Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    "Smågillas" även av mig Mats .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Häftiga bilder på ditt oerhört inspirerande kar. Får idéer varje gång jag ser det. Sista bilden är så himla häftig.
      Varför en tynande tillvaro då, Mats?
      Är du upptagen på andra forum eller har du annat för dig med musiken. Eller tycker du att du får för lite inspiration?
      Eller....
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Häftiga bilder på ditt oerhört inspirerande kar. Får idéer varje gång jag ser det. Sista bilden är så himla häftig.
        Varför en tynande tillvaro då, Mats?
        Är du upptagen på andra forum eller har du annat för dig med musiken. Eller tycker du att du får för lite inspiration?
        Eller....
        Japp, det är mycket spelande nu, och så skriver jag en hel del. Forumet har gått i dvala och stunderna jag spenderar här blir kortare och färre. Det blir mest att jag "lurkar" i tysthet på forumet, så som jag gjorde innan jag blev gold-medlem för många år sedan - ganska gôtt faktiskt.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Vad skriver du för nåt?
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Vad skriver du för nåt?
            Det blir en hel del översättningar, och all text och bildhantering här; www.fuzz.se

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Låter kul om man nu kan ämnet. Sitter själv och spelar ett spel Star Wars Heroes of the Galaxy där jag för tillfället ligger på plats 119 i världen. Är en extrem Star Wars nörd på en nästan osund nivå. Det är mycket som är kul. Inte bara fisk
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Sedan läste jag att du nu skrivit 15301 inlägg på Zoopet 4,5 per dag medan jag själv skrivit 9479 inlägg och 6,7 per dag. Så jag gissar att du har full rätt att lurka runt ett tag.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                  Halloj Johnny!
                  Jag för numera en tynande tillvaro här på forumet - men har man lovat så har man!
                  Så, här är en bild på karet efter att den nervdallrande "rotbantningen" var tvungen att genomföras.
                  Jag drar in några bilder på karet med enbart led-ljuset påslaget också - vet att du smågillar dessa bilder.


                  [ATTACH=CONFIG]n2356408[/ATTACH]

                  [ATTACH=CONFIG]n2356409[/ATTACH]

                  [ATTACH=CONFIG]n2356410[/ATTACH]

                  [ATTACH=CONFIG]n2356411[/ATTACH]
                  Finns bara ett ord.. Wow! Så snyggt som helst
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Det blir mest att jag "lurkar" i tysthet på forumet, så som jag gjorde innan jag blev gold-medlem för många år sedan - ganska gôtt faktiskt.
                    Jasså du med
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Börjar förstå så smått att det lurkas en hel del. Man kanske skulle satsa mer på det.


                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Börjar förstå så smått att det lurkas en hel del. Man kanske skulle satsa mer på det.


                        Sent from my iPhone using Tapatalk
                        Nää.. Det tycker jag inte att du skall alls...Jag lurkar bara när jag är på jobbet typ, så förbenat svårt att skriva i mobilen och tapatalk och jag kom inte överens alls
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Jag dummade mig Pia. Jag är inte lurkande som så utan är jag tyst är det mer för att livet utanför Zoopet tar över i perioder. Men upplever inte forumet som slött och dött utan ganska vaket. Det är en del av de erfarna som tystnat. Ingen aning om varför. Tycker forumet idag är lika lätt att ta till sig som förr. Så jag är helst på forumet via webben.
                          Sedan tror jag tystnaden idag mer beror på att många hänger i diverse grupper på FB och söker erfarenhet där. För egen del så zappar jag runt men slappnar av mest på Zoopet. Det är ju massa gäster som läser. Min egen drömtråd har ju ofta en 100 läsare per dag eller så. Trots att det kan verka stilla ibland. Så folk är intresserade. Kan ju se även på din tråd att läsare finns det gott om.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Börjar förstå så smått att det lurkas en hel del. Man kanske skulle satsa mer på det.


                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            Aaah, jag var nog lite slarvig med ordet "lurka". Det är precis som du beskriver i ditt senaste inlägg, Johnny, och så som Pia uttrycker det också.
                            Anledningen till att jag inte frekventerar forumet i så stor utsträckning längre beror i mångt och mycket på att jag pysslar med en hel del annat.
                            Sedan är det också så att trådarna blir allt färre och mestadels handlar dom inte om ämnen där jag har något att tillföra, så då blir det naturligt på det viset att man läser runt en stund och nöjer sig med det.
                            Så, ös på med dina intressanta och sköna inlägg i trådarna - alltid en fröjd att läsa!


                            Kommentar

                            • Jesper Broman
                              • November 2012
                              • 3445

                              Vackert akvarium som vanligt Mats.
                              Och jag måste säga att det är bland dom vackraste skalarer som jag har sett, riktigt imponerad av både kar och fiskar

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Jesper Broman
                                Vackert akvarium som vanligt Mats.
                                Och jag måste säga att det är bland dom vackraste skalarer som jag har sett, riktigt imponerad av både kar och fiskar
                                Nämen, halloj Jesper! Kul att se dig här på forumet!
                                Ja, de här scalarerna är riktigt ståtliga. Jag var nästan lite avundsjuk när Anders köpte dom i Tyskland för några år sedan, men otroligt tacksam att jag fick ta över det här gänget.
                                Om man bortser ifrån Altum, som ju (enligt mig) ligger i en klass för sig, är dessa något av det bättre jag sett i scalareväg.
                                Nu har även lekandet tagit fart - dessa scalarer har ju inte lekt innan, utan kommit igång på äldre dagar. I dagsläget har två par lekt, så något i karet har satt sig rätt och fått igång processen.
                                Jag har adderat ett antal Kolglödstetror till det ursprungliga stimmet, fantastiskt vackra tetror! Sedan fick jag tag på tre fina Dicrossus filamentosus 1+2 som nu också går i karet.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...