren här på forumet.


                Jag försvinner ett tag - skall giga imorgon, och ikväll måste jag nog inventera barskåpet så att man kommer i fas.
                Det var kul att tjôta lite ciklider.
                Syns lite senare.

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Ja, det finns ju en hel del här, men dina trådar tenderar till att bli väldigt populära, och därmed långa, så man har att göra, om man ska leta igenom dem efter alla bra bilder som finns i dem

                  Lycka till med giget, själv ska jag äta lite nu, och kanske spela lite (nej, inte musik, som du, hehe...)
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Marten64

                    • July 2012
                    • 1020

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                    Japp, det är kul att kolla in lite gammal skit då och då.
                    De senaste sju åren finns representerade i den här tråden (om man nu skulle ha ork att kolla tillbaka). En jädrans massa bilder och filmer har det blivit under åren här på forumet.


                    Jag försvinner ett tag - skall giga imorgon, och ikväll måste jag nog inventera barskåpet så att man kommer i fas.
                    Det var kul att tjôta lite ciklider.
                    Syns lite senare.
                    Är det med Strasse? Var spelar ni/du?

                    /Johan
                    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Shepard
                      Ja, det finns ju en hel del här, men dina trådar tenderar till att bli väldigt populära, och därmed långa, så man har att göra, om man ska leta igenom dem efter alla bra bilder som finns i dem

                      Lycka till med giget, själv ska jag äta lite nu, och kanske spela lite (nej, inte musik, som du, hehe...)

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Marten64
                        Är det med Strasse? Var spelar ni/du?
                        /Johan
                        Nej, inte Strasse. Imorgon är det covers med ett helt annat gäng, en bit utanför stan. Vet banne mig inte vad plejset heter.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Även scalarerna är lite tjafsiga, men är 99% säker på att det är en hane och en hona. Behöll nog fel hona, hanen verkar inte riktigt acceptera henne. Får nog åka till butiken imorr'n och se ifall han har kvar den andra honan jag bytte in, tror att hanen var mer sams med henne.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Shepard
                            Även scalarerna är lite tjafsiga, men är 99% säker på att det är en hane och en hona. Behöll nog fel hona, hanen verkar inte riktigt acceptera henne. Får nog åka till butiken imorr'n och se ifall han har kvar den andra honan jag bytte in, tror att hanen var mer sams med henne.
                            Ok... är det sajicorna du menar, och att scalarerna röjer runt lite?

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Det var min tur att vara chaufför igår när vi gigade, så jag låg i en redigt svår torrdocka. Men jag hämndnjuter av ett glas rödtjut nu, glor på karet och lyssnar på musik.
                              Tog ett par snabba sketbilder med mobilen - sajicorna vallar runt sin yngelskock, sötvattenstången tar sig i små högar på botten, och så kan man se hur det ser ut när några goldnuggar har käkat på växtblad.
                              Ha en fortsatt god söndag!


                              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1193.jpg
Visningar: 174
Storlek: 468,0 KB
ID: 2368747

                              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1191.jpg
Visningar: 164
Storlek: 438,9 KB
ID: 2368746

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Ok... är det sajicorna du menar, och att scalarerna röjer runt lite?
                                Nej, scalarerna tjafsar med varandra, hade fler innan, och bytte in några, men honan som blev kvar verkar inte accepteras riktigt av hanen, så jag åkte och köpte några till idag.

                                Och idag fick jag tag i (trumvirvel)... nyckelhål och rödögda multispinosor

                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...