Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Mu(sic)

    Dom där är ju riktigt fräna
    Japp, dom är vrålfräna!
    Jag har en väldigt finkornig sand i karet, och jag har inrett så att när man sitter framför karet kan man se sanden/botten ända in under alla trädetaljer till bakkgrunden.
    Det blir en ganska rejäl botteyta för dessa att röra sig på, med både ljusa, öppna områden och mer skyddande, mörka. Tror det kan bli riktigt bra!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Mats, många av "di gamle" (dit jag räknar mig), som gillade att skriva ganska så långa inlägg har ju tyvärr gått upp i rök här i forumet. Vi är ju några tjurskalliga som fortfarande finns kvar som inte gillar typ korta FB-inlägg .
      Jag kommer att vara kvar här, trots att jag inte har något att komma med för tillfället (kanske inte sen heller), men senare i år så kommer jag behöva långa och intressanta inlägg av alla som orkar skriva .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Robot
        • February 2004
        • 1174

        Ursprungligen postat av Inger H
        Mats, många av "di gamle" (dit jag räknar mig), som gillade att skriva ganska så långa inlägg har ju tyvärr gått upp i rök här i forumet. Vi är ju några tjurskalliga som fortfarande finns kvar som inte gillar typ korta FB-inlägg .
        Jag kommer att vara kvar här, trots att jag inte har något att komma med för tillfället (kanske inte sen heller), men senare i år så kommer jag behöva långa och intressanta inlägg av alla som orkar skriva .

        //Inger
        Vi är nog ett par som har legat i ide ett par år och kommer hit och återupptäcker forumet och inser att man har varit registrerad här i mer än ett decennium! ☺️

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Inger H
          Mats, många av "di gamle" (dit jag räknar mig), som gillade att skriva ganska så långa inlägg har ju tyvärr gått upp i rök här i forumet. Vi är ju några tjurskalliga som fortfarande finns kvar som inte gillar typ korta FB-inlägg .
          Jag kommer att vara kvar här, trots att jag inte har något att komma med för tillfället (kanske inte sen heller), men senare i år så kommer jag behöva långa och intressanta inlägg av alla som orkar skriva .

          //Inger
          Jajamensan, Inger! Vi kommer att fortsätta gagga på!
          Jag tycker att just den där kommunikationen som uppstår i en del trådar är givande, att liksom väva runt idéer om fiskars beteende, miljö och olika sätt att förhålla sig till detta.

          Du får titta in lite längre fram, för det blir uppdateringar om hur fler växter kommer att sättas - fan, jag hoppas på den där sötvattenstången i karets bakre del - och en hel del fisk som skall in!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Robot

            Vi är nog ett par som har legat i ide ett par år och kommer hit och återupptäcker forumet och inser att man har varit registrerad här i mer än ett decennium! ☺️
            Jädrar! Du har varit med ett bra tag ser jag. Gôtt, då är det bara att fortsätta ösa på!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Håller på att skriva en massa artiklar, och man får änna ta en paus då och då. Tog några bilder...

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0908.jpg
Visningar: 157
Storlek: 188,3 KB
ID: 2350682

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0909.jpg
Visningar: 166
Storlek: 192,5 KB
ID: 2350683

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0911.jpg
Visningar: 201
Storlek: 184,5 KB
ID: 2350684

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0912.jpg
Visningar: 177
Storlek: 203,9 KB
ID: 2350685

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0915.jpg
Visningar: 164
Storlek: 197,1 KB
ID: 2350686

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0918.jpg
Visningar: 186
Storlek: 131,9 KB
ID: 2350687

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0921.jpg
Visningar: 163
Storlek: 181,9 KB
ID: 2350688

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0924.jpg
Visningar: 181
Storlek: 129,4 KB
ID: 2350689

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0926.jpg
Visningar: 182
Storlek: 152,0 KB
ID: 2350690

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0927.jpg
Visningar: 156
Storlek: 186,5 KB
ID: 2350691



              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Jag planerar in en trupp till GBG i slutet av februari och då kommer jag och tar en fika hos dig och får se detta karet live
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Yadina
                  • December 2014
                  • 367

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Håller på att skriva en massa artiklar, och man får änna ta en paus då och då. Tog några bilder...

                  [ATTACH=CONFIG]n2350682[/ATTACH]

                  [ATTACH=CONFIG]n2350683[/ATTACH]

                  [ATTACH=CONFIG]n2350684[/ATTACH]

                  [ATTACH=CONFIG]n2350685[/ATTACH]

                  [ATTACH=CONFIG]n2350686[/ATTACH]

                  [ATTACH=CONFIG]n2350687[/ATTACH]

                  [ATTACH=CONFIG]n2350688[/ATTACH]

                  [ATTACH=CONFIG]n2350689[/ATTACH]

                  [ATTACH=CONFIG]n2350690[/ATTACH]

                  [ATTACH=CONFIG]n2350691[/ATTACH]


                  Vrålsnyggt! Man blir avis.
                  Vet du vad jag skaffade igår? 4 st Ivanacara adoketa (beställt från Tyskland). Har läst en hel del om dem i din och Pias tråd. Framförallt var det dina videosnuttar av ett lekande par som inspirerade.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Jag planerar in en trupp till GBG i slutet av februari och då kommer jag och tar en fika hos dig och får se detta karet live
                    Bara att komma! Välkommen!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Yadina

                      Vrålsnyggt! Man blir avis.
                      Vet du vad jag skaffade igår? 4 st Ivanacara adoketa (beställt från Tyskland). Har läst en hel del om dem i din och Pias tråd. Framförallt var det dina videosnuttar av ett lekande par som inspirerade.
                      Då har du snart en av de fränaste ciklider man kan ha, i ditt kar! Grattis!

                      (Om du har frågor kring dessa ciklider, så är det bara att ösa på).

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Var nere på shopen idag och handlade tre L-177:or till, en påse Kolglödstetror, lite Anubias - och så såg jag ett vrålfint dorsigera-par...
                        Ja, dorsigerorna var för bra för att inte ta med dom hem!

                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0934.jpg
Visningar: 168
Storlek: 173,5 KB
ID: 2350707

                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0935.jpg
Visningar: 179
Storlek: 155,6 KB
ID: 2350708

                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0936.jpg
Visningar: 162
Storlek: 148,6 KB
ID: 2350709

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Dom kommer bo kungligt i den lyan, gott om space har de
                          Får kolla upp makarna för dessa vet jag inte på rak arm hur de ser ut.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Dom kommer bo kungligt i den lyan, gott om space har de
                            Får kolla upp makarna för dessa vet jag inte på rak arm hur de ser ut.
                            Ja, de går in sig riktigt bra just nu, och det finns hur många sköna plejs som helst för dom att gona sig på.
                            Malarna är "Golden Nugget", med de stora gula prickarna och breda gula band på rygg- och stjärtfenorna.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Oj vilka snygga dorsigera, verkar som lekdressen redan är påsatt .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Oj vilka snygga dorsigera, verkar som lekdressen redan är påsatt .
                                //Inger
                                Ja... Det tog fem minuter, så hade de acklimatiserat sig fint i karet.
                                Jag skall hålla koll på dom, så får vi se om det blir något.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...