Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Härliga akvarier - skall bli kul att se dom IRL på zoopetvästträffen på lördag
    Det gäller väl inte att bli allt för immig på insidan då? Nu förstår jag att det är vatten, te och kaffe som är enda drycken så det är förstås ett långsökt skämt
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Det gäller väl inte att bli allt för immig på insidan då? Nu förstår jag att det är vatten, te och kaffe som är enda drycken så det är förstås ett långsökt skämt
      Haha!
      Med endast två kar att "visa upp" blir nog den biten snabbt avklarad, så vi kan gå på väsentligheterna; grilla och gagga!
      Det skall nog bli lite djungeljuice att slurpa i sig också!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Haha!
        Med endast två kar att "visa upp" blir nog den biten snabbt avklarad, så vi kan gå på väsentligheterna; grilla och gagga!
        Det skall nog bli lite djungeljuice att slurpa i sig också!
        Avundsjuk!!!
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Julafton i stugtråden ser jag. Himla fina bilder. Älskar verkligen första bilden med några Dicrossus mot en rot. Snyggt! Resten av bilderna är inte sämre, men första bilden var en visuell kick. Kul att få se hur du löst din belysning.
          Ljuset i multisburken är placerat för att få en "rippel"-effekt av vattenytans rörelse, och ett dunklare ljus.
          LED-ljuset till både multiskaret och 540-karet (bilder på förra sidan) är i nuläget ett test, ett provisorium, för att kolla hur man kan maximera utplacerade extra ljuskällor (som kanske får vara kvar) när de riktiga ramperna har införskaffats.
          Att fotografera dunkelt ljus är trixigt, men man kan se hyfsat på bilderna från 540-karet åt vilket håll jag tänker mig.

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            ja det är inspirerande hur det blir till =) sedan jag köpte en liten 10litare för att så småningom leka växt kar i... utan co2 visserligen .. så blev jag lite begeistrad i dessa lampor... som följde med.. nån form av led ljus så starkt... har provat den på 114 och det skulle kunna funka med en på var sida, det är samma tilverkare tror jag som ditt multiskar för den har med längsmedgånde lämmar uppe för täckglaset,så man kan ju bara sätta dom på kortsidorna...

            Kommentar

            • RickardK82
              • August 2013
              • 230

              Snyggt är ordet i den här tråden.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av RickardK82
                Snyggt är ordet i den här tråden.
                Halloj Rickard!
                Jag bockar och bugar!


                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Jamen, va´ fasen, det går ju att trolla fram riktigt skönt dunkelt ljus även med starka MH-lampor gåendes - bara man ordnar med lite skugga här och var.
                  Jag experimenterar lite (därav inläggen här) för att kolla och känna på vad som komma skall med en ordentlig LED-ramp.

                  (scalarerna sket på sig när jag flaxade runt med kameran, och gömde sig i rotsystemet till vänster. Dom syns lite vagt på sista bilden).

                  Ni som kommer och grillar imorgon lördag skall känna er ytterst välkomna - det är lite trångt, men vi knôr ihop oss!


                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1259.jpg
Visningar: 180
Storlek: 177,6 KB
ID: 2356914

                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1260.jpg
Visningar: 195
Storlek: 192,3 KB
ID: 2356915

                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1261.jpg
Visningar: 191
Storlek: 185,1 KB
ID: 2356916

                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1262.jpg
Visningar: 192
Storlek: 175,5 KB
ID: 2356917

                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1264.jpg
Visningar: 176
Storlek: 174,1 KB
ID: 2356918

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Skall bli jättetrevligt imorgon!
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Skulle varit roligt med ett besök, kollade upp "gratis rum" på de hotell jag har sådana att plocka ut på, för ett tag sedan, men icke

                      Nu är det annat planerat, gäller att vara först...
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Skall bli jättetrevligt imorgon!
                        Aaah, Pia, min vän!
                        Klart vi skall ha det gôtt - skit samma om det regnar!
                        Jag tror, nästan helt säkert, att jag hittat ett ställe att ställa grillarna (det blir två) på där regnet inte når fram.

                        Häftigt när man tänker på det: jag började min bana här på Zoopet med en Zoopet Väst-träff, och nio år senare avslutas det hela med ytterligare en härlig träff.
                        Kan inte bli bättre!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av c90368
                          Skulle varit roligt med ett besök, kollade upp "gratis rum" på de hotell jag har sådana att plocka ut på, för ett tag sedan, men icke

                          Nu är det annat planerat, gäller att vara först...
                          Du är alltid välkommen Maths - whenever!
                          Vi kan hålla kontakt via PM om det skulle vara så att du har vägrna förbi!

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                            Du är alltid välkommen Maths - whenever!
                            Vi kan hålla kontakt via PM om det skulle vara så att du har vägrna förbi!
                            Stoppar in det i minnet, så får vi se vad det kan bli.
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av c90368

                              Stoppar in det i minnet, så får vi se vad det kan bli.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                                Aaah, Pia, min vän!
                                Klart vi skall ha det gôtt - skit samma om det regnar!
                                Jag tror, nästan helt säkert, att jag hittat ett ställe att ställa grillarna (det blir två) på där regnet inte når fram.

                                Häftigt när man tänker på det: jag började min bana här på Zoopet med en Zoopet Väst-träff, och nio år senare avslutas det hela med ytterligare en härlig träff.
                                Kan inte bli bättre!
                                Öhh.. Vad då avslutas? Det där får vi prata om imorgon....
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...