Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Ja va’ fasen… Vi får väl ha oss en liten fredagsfilm, så brukade det ju vara förr i tiden - så varför ändra på ett vinnande koncept?

    Med MH-ljuset på blir det lite… ja, ljusare.
    Scalarerna blev lite spaka och bleka, men tycktes inte bry sig särskilt mycket trots allt.

    Ha en finfin fredagskväll och en god helg!

    https://www.youtube.com/watch?v=wlrWDNjknaQ
    Den missade jag... Riktigt fin film, men jag tycker de mörkare filmerna var ganska festliga också!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo

      Fantastskt fina! Jag "snor" denna filmen och lägger ut där jag tror att den kommer att uppskattas också, ok? (Fb-Ncs)
      Okelydokely!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Mr Woods
        Den missade jag... Riktigt fin film, men jag tycker de mörkare filmerna var ganska festliga också!
        Gôtt!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Åh en fredagsfilm (som jag ser på lördagen)! Toppen hela vägen som jag ser det. Tycker också att Skalarer av småfisk och Corydoras ibland upplevs som ett gäng vita hajar i karet. Lika med Diskus att höga, platta fiskar verkar ge ett farligt intryck. Vackert men saknar de gröna små öarna från tången. Lite mer Java? Anubias?
          Tror nog mer det loja i responsen från folk på filmer kommer sig av ett lojare beteende på forumet som vi har diskuterat en hel del. Men tycker det är bättre om vi som trivs med att aktivera oss och som numera inte stör oss på det tekniska jobbar på och laddar med sådana här godbitar som din fredagsfilm.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            Trevlig rogivande film på vackra fiskar
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              fina filmen ju =D.. själv har jag blivit med 5 pansar pandor =D

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Trevlig rogivande film på vackra fiskar
                Ursprungligen postat av tanteva
                fina filmen ju =D.. själv har jag blivit med 5 pansar pandor =D
                Ah, vad kul att ni gillade filmen!
                Rogivande är just vad karet är nu - sitter framför det långa stunder och bara njuter!
                Nästa steg blir att fylla på med fler pandor - skall väl upp i 35-40 stycken åtminstone.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Åh en fredagsfilm (som jag ser på lördagen)! Toppen hela vägen som jag ser det. Tycker också att Skalarer av småfisk och Corydoras ibland upplevs som ett gäng vita hajar i karet. Lika med Diskus att höga, platta fiskar verkar ge ett farligt intryck. Vackert men saknar de gröna små öarna från tången. Lite mer Java? Anubias?
                  Tror nog mer det loja i responsen från folk på filmer kommer sig av ett lojare beteende på forumet som vi har diskuterat en hel del. Men tycker det är bättre om vi som trivs med att aktivera oss och som numera inte stör oss på det tekniska jobbar på och laddar med sådana här godbitar som din fredagsfilm.
                  Halloj Johnny!
                  Det gröna, ja... Scalarerna har käkat upp det mesta av "tången", så det skall bli fler depåer av Java och Anubias.
                  De här Scalarerna har verkligen något "vilt" över sig - de är otroligt matbenägna och äter liksom vad som helst, verkar det som. "Tången" rev de av bit efter bit - och käkade faktiskt upp!
                  Frusen Artemia äter de som snacks - och den räkmix som jag fick med mig från Ansjo-Anders är de galna i.
                  Det skall bli väldigt trevligt när damm-säsongen börjar och man kan håva upp lite levande krafs varje dag. Röd-Turkarna käkade ju allt som bjöds i levandeväg, samt en hel del frukt, som Plommon, så Scalarerna skall få samma käk dom också.
                  Jag skall göra en mix av vitfisk, skalade ärtor och vitlök. Det blir en enkel mix till att börja med - de käkar redan skalade gröna ärtor som jag mosar med pressad vitlök, lite "kött" i det också så blir det nog kanonkrubb.

                  Den här gruppen på 9 stycken rejäla Red-Back F1:or har, hos Anders, aldrig visat några lektendenser - och det är ett beteende jag faktiskt gillar. Här hos mig är det ett väldans "måttande" vissa individer emellan - men det får gärna hålla sig vid det. Skulle det, mot all förmodan, bli någon form av parbildning i denna grupp bryts genast det sävliga, lugna mönstret - ett mönster och en typ av beteende som är precis så som jag hade en önskan om i detta kar.

                  Nu skall det (som jag nämnde i ett tidigare inlägg) bli påfyllning av cory-pandor - dessa vill jag ha betydligt fler av. Sedan skall jag låna en GoPro-kamera av polaren, det skall nog investeras i en sådan! Skall bli kul att få ta några ordentliga filmer.

                  Kommentar

                  • tanteva
                    • September 2015
                    • 1399

                    jag saknar anders... skulle behöva hans råd för mina skruv valiseria smälter.. eller så är alla snäckor utan mat så dom faktiskt äter upp dom....

                    annars så är det full rulle i karet, pandor hur har jag missat dom förr =D... skall jag vara orlig en aning för dom liksom simmar lite klumpigt å tafatt ibland... eller är det bara så dom gör..?

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ja, Anders saknar jag väldigt mycket också. Men, vi träffas ju irl så det täcker ändå upp. Det är här på forumet det blir lite tyst utan honom... tyvärr.

                      Corysar har väl en tendens att röra sig en aning klumpigt titt som tätt, så om du inte ser några direkta fel på dom är nog simsättet inget att oroa sig för.

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        Dom ser glada ut alle sammans, dom flög ner på botten alla och började böka lite som grisar direkt

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                          Halloj Johnny!
                          Det gröna, ja... Scalarerna har käkat upp det mesta av "tången", så det skall bli fler depåer av Java och Anubias.
                          De här Scalarerna har verkligen något "vilt" över sig - de är otroligt matbenägna och äter liksom vad som helst, verkar det som. "Tången" rev de av bit efter bit - och käkade faktiskt upp!
                          Frusen Artemia äter de som snacks - och den räkmix som jag fick med mig från Ansjo-Anders är de galna i.
                          Det skall bli väldigt trevligt när damm-säsongen börjar och man kan håva upp lite levande krafs varje dag. Röd-Turkarna käkade ju allt som bjöds i levandeväg, samt en hel del frukt, som Plommon, så Scalarerna skall få samma käk dom också.
                          Jag skall göra en mix av vitfisk, skalade ärtor och vitlök. Det blir en enkel mix till att börja med - de käkar redan skalade gröna ärtor som jag mosar med pressad vitlök, lite "kött" i det också så blir det nog kanonkrubb.

                          Den här gruppen på 9 stycken rejäla Red-Back F1:or har, hos Anders, aldrig visat några lektendenser - och det är ett beteende jag faktiskt gillar. Här hos mig är det ett väldans "måttande" vissa individer emellan - men det får gärna hålla sig vid det. Skulle det, mot all förmodan, bli någon form av parbildning i denna grupp bryts genast det sävliga, lugna mönstret - ett mönster och en typ av beteende som är precis så som jag hade en önskan om i detta kar.

                          Nu skall det (som jag nämnde i ett tidigare inlägg) bli påfyllning av cory-pandor - dessa vill jag ha betydligt fler av. Sedan skall jag låna en GoPro-kamera av polaren, det skall nog investeras i en sådan! Skall bli kul att få ta några ordentliga filmer.
                          Låter som om det är ett skönt flow i både Bryzells hjärna och i karet. Gillar mina egna Skalarer i Lido 200. Reagerar som du att det på sätt och vis är skönt med aktiva ciklider som inte alltid leker. Verkar som om dina Redback har ett härligt, häftigt temperament. Blir sugen själv.
                          Senast redigerad av Bluewing; 21 March 2016, 17:56.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Låter som om det är ett skönt flow i både Bryzells hjärna och i karet. Gillar mina egna Skalarer i Lido 200. Reagerar som du att det på sätt och vis är skönt med aktiva ciklider som inte alltid leker. Verkar som om dina Redback har ett härligt, häftigt temperament. Blir sugen själv.
                            Johnny! Du måste fotografera och filma dina scalarer, dessa vill jag se mer av!
                            Jodu, de här scalarerna, som numera går hos mig, har ett alldeles formidabelt temperament - ett ständigt lugnt, men ändå fartfyllt beteende.
                            Jag skulle bli besviken om några av de här figurerna skulle para ut - all skön lunk skulle då gå förlorad. Det är perfekt som det är just nu, kan inte bli bättre!
                            Flowet i skallen, såsom i karet, är alldeles utmärkt - och det blir dämed inte så mycket att dokumentera och uppdatera om (till glädje för de flesta, skulle jag tro).
                            Senast redigerad av Mats Bryzell; 21 March 2016, 20:25.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Mats, dina uppdateringar och andras uppskattas i alla fall av mig . Tyvärr så verkar det som att "de flesta" bara har "gått upp i rök" av någon anledning - så himla tråkigt tycker jag.
                              Vi är ju ganska så många som har funnits här på Zoopet ett antal år och babblat, men andra intressen kanske har tagit över för en del, och det är väl som det ska antar jag.
                              Jag kommer i alla fall att finnas kvar här så länge Zoopet finns .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Mats, dina uppdateringar och andras uppskattas i alla fall av mig . Tyvärr så verkar det som att "de flesta" bara har "gått upp i rök" av någon anledning - så himla tråkigt tycker jag.
                                Vi är ju ganska så många som har funnits här på Zoopet ett antal år och babblat, men andra intressen kanske har tagit över för en del, och det är väl som det ska antar jag.
                                Jag kommer i alla fall att finnas kvar här så länge Zoopet finns .

                                //Inger
                                Ja, det är riktigt att de flesta, som man förr hade lite sköna gagg med, har försvunnit - men du och några till finns ju kvar, till min stora glädje!
                                Vi får ösa på så gott det går! Jag ser fram emot när dina nya kar skall köras igång, det blir kul och spännande - och senare kanske jag kommer att kunna dra in lite filmer av god kvalitet också, med ny kamera!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...