Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Förresten.. beställde lite fisk idag pseudomugil signifer , en liten regnbåge
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      hemma är är brasan igång hemma med och sen är det en helig stund med På spåret, lovely...
      Vi vet hur en slipsten skall dras!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Förresten.. beställde lite fisk idag pseudomugil signifer , en liten regnbåge
        https://www.google.se/search?q=pseud...6dVnd7sXNbM%3A
        Kresus Jistus, det var ena snygga rackare!
        I vilket kar skall du ha dessa?

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          I växtkaret tror de kan bli snygga där. har beställt 10 stycken så det fyller ut lite
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            I växtkaret tror de kan bli snygga där. har beställt 10 stycken så det fyller ut lite
            Det blir superbra!

            Själv har jag (återigen - favorit i repris) blivit vrålsugen på Aplocheilichthys Normani.
            De är så jävlans snygga i dunkelt ljus, så jag tror jag skippar det faktum att de inte är SA…
            Who fookin’ cares?
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 15 January 2016, 19:12.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Hahaha.. de är så fina, de fanns på min lista med
              nää.. vi blundar för det och bryr oss inte vart de kommer ifrån..
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Hahaha.. de är så fina, de fanns på min lista med
                nää.. vi blundar för det och bryr oss inte vart de kommer ifrån..
                Bra, då är saken biff!
                Det blir Norman's!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Kul att läsa om era nya fiskplaneringar

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Kul att läsa om era nya fiskplaneringar

                    //Inger
                    Ja, det är så kul att få bolla lite. Nu är det så jädra gôtt att planera lite framåt, när första testpilot-truppen går in karet!
                    Härligt att se dig här, Inger!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                      Ja, det är så kul att få bolla lite. Nu är det så jädra gôtt att planera lite framåt, när första testpilot-truppen går in karet!
                      Härligt att se dig här, Inger!
                      Jag är ofta här och tittar in Mats även om jag inte alltid skriver något . Jag planerar också, men far lite hit å dit med kommande fiskbesättning. Är faktiskt väldigt tunt med nya uppdateringar på "listorna" - i alla fall gällande mindre SA-ciklider, men förhoppningsvis finns lite nya uppdateringar i vår/sommar .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Tommy Vestlie
                        • August 2014
                        • 2097

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Förresten.. beställde lite fisk idag pseudomugil signifer , en liten regnbåge
                        https://www.google.se/search?q=pseud...6dVnd7sXNbM%3A
                        Å så bra det kommer bli. Jag tittade på dessa också när jag skulle skaffa invånare till växtkaret men backade eftersom jag inte har täckglas. Alla dessa australiensare är några riktiga hoppare tyvärr.
                        Proud member of Aquascapers of Sweden

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Kul, att du sneglat på dem med
                          Ja, det är dem men jag skall sätta för de matningshål om jag har i täckglasen om tror att det behövs.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Inger H

                            Jag är ofta här och tittar in Mats även om jag inte alltid skriver något . Jag planerar också, men far lite hit å dit med kommande fiskbesättning. Är faktiskt väldigt tunt med nya uppdateringar på "listorna" - i alla fall gällande mindre SA-ciklider, men förhoppningsvis finns lite nya uppdateringar i vår/sommar .

                            //Inger
                            Jodå, jag är med på det. Jag förstår att folk tittar in här titt som tätt och snabbt lämnar tråden, inga problem med det!

                            Jag tycker det skall bli kul när du drar igång de nya akvarieprojekten, och hoppas innerligt att du hittar de fiskar du vill ha!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Kul när det snackas om allt möjligt i tråden.
                              Om jag börjar med det som i mina ögon aldrig blir OT dvs. DB så tycker jag senast albumet Blackstar är oerhört spännande, ödesmättat med texter som gör att man får tänka till ordentligt. Ett av hans bättre album i min värld.

                              Sedan när det snackas fiskval och annat så tycker jag Pias Pseudomugil Signiferi är en riktig höjdare, vilket jag generellt tycker om de flesta regnbågarna. Sedan tycker jag som du Mats touchar, att inte gör det något om man mixar världsdelar. Det gör vi ju ofta när det gäller växter och inredningsdetaljer så why not med fisk?

                              Normans i ett dunkelt kar med rätt belysning känns som sanslöst vackra. Det som var häftigt med just Pias val är ju att deras ögon var lite Normans style. Ser du på denna film så är det lite som Normans XL egentligen. Filmen är sådär men du ser dem i naturlig miljö:


                              Men när jag såg denna film så ser jag ju att Normans måste det ju bli

                              Senast redigerad av Bluewing; 16 January 2016, 14:17.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Fortsätter att häcka på din tråd Mats. Nu har jag suttit och väntat på filmen som brukar komma som visar hur dina kolglödstetror börjar upptäcka karet. Är den på G?
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...