Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Nu är jag ju inte en brutta direkt, men gillar bruttor. Hoppas det kan gillas som inträdesbiljett. Underbar film på multisarna. Gillar dina filmer eftersom fisken, karet alltid är huvudpersonerna. Avspänt. Kul med ynglet som sticker upp, ser den större och sticker tillbaks till tryggheten
    Är ju själv i en slags valpkoma hemma så det är lyckligt men tokkorkat mellan öronen.
    Väntar på dessa Normans närvaro i karet. Få arter är ju däremot så himla svårfilmade i betydelsen att de ser 500% vackrare ut irl än på film. De bedårande strålkastarturkos ögonen ser ju inte alls så häftiga ut som i karet. Så när jag kommer att se din kommande film då jädrar får vi fläska på verbalt så att dina läsare som ännu än inte testat Normans lyktögon förstår dessa underverk. Så jag längtar efter dem nu när jag får din Bauerska grenskog på bild.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Nu är jag ju inte en brutta direkt, men gillar bruttor. Hoppas det kan gillas som inträdesbiljett. Underbar film på multisarna. Gillar dina filmer eftersom fisken, karet alltid är huvudpersonerna. Avspänt. Kul med ynglet som sticker upp, ser den större och sticker tillbaks till tryggheten
      Är ju själv i en slags valpkoma hemma så det är lyckligt men tokkorkat mellan öronen.
      Väntar på dessa Normans närvaro i karet. Få arter är ju däremot så himla svårfilmade i betydelsen att de ser 500% vackrare ut irl än på film. De bedårande strålkastarturkos ögonen ser ju inte alls så häftiga ut som i karet. Så när jag kommer att se din kommande film då jädrar får vi fläska på verbalt så att dina läsare som ännu än inte testat Normans lyktögon förstår dessa underverk. Så jag längtar efter dem nu när jag får din Bauerska grenskog på bild.
      Inga inträdesbiljetter behövs - och du har "evighetspass", Johnny!

      Jag tänkte ta en multisfilm till där man ser lite mer av hela snäckskalsbädden - det är ju två honor med ungefär lika många yngel (10-12 stycken) vardera. De delar dock på en hane, så han har att göra.
      Den andre hanen har ett revir i bakre vänsterhörnet och där kommer antagligen en ung hona från någon av yngelsvärmarna att göra honom sällskap vad det lider.

      Troligtvis blir det en skock Normans till djungelbaljan nästa vecka, och då blir det film!
      Jag har byggt ett liknande "gren-näste" på karets vänstersida, där jag dessutom funderar på ett Javabuskage bland de grövre rötterna.

      Som du säger; det blir helt enkelt inte lika magiskt på bilder och film - det man ser i verkligheten... Jag får njuta för mig själv.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell

        Inga inträdesbiljetter behövs - och du har "evighetspass", Johnny!

        Jag tänkte ta en multisfilm till där man ser lite mer av hela snäckskalsbädden - det är ju två honor med ungefär lika många yngel (10-12 stycken) vardera. De delar dock på en hane, så han har att göra.
        Den andre hanen har ett revir i bakre vänsterhörnet och där kommer antagligen en ung hona från någon av yngelsvärmarna att göra honom sällskap vad det lider.

        Troligtvis blir det en skock Normans till djungelbaljan nästa vecka, och då blir det film!
        Jag har byggt ett liknande "gren-näste" på karets vänstersida, där jag dessutom funderar på ett Javabuskage bland de grövre rötterna.

        Som du säger; det blir helt enkelt inte lika magiskt på bilder och film - det man ser i verkligheten... Jag får njuta för mig själv.
        Skönt att veta att man är välkommen för evigt. Inte ens min mamma har uttryckt sig så, vilket jag ska ta upp med henne när vi möts för en morochson-dag
        Ser fram emot fler multisfilmer. Blir lite taggad och känner att jag omvärderar dem en del. Verkar kul!
        Har man haft Normans så vet man ju hur skenet "ska" se ut från ögonen. Så mina hjärna "photoshoppar" filmen direkt!
        Ser man dessutom Normans riktigt nära kan man se lite gult och annat över ryggen och hanarnas fenor blir riktigt eleganta efter en tid. Så jag blir sugen som 17 men har bara kar med fisk som tycker att jag bjuder dem på extra goda snacks med Normans i karet. Så jag får glo på dina och sukta, sukta.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Skönt att veta att man är välkommen för evigt. Inte ens min mamma har uttryckt sig så, vilket jag ska ta upp med henne när vi möts för en morochson-dag
          Ser fram emot fler multisfilmer. Blir lite taggad och känner att jag omvärderar dem en del. Verkar kul!
          Har man haft Normans så vet man ju hur skenet "ska" se ut från ögonen. Så mina hjärna "photoshoppar" filmen direkt!
          Ser man dessutom Normans riktigt nära kan man se lite gult och annat över ryggen och hanarnas fenor blir riktigt eleganta efter en tid. Så jag blir sugen som 17 men har bara kar med fisk som tycker att jag bjuder dem på extra goda snacks med Normans i karet. Så jag får glo på dina och sukta, sukta.
          Japp, jag vet precis vad du menar!
          Jag har haft Normans i omgångar förr - och även Tanganyika-lyktögon i T-karen genom åren.

          Här är två sketbilder på vänstersidans "näste" - ber om ursäkt för alla ljusreflektioner i glaset, det har inte mörknat riktigt ute ännu.
          Vattnet börjar så sakta att klarna upp, kommer göra ett massivt vattenbyte inom kort. Det är extremt mycket trädetaljer som fäller och grumlar just nu, men det ger sig inom några veckor - och då blir vattnet kristallklart!

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0845.jpg
Visningar: 179
Storlek: 146,3 KB
ID: 2349154

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0846.jpg
Visningar: 190
Storlek: 142,6 KB
ID: 2349155

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            För mig är bilderna superläckra. Vad kör du med för filter i detta karet?
            Senast redigerad av Bluewing; 22 January 2016, 16:10.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Bluewing
              För mig är bilder superläckra. Vad kör du med för filter i detta karet?
              Jag började med ett Eheim 2260, men det blev ett sånt jädra drag att mindre grenar flyttade på sig, så jag skiftade till ett Eheim 2250.
              De här Eheim Classic-"tunnorna" har jag kört med sedan länge, de fungerar så jävla bra helt enkelt.
              Finns säkert andra vrålbra ytterfilter, men...

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Njähä... Ingen inne på forumet...
                Ha en riktigt go' fredagskväll alla Zoopetmänniskor!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Nej det finns inga andra vrålbar filter vet du väl
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Jodå det gör det....
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • admin
                      Christian Alfredsson

                      • November 2004
                      • 11217

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Njähä... Ingen inne på forumet...
                      Ha en riktigt go' fredagskväll alla Zoopetmänniskor!
                      Detsamma. Är inte inne på forumet... men städar på andra ställen på Zoopet.
                      Christian Alfredsson
                      Tekniskt ansvarig Zoopet

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        En fredagskväll tittar man ju så klart på "På spåret".
                        Gillar verkligen fotona ovan
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Nej det finns inga andra vrålbar filter vet du väl
                          Jag vet!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Jodå det gör det....
                            Enlighten me!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av admin

                              Detsamma. Är inte inne på forumet... men städar på andra ställen på Zoopet.
                              Aha! Då är snart tusen- och hundratal fixade då..? (Det går inte att använda smilies på paddan, den funktionen är borta...).
                              Hade tänkt att sätta ett "glimten-i-ögat" efteråt... bara så att du vet, Christian. (Glad smilie där).

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                En fredagskväll tittar man ju så klart på "På spåret".
                                Gillar verkligen fotona ovan
                                På Spåret är givet, finns inget som kan få mig att missa det!

                                Härligt att du gillar bilderna, det kommer snart bättre!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...