Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Jäkligt snyggt
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Vilket paradis de kommer till, Anders Scalarer. Tycker det blev riktigt bra i karet. Var tvungen att jämföra med tidigare bilder för att se skillnaden. De stora rötterna blev mer "synliga".
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Jäkligt snyggt
        Ursprungligen postat av Bluewing
        Vilket paradis de kommer till, Anders Scalarer. Tycker det blev riktigt bra i karet. Var tvungen att jämföra med tidigare bilder för att se skillnaden. De stora rötterna blev mer "synliga".
        Ja, Kjell, det är inte utan att jag själv småmyser framför den här burken - och faktiskt säger detsamma!

        Johnny, jag håller med. Jag "killade några darlingar" och tog bort ett par tre riktigt bra partier av grenar så att karet öpnnade sig.
        Jag hade ju inte riktigt tänkt att ha scalarer just nu, men så dök den här möjligheten upp, och då får man rätta sig efter fiskens fysiska egenskaper och fixa karet därefter.

        Karet var nog "snyggare" innan, men jag inreder inte först och främst för att det skall vara snyggt, utan för att det skall bli harmoni - och harmoni är ofta den essens som ger grundnoten till något vackert. Så nu är det bättre scalare-harmoni-inredning.

        Härligt att ni diggar stuffet, Boys!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Har fixat lite sköna ytor för scalarerna, samt röjt lite på bottnen så att corysarna kan ströva runt och böka lite gôtt.

          Ha nu en skön fredagskväll och helg!


          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1108.jpg
Visningar: 224
Storlek: 151,7 KB
ID: 2352466

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1109.jpg
Visningar: 226
Storlek: 141,2 KB
ID: 2352467

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1110.jpg
Visningar: 233
Storlek: 142,9 KB
ID: 2352468

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1112.jpg
Visningar: 191
Storlek: 181,4 KB
ID: 2352469

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            ser ju ut som riktig botten ju ... du har lyckats lura mig nu =P.... men jag saknar lite grönt, kanske det är där men inte syna pga storleken på karet =D

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Detta är verkligen real stuff som du brukar säga, Mats. Nu vill jag se vackra Scalarer i karet!
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Early birds, märker jag.
                Jag är uppe med tuppen jag också, väntar in Pia som kommer om en stund.
                Om några timmar går det vackra scalarer i karet, samt en drös corysar.
                Har en födelsedagsfest att "ta hand om" så det blir en full dag, idag.
                Skall dra in bilder så fort jag får en chans!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Ok. Spännande. Låter som om det är full fart där hemma.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Fångade upp den första filmen på de nya invånarna på YT, Men den kanske var lite mörk...
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Fångade upp den första filmen på de nya invånarna på YT, Men den kanske var lite mörk...
                      Ja, det är ganska mörkt i karet. Det blir en aning bättre i tredje filmen.






                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Fantastiska filmer Mats! Kanon! Nästan så att det känns som att det är filmat i deras naturliga miljö. Tycker första filmen var läcker i det mörka, där man mer får ana.
                        Så fina de var
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Visste väl att dom där snyggingarna skulle passa in som handsken i den inredningen, skitsnyggt! . Kul att se hur dom smyger runt och kollar in sitt nya boende .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Du har nått på G där...

                            Har alltid haft en form av hat kärlek till dessa underbara fiskar.

                            Inte läge nu att beskriva vad som är hat och vad som är kärlek
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Marten64

                              • July 2012
                              • 1020

                              Mycket fina filmer, firrarna i karet är som hand i handske, 👍
                              / Johan
                              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                                Ja, det är ganska mörkt i karet. Det blir en aning bättre i tredje filmen.






                                https://www.youtube.com/watch?v=BNf6dUyve-c
                                Haha!
                                De passar oerhört bra i din balja!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...