Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av tanteva
    en härligt Bryzellsk undervatten landskap... med en känsla av att vara på plats där det är här å nu på riktigt... asch nu tar jag i så jag spricker va =P
    Ja, var försiktig nu!
    Kul att du gillar det. Jag har strävat efter en murrig, djungel-feeling som jag hoppas kommer att bli riktigt bra om några månader.

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      jag håller sakta men säkert på att förstå vad du gör =D men jag är en sucker för mycket växter så då får jag hålla mig med fiskar som gillar det dessutom =D dessutom har jag ingen balja som jag kan bygga filter i så som du gör än antar jag =P

      Just nu fick jag problem för det är lite för mycket fart för guramisarna, så jag måste fixa deras nya hem fort en balja på 54... som skall bli utan pump =D jag har ju turen att ha färdigt vatten i stora baljan när dom skall flytta, eller veckan innan så jag tror det går bra =9 men det är så kul med växterna, jag kör stenhårt utan co2 mäsk försöker men så enkel näring jag kan se hur man kan få till det med lyse med

      Samt jag har snöat in på hur och varför vatten cirkulerar som det gör, så jag kan få så optimalt som möjligt för dem som lever där, nu får det bara bli nya fiskar som trivs i den farten dock som blir.
      De nya cikliderna så småning om.
      Kan inte vänta på att ae magasinet skall komma med, även om det kanske blir så att jag kommer ha inka som är ganska lika fjärillarna ....

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av tanteva
        jag håller sakta men säkert på att förstå vad du gör =D men jag är en sucker för mycket växter så då får jag hålla mig med fiskar som gillar det dessutom =D dessutom har jag ingen balja som jag kan bygga filter i så som du gör än antar jag =P

        Just nu fick jag problem för det är lite för mycket fart för guramisarna, så jag måste fixa deras nya hem fort en balja på 54... som skall bli utan pump =D jag har ju turen att ha färdigt vatten i stora baljan när dom skall flytta, eller veckan innan så jag tror det går bra =9 men det är så kul med växterna, jag kör stenhårt utan co2 mäsk försöker men så enkel näring jag kan se hur man kan få till det med lyse med

        Samt jag har snöat in på hur och varför vatten cirkulerar som det gör, så jag kan få så optimalt som möjligt för dem som lever där, nu får det bara bli nya fiskar som trivs i den farten dock som blir.
        De nya cikliderna så småning om.
        Kan inte vänta på att ae magasinet skall komma med, även om det kanske blir så att jag kommer ha inka som är ganska lika fjärillarna ....
        Det låter bra!

        De fiskar jag har, och kommer att ha, gillar massor med växter. Det är därför jag sakta men säkert bygger upp fina depåer med växter (som inte kräver allt för mycket ljus) i karet nu.
        Jag kör ett ytterfilter till 540-karet, ett EHEIM 2250 - fungerar som en dröm!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Riktigt snyggt, Mats. Anubiasen växer ovanligt vackert. Det artar sig alldeles utmärkt. Gissar att du njuter en hel del vid karet.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Riktigt snyggt, Mats. Anubiasen växer ovanligt vackert. Det artar sig alldeles utmärkt. Gissar att du njuter en hel del vid karet.
            Oh, you bet, Bro!

            Nu har ju den där första kritiska "stiltjen" när växterna bara skall sitta där de skall sitta börjat ge resultat. Nu börjar växterna andas och ta fart!

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              Snyggt! Det är riktigt fint. Var köper du tången?

              /Johan
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Marten64
                Snyggt! Det är riktigt fint. Var köper du tången?

                /Johan
                Den tång jag har nu fick jag av en här på forumet, men Nol har inne just nu!

                Kommentar

                • Marten64

                  • July 2012
                  • 1020

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                  Den tång jag har nu fick jag av en här på forumet, men Nol har inne just nu!
                  Tack, jag får ta och åka dit, hyllorna behöver fyllas.

                  /Johan
                  / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Marten64

                    Tack, jag får ta och åka dit, hyllorna behöver fyllas.

                    /Johan
                    Japp, du får göra så. Det här är ju en "lätt" växt och den kan verkligen fylla sin funktion i rätt sammanhang.
                    Det lär bli mängder av denna tång vad det lider, och då kan jag föra facklan vidare om det skulle tryta i affärerna.

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      ja vart är actionen ?... jag såg just ett helt runt akvarie på 310 liter... wow säger jag bara ....

                      Kommentar

                      • Marten64

                        • July 2012
                        • 1020

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Japp, du får göra så. Det här är ju en "lätt" växt och den kan verkligen fylla sin funktion i rätt sammanhang.
                        Det lär bli mängder av denna tång vad det lider, och då kan jag föra facklan vidare om det skulle tryta i affärerna.
                        Fint tack, bra att veta. 🙂
                        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Marten64

                          Fint tack, bra att veta. 🙂
                          Japp, vi håller ställningarna och kontakten!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av tanteva
                            ja vart är actionen ?... jag såg just ett helt runt akvarie på 310 liter... wow säger jag bara ....
                            Oj, det låter maffigt. Är karet sfäriskt, eller sylinderformat?

                            Kommentar

                            • tanteva
                              • September 2015
                              • 1399

                              sylinderformat .. alltså det är till salu i an shop... =) nedsatt pris med...http://www.zoo.se/akv-monoglass-68-svart.html

                              hade jag haft pengar hade jag nog köpt... så udda å så extrapris =P

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Okeydokey!
                                Jag ser att jag stavat cylinder med "s"... ouch!

                                Häftigt kar - påminner om alla cylindriska "räkvaser" vi sett de senaste åren, fast större.
                                Man skulle nog kunna göra en hel del häftigt, inredningsmässigt, med en sådan burk.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...