Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Vi får väl hålla tummarna helt enkelt
    Precis som med allt annat kommer detta att fixa sig lätt som en plätt! Vi har snart grön tång i burkarna!

    (Jag skall ta en ytterligare titt på det där sajica-paret nu i veckan, börjar bli sugen på dessa faktiskt. Om dom finns kvar blir det en härlig favorit i repris.)

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Varsågod min herre!
      Här har han ett album innehållande samtliga bilder som postats i hans tråd:



      Håll till godo!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Mr Woods
        Varsågod min herre!
        Här har han ett album innehållande samtliga bilder som postats i hans tråd:



        Håll till godo!
        Det var som fasiken!
        Bilderna finns inte i mitt "uppladdningsalbum" - media/kameraikonen. Var hittar jag dom?

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Om du trycker på siffran bredvid en bild som laddats upp i en tråd så får du fram samtliga uppladdningar som gjorts i tråden!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Mr Woods
            Om du trycker på siffran bredvid en bild som laddats upp i en tråd så får du fram samtliga uppladdningar som gjorts i tråden!
            Mmmhhuuhh...
            Ja, det är förvisso bra men det hjälper inte riktigt när man gör ett inlägg - och låt oss säga, snabbt vill lägga upp en gammal bild.
            Men, ok, det är ändå bra att veta att bilderna finns där iallafall. Tack för att du visade detta!

            Kommentar

            • Niklas8
              • April 2010
              • 62

              Tjena Bryzell, sprang på den här artikeln och tänkte osökt på din balja. Vet inte om du hittar något matnyttigt i den, men here goes iaf http://www.practicalfishkeeping.co.u...t.php?sid=7005

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ursprungligen postat av Niklas8
                Tjena Bryzell, sprang på den här artikeln och tänkte osökt på din balja. Vet inte om du hittar något matnyttigt i den, men here goes iaf http://www.practicalfishkeeping.co.u...t.php?sid=7005
                Det var ett snyggt kar det där, Niklas. Artikeln var intressant.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Niklas8
                  Tjena Bryzell, sprang på den här artikeln och tänkte osökt på din balja. Vet inte om du hittar något matnyttigt i den, men here goes iaf http://www.practicalfishkeeping.co.u...t.php?sid=7005
                  Kanonbra artikel, tack för att du länkade den!
                  Det stämmer verkligen bra det han säger och det finns massor av beröringspunkter som jag känner igen mitt eget sätt att förhålla mig till inredning.
                  Jag är fascinerad av alla växtakvarium som dyker upp här på forumet - nu senast Tommys fantastiska kar - och hyllar den estetiska disciplin som krävs för sådana mästerverk.
                  Men själv använder jag, och är mer intresserad av en mer sparsmakad riktning, precis som killen i artikeln.
                  Senast redigerad av Mats Bryzell; 01 February 2016, 16:12.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Det är så jädra skönt när karet kommer in i ”andra andningen”, då man märker att saker och ting sätter sig och hela burken andas lite lugnare.
                    Nu har äntligen vattnet börjat klarna upp känns inte så dimmigt längre. Det är en bit kvar till helt kristallklart, men det blir det inom kort.
                    Tog en film för att dokumentera karet så som det är nu, första februari 2016.
                    Nästa steg är Jättevalisneria och tång, fixa lite sexigare belysning än de trista lysrör som går nu och sedan fylla på med mer fisk.



                    Klicka på bilden för större version

Namn: gig på hönö 2016-01-30.jpg
Visningar: 183
Storlek: 117,7 KB
ID: 2350097


                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Toppen Mats , du ser riktigt nöjd ut . Det ska bli väldigt spännande att se vilka ciklider du tänker fylla på med.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Toppen Mats , du ser riktigt nöjd ut . Det ska bli väldigt spännande att se vilka ciklider du tänker fylla på med.
                        //Inger
                        Haha! Ja, fotot togs i lördags när vi var ute och gigade. Det låg ett par spexiga solbrickor där i logen - och jag var ju tvungen...

                        Såg för några dagar sedan riktigt fina Dicrossus filamentosus, och en liten grupp sådana skulle jag kunna tänka mig.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Det blir ju lite trista kontraster på filmen - väldigt ljust kontra svart.
                          Tog en bild och lät slutaren vara öppen lite längre för att visa att det inte är så mörkt irl. Bildkvaliteten blir ju kass, men...

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0891.jpg
Visningar: 188
Storlek: 152,9 KB
ID: 2350101

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            D. filamentosus har du haft, eller hur? Jag tittade på adoketafilmer för en stund sen, dom är snygga . Ja, det är inte lätt att välja.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              D. filamentoosus har du haft, eller hur? Jag tittade på adoketafilmer för en stund sen, dom är snygga . Ja, det är inte lätt att välja.
                              //Inger
                              Ja, det är några år sedan dessa D. filamentosus gick i ett kar här (film nedan), tror det var 2012.
                              Japp, adoketorna är ju hur fina som helst - får jag tag på några så blir det inköp!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Också jättesnygga, synd bara att dom fodrar så lågt PH.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...