Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Man kan se vilket jädra sug-bett scalarerna har - inte konstigt att det slinker ner någon småfisk ibland...
    Och en bild på dorsigerorna.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0466.jpg
Visningar: 192
Storlek: 186,3 KB
ID: 2357741

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0548.jpg
Visningar: 227
Storlek: 167,7 KB
ID: 2357739 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0536.jpg
Visningar: 206
Storlek: 152,9 KB
ID: 2357740

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Scalaren på första bilden... Mycket färgfoder där? Vilka färger, älskar den!
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Dom är sååå fina scalarerna

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Shepard
          Scalaren på första bilden... Mycket färgfoder där? Vilka färger, älskar den!
          Färgfoder..? Haha! Nä, här får de levande foder från den lilla dammen (det är den säsongen nu).
          Det är allt möjligt krimskrams som dagligen följer med i håven, en jädra massa olika "smådjur" som de tuggar i sig med eufori - mygglarver, vattenloppor, insekter - små svarta vatten-skalbaggar - och annat jag inte ens vet vad det är...

          Härom dagen följde det med en liten mask av något slag, som en av scalarerna tog en bra stund att tugga i sig - jädrar vad scalaren jobbade med den mumsbiten.
          Jag skall filma det nästa gång det händer!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Mu(sic)
            Dom är sååå fina scalarerna
            Ja, det här en grupp scalarer jag är ytterligt nöjd med, nu när jag har fått ta över dessa. "Ansjo"-Anders visste vad han gjorde när han valde ut dessa i Tyskland för några år sedan.


            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0346.jpg
Visningar: 242
Storlek: 259,8 KB
ID: 2357746

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0459.jpg
Visningar: 191
Storlek: 228,3 KB
ID: 2357747

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0462.jpg
Visningar: 211
Storlek: 204,4 KB
ID: 2357748

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0472.jpg
Visningar: 214
Storlek: 187,0 KB
ID: 2357749

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell

              Färgfoder..? Haha! Nä, här får de levande foder från den lilla dammen (det är den säsongen nu).
              Det är allt möjligt krimskrams som dagligen följer med i håven, en jädra massa olika "smådjur" som de tuggar i sig med eufori - mygglarver, vattenloppor, insekter - små svarta vatten-skalbaggar - och annat jag inte ens vet vad det är...

              Härom dagen följde det med en liten mask av något slag, som en av scalarerna tog en bra stund att tugga i sig - jädrar vad scalaren jobbade med den mumsbiten.
              Jag skall filma det nästa gång det händer!
              Jag brukar fånga mygglarver och hålla mig till det men det låter ju spännande med "en jädra massa smådjur". Jag håller på med ett dammprojekt här hemma,
              än så länge utan duk och delvis urgrävd/ mejslad (en hel del sten och berg) där det samlat sig regnvatten. Snabbt har diverse kryp flyttat in, allt iftån Skräddare til vattenskalbaggar. Jag får nog testa lite annat än bara mygglarver.
              Skalbaggarna tänkerbjag undvika eftersom mina Regnbågar har små svalg. Jag hade tidigare ett väldigt grovkornigt foder och med det lyckades jag nog kväva några stackare innan jag fattade var det var.
              Scalarerna är som sagt verkligen fina.

              /Johan
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Marten64

                Jag brukar fånga mygglarver och hålla mig till det men det låter ju spännande med "en jädra massa smådjur". Jag håller på med ett dammprojekt här hemma,
                än så länge utan duk och delvis urgrävd/ mejslad (en hel del sten och berg) där det samlat sig regnvatten. Snabbt har diverse kryp flyttat in, allt iftån Skräddare til vattenskalbaggar. Jag får nog testa lite annat än bara mygglarver.
                Skalbaggarna tänkerbjag undvika eftersom mina Regnbågar har små svalg. Jag hade tidigare ett väldigt grovkornigt foder och med det lyckades jag nog kväva några stackare innan jag fattade var det var.
                Scalarerna är som sagt verkligen fina.

                /Johan
                Tack skall du ha Johan!

                Jag bara drar med håven, och det som kommer med får de käka. Om det får plats i munnarna - äter de upp det!
                Detta gäller gäller alla i karet, från tetror till större ciklider!

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                  Färgfoder..? Haha! Nä, här får de levande foder från den lilla dammen (det är den säsongen nu).
                  Det är allt möjligt krimskrams som dagligen följer med i håven, en jädra massa olika "smådjur" som de tuggar i sig med eufori - mygglarver, vattenloppor, insekter - små svarta vatten-skalbaggar - och annat jag inte ens vet vad det är...

                  Härom dagen följde det med en liten mask av något slag, som en av scalarerna tog en bra stund att tugga i sig - jädrar vad scalaren jobbade med den mumsbiten.
                  Jag skall filma det nästa gång det händer!
                  Känns lätt som de snyggaste scalarer jag har sett
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Marten64

                    • July 2012
                    • 1020

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                    Tack skall du ha Johan!

                    Jag bara drar med håven, och det som kommer med får de käka. Om det får plats i munnarna - äter de upp det!
                    Detta gäller gäller alla i karet, från tetror till större ciklider!
                    Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpeg
Visningar: 198
Storlek: 262,5 KB
ID: 2357763

                    Från ord till handling! Det blev dubbelglädje, vattenbyte och levandefoder.
                    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Marten64

                      [ATTACH=CONFIG]n2357763[/ATTACH]

                      Från ord till handling! Det blev dubbelglädje, vattenbyte och levandefoder.
                      Ja, du ser! När fiskarna får färsk mat blir de glada!

                      Kommentar

                      • Faltaren
                        • July 2005
                        • 1453

                        Still going strong. Mycket snyggt
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Faltaren
                          Still going strong. Mycket snyggt
                          Oj... Jag tog precis bort inlägget. Kändes liksom meningslöst.

                          Men, här är de bilder Faltaren replikerade på, några test på olika ljusvarianter med MH-rampen innan jag köper MaxSpect Razor 300W LED-rampen - för att skapa ett dunkelt solskensljus.

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1276.jpg
Visningar: 193
Storlek: 188,1 KB
ID: 2357846

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1281.jpg
Visningar: 213
Storlek: 186,1 KB
ID: 2357847

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1284.jpg
Visningar: 187
Storlek: 175,1 KB
ID: 2357848

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1287.jpg
Visningar: 200
Storlek: 165,8 KB
ID: 2357849

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Bluewing-Johnny brukar bli duktigt förbannad på mig när jag drar in ett inlägg, och sedan tar bort det.
                            Men, timmarna gick och när jag tittade in här igen så förstod jag att inlägget saknade all betydelse och relevans.

                            Sorry, Faltaren!
                            Nu är iallafall bilderna tillbaka...

                            Kommentar

                            • Faltaren
                              • July 2005
                              • 1453

                              Ja det är ju trevligt . Bilder gillar vi.
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Faltaren
                                Ja det är ju trevligt . Bilder gillar vi.
                                Absolut! Några bilder lite här och där skadar ju liksom inte.

                                Får la återkomma när nya rampen sitter på plats - så blir det lite nytt att kolla på.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...