Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Fortsätter att häcka på din tråd Mats. Nu har jag suttit och väntat på filmen som brukar komma som visar hur dina kolglödstetror börjar upptäcka karet. Är den på G?
    Håller helt med dig om DB:s sista!
    Fantastisk film, den andra där - wow! Nu är det ju helt klart att det blir Normans, inget att snacka om.

    Det fanns bara 9 stycken K-tetror i shopen, så det är inte mycket att filma - men jag återkommer med film när jag fyllt på!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Jag är lättköpt. En film med 9 kolglödstetror kan göra kvällen över ett glas rött
      Visst kunde du se filmen lite som ditt kar? Häftigt med en annan akvarist som tänker i samma banor inredningsmässigt. Ja Normans kommer att bli så himla bra i ditt kar. Enda nackdelen är ju att de är så kortlivade men visuellt så är det få som klår dom. Tycker det är en av de absolut vackraste fiskarna. Att den dessutom inte tömmer plånboken är ju inte heller fel.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Jag är lättköpt. En film med 9 kolglödstetror kan göra kvällen över ett glas rött
        Visst kunde du se filmen lite som ditt kar? Häftigt med en annan akvarist som tänker i samma banor inredningsmässigt. Ja Normans kommer att bli så himla bra i ditt kar. Enda nackdelen är ju att de är så kortlivade men visuellt så är det få som klår dom. Tycker det är en av de absolut vackraste fiskarna. Att den dessutom inte tömmer plånboken är ju inte heller fel.
        Japp, karet på filmen var right up my alley.
        Det går ett bra stim Normans nere i shopen - jag kommer att köpa dom nästa vecka.

        Här är en snutt. Bildkvaliteten försämrades avsevärt efter att YT ville "förbättra"... Den grejen gör jag inte om!

        video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Det som gör att det försämras är när färgkorrigeringen är på. Det blir lite knäppt ibland i ett kar. Rörelsekorrigeringen funkar utmärkt när den väl är färdig. Men för mig var det kanon att se dem på plats sökandes ett visst skydd i närheten av rötterna.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Det som gör att det försämras är när färgkorrigeringen är på. Det blir lite knäppt ibland i ett kar. Rörelsekorrigeringen funkar utmärkt när den väl är färdig. Men för mig var det kanon att se dem på plats sökandes ett visst skydd i närheten av rötterna.
            Skall kolla om jag kan ta en ny snutt senare!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ja, va fan, lite grönt på några ställen och flytväxter, så skall väl ett femtiotal Aplocheilichthys Normani kunna bli bra här, tror jag.

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0830.jpg
Visningar: 198
Storlek: 148,3 KB
ID: 2348652

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0831.jpg
Visningar: 223
Storlek: 136,0 KB
ID: 2348654

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0834.jpg
Visningar: 199
Storlek: 138,8 KB
ID: 2348655

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0835.jpg
Visningar: 200
Storlek: 145,3 KB
ID: 2348656

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0837.jpg
Visningar: 219
Storlek: 94,8 KB
ID: 2348657



              Bifogade filer

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ja jävlarimej vad jag går igång på ett sånt här kar... Ursäkta språket men det gick inte att hejda...
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Ja jävlarimej vad jag går igång på ett sånt här kar... Ursäkta språket men det gick inte att hejda...
                  Nästa gång du är i stan måste du komma förbi och kolla.
                  Om jag får säga det själv; kameran ljuger... Det ser så diametralt bättre ut i verkligheten!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                    Nästa gång du är i stan måste du komma förbi och kolla.
                    Om jag får säga det själv; kameran ljuger... Det ser så diametralt bättre ut i verkligheten!
                    Taget! kommer mer än gärna
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo

                      Taget! kommer mer än gärna
                      Gôtt!

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ja fasiken i helsike vad skitbra det kommer att bli 😜
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Ja fasiken i helsike vad skitbra det kommer att bli 😜
                          Johnny, du får fanimej pallra dig hit vid tillfälle också!
                          Jag ställer iordning en redig groggbänk, och så fläskar vi på grillen - oavsett väder!

                          Lite vid sidan om; det börjar bli riktigt kul i multis-karet nu, massor av yngel i olika storlekar, och de största ynglen visar ett fantastiskt intressant kolonibeteende!

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                            Johnny, du får fanimej pallra dig hit vid tillfälle också!
                            Jag ställer iordning en redig groggbänk, och så fläskar vi på grillen - oavsett väder!

                            Lite vid sidan om; det börjar bli riktigt kul i multis-karet nu, massor av yngel i olika storlekar, och de största ynglen visar ett fantastiskt intressant kolonibeteende!
                            Det låter som en utmärkt idé. Kommer mer än gärna över i sommar en tur. Kan ta tåget ner. Så om vi hittar ett datum som funkar så hänger jag gärna vid grillen
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Så jag kan se alla underverk live och upptäcka att multisar var helt rätt egentligen 😜
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Det låter som en utmärkt idé. Kommer mer än gärna över i sommar en tur. Kan ta tåget ner. Så om vi hittar ett datum som funkar så hänger jag gärna vid grillen
                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Så jag kan se alla underverk live och upptäcka att multisar var helt rätt egentligen 😜
                                Bara kom!

                                Multisar är alltid rätt!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...