Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av admin
    Bara att välja från sitt album istället för upload
    Mmmm... frågan är bara; hur?

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Lite OT såhär på lördagskvällen;

      Det har väl knappast undgått någon att en av de hårdast arbetande i Rockmusikbranschen - Lemmy - har gått bort.

      Under åren 1999 och 2000 turnérade jag med Martin Eriksson, mera känd som E-Type.
      Det var en rejält hård Rock-show (tro det eller ej) - allt spelat live, och på mycket hög volym!

      Det bar sig inte bättre än att E-Types band och Motörhead delade scen vid några verkligt saftiga festivaltillfällen uppe i Sveriges nordliga delar - där de vanligtvis ganska tystlåtna människorna rockar så hårt att man får läggas in på konvalecens-hem under några veckor efteråt för att bli människa igen.

      Jag minns speciellt ett tillfälle vid en soundcheck, vid denna tid hade jag två stackar (två 4x12” högtalarlådor + 100W stärkare - gånger två).
      Jag körde alltså fyra 4x12” Marshall-lådor med en 100W Marshall på ena stacken och en 100W Mesa Boogie Rectifier på den andra.
      Jag stod och matade några feta riff, och plötsligt lades en kraftig hand på min axel.
      Jag vände mig om och där stod självaste Lemmy och han sade; That’s a motherfuckin’ sound you got there, I’ll tell Phil all about it. Come’n see us later in the dressingroom after the show, an’ bring the other boys and girls as well.

      Lemmy, en mycket välverserad, belevad och intelligent gentleman bjöd på ett party som man sent skall glömma - där fanns allt från stark läsk till Hockeysnus.
      En av de roligaste, trevligaste och mest charmerande snubbar jag mött!

      Lemmy - R.I.P.
      Senast redigerad av Mats Bryzell; 03 January 2016, 02:54.

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        1, här levereras det alltid underhållning av rang. skön historia, jag hade nog trivts bra i sällskapet.

        2, Det blir inte Malawi här. Det blir Neolamprologus buescheri, Altolamprologus compressiceps och alger istället. Kanske någon Synodontis petricola också om andan faller på. Det blir bättre..

        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
          1, här levereras det alltid underhållning av rang. skön historia, jag hade nog trivts bra i sällskapet.

          2, Det blir inte Malawi här. Det blir Neolamprologus buescheri, Altolamprologus compressiceps och alger istället. Kanske någon Synodontis petricola också om andan faller på. Det blir bättre..
          1. Du hade trivits finfint.

          2. Det blir bättre.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Börjar bli allt mer "färdig" med inredningen.
            När jag tänker på fiskar, och eventuellt några Javaplantor i en del "hål", så kommer en känsla av att det kan vara nog med sugandet på inredningen nu.
            Det börjar bli dags att gå vidare. Jag har en liten grupp Kolglödstetror på lut, och det skall väl inte dröja allt för länge innan de får komma hit och dra igång processerna och cyklingen.
            Vattnet har fått en mustig, gul ton och det blir mer och mer kristallklart för varje dag.
            Fortfarande sitter en hel del "rotklägg" kvar på de flesta trädetaljer, men det går bort av sig självt.
            Ljuset får jag rätta till senare - nu är det platt ljus av lysrör eller MH. Det skall till LED-spotar, och så funderar jag på att investera i en redigt saftig LED-ramp.

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0797.jpg
Visningar: 183
Storlek: 114,4 KB
ID: 2347310

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0798.jpg
Visningar: 187
Storlek: 134,1 KB
ID: 2347311

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ser att det blir mycket svarta skyggor på bilderna, så ser det ju givetvis inte ut i verkligeheten.
              Jag tog en bild och drog upp exponeringen lite, så kan man se lite längre bak i karet där det finns en hel del sköna rotsystem.
              Jaja, skitsamma kanske..?
              Nu till nästa fas!


              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0794.jpg
Visningar: 159
Storlek: 137,5 KB
ID: 2347321

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Kolglödstetra kommer bli skitsnygg i detta karet 😃👍
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Hur går det för det snäckskalslekarna förresten?
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Kolglödstetra kommer bli skitsnygg i detta karet 😃👍
                    Japp, det tror jag också.
                    Kommer att dra in en testgrupp på cirka 20 stycken först - sedan får det väl bli 70-80 stycken.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Hur går det för det snäckskalslekarna förresten?
                      Där är 3-4 riktigt stora yngel nu, som är med och "håller ordning" runt hemsnäckskalen - och en massa små rackare.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                        Där är 3-4 riktigt stora yngel nu, som är med och "håller ordning" runt hemsnäckskalen - och en massa små rackare.
                        Så kul! En film kanske nån dag.. 😉
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo

                          Så kul! En film kanske nån dag.. 😉
                          Självklart!

                          Kommentar

                          • Apistojohan
                            • January 2014
                            • 262

                            Ett annat fisktips vore ju Smycketetra. Du hittar en hel del olika lokaliteter här: http://apisto.sites.no/fish.aspx?fis...805&gruppeID=5 Några flytväxter, t ex "Frogbit", och allt är prima.
                            Haninge akvarieförening

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Apistojohan
                              Ett annat fisktips vore ju Smycketetra. Du hittar en hel del olika lokaliteter här: http://apisto.sites.no/fish.aspx?fis...805&gruppeID=5 Några flytväxter, t ex "Frogbit", och allt är prima.
                              Absolut! Smycketetran är vansinnigt fin.
                              Jo, någon klunga flytväxter skall nog i också.
                              Tack för länken!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Kolglödstetra kommer bli skitsnygg i detta karet 😃👍

                                ...eller rubintetror som också är jättefina :-)
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...