Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11217

    Jag håller med helt om att man kör igång kar utan fiskar tills man är nöjd med teknik och inredning. Det är det som är det härliga.
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Skissandet fortgår. Jag killade en darling idag och tog bort en stor, lång rotdel som inte riktigt satt som den skulle.
      Det börjar näma sig.
      Här är några bilder.


      [ATTACH=CONFIG]n2346460[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n2346461[/ATTACH]

      [ATTACH=CONFIG]n2346462[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n2346463[/ATTACH]

      [ATTACH=CONFIG]n2346464[/ATTACH]
      Det är nåt som säger mig att här skulle det passa med några fina gröna diskus eller ett gäng med snygga redbacks..
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av PiaJo

        Det är nåt som säger mig att här skulle det passa med några fina gröna diskus eller ett gäng med snygga redbacks..
        Tror att du Pia vet mer än oss andra nyfikna

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Inger H

          Tror att du Pia vet mer än oss andra nyfikna

          //Inger
          Nope, har inte en aning men jag personligen skulle vilja att det hamnar nåt av det i karet
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av PiaJo

            Nope, har inte en aning men jag personligen skulle vilja att det hamnar nåt av det i karet

            Ok, då tror jag personligen att det varken blir Discus eller Redbacks , vi får allt vänta å se .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Tror inte det blir det heller... men den karln pratar han med varbergaren så kan allt hända så jag håller tummisarna att nån kan prata allvar med Mats för det hade varit skitsnyggt med nåt av detta i karet
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Tror inte det blir det heller... men den karln pratar han med varbergaren så kan allt hända så jag håller tummisarna att nån kan prata allvar med Mats för det hade varit skitsnyggt med nåt av detta i karet

                Ja, den där varbergaren har en tendens till övertalningsförmåga kan jag tänka mig .

                //Inger
                Senast redigerad av Inger H; 26 December 2015, 19:38.
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Se där ja, det börjar närma sig lite fisksoppa... Har inte varit så flitig på Zoopet det sista, efter de senaaste uppgaderingarna och i synnerhet den sista har det i mina ögon blivit så tungrott så jag orkar inte ens öppna Zoopet ...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av admin
                    Jag håller med helt om att man kör igång kar utan fiskar tills man är nöjd med teknik och inredning. Det är det som är det härliga.
                    Japp, det är själva "filandet" som är det gôttiga!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Se där ja, det börjar närma sig lite fisksoppa... Har inte varit så flitig på Zoopet det sista, efter de senaaste uppgaderingarna och i synnerhet den sista har det i mina ögon blivit så tungrott så jag orkar inte ens öppna Zoopet ...
                      Nu kan man ju inte multicitera i inläggen längre med det nya forumet (det kanske fixar sig senare), så jag svarar på ditt inlägg, Anders, så får brudarnas inlägg hänga med.
                      Visst har det blivit många nya grejer med forumet, och en del "features" som man saknar - men jag tror det kommer att fixa sig.
                      Faktum är att det funkar riktigt fint här på mina stationära (frukt)-datorer, snabbt och inga hickups! Det enda har varit lite knasigheter i räkneverken, men det skall snart vara fixat, har jag förstått.

                      Men du, någon fisksoppa hade jag inte tänkt mig - tvärtom, väldigt sparsmakat med fisk.
                      Jag hade tänkt mig detta kar som ett sådant man kan sitta framför, lyssna på musik och dricka Whisky - och inte behöva oroa sig en sekund.
                      Drar jag i Discus så blir det ett jädra parbildande och lekande hela tiden - så, funderingar har funnits på Altum, då blir det ju inga lekar iallafall och man kan få lite lugn och ro.
                      Som någon påpekat tidigare i tråden - och som jag själv är mycket medveten om - så kanske 540 är en aning för litet för Altum...
                      Man skulle ju kunna ha en ungdomsgrupp på cirka sex stycken, och när de blir större (och faktiskt fula) så ger man bort dom till någon med ett stort, härligt kar.

                      Men, Anders, det här skall vi snart träffas till och gagga vidare om.
                      Hoppas att du får lite feeling för forumet och tittar in oftare!
                      Senast redigerad av Mats Bryzell; 27 December 2015, 12:01.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Har inte varit så flitig på Zoopet det sista, efter de senaaste uppgaderingarna och i synnerhet den sista har det i mina ögon blivit så tungrott så jag orkar inte ens öppna Zoopet ...
                        Ja, (igen) det är en hel del nya grejer på forumet vi får börja vänja oss vid.
                        Tekniska ting brukar oftast lösa sig med tid, men det jag tycker är mest ledsamt och trist är att så få är inne på forumet numera, och att så få skriver något överhuvudtaget.
                        Att det är en handfull människor som kommenterar i just denna tråd tycker jag är helt fantastiskt, och det gör mig glad och mycket tacksam.
                        Men att intresset är lågt gör ingenting, jag matar - med en dåres envishet - på med en massa skit ändå.

                        Nä, forna dagars Zoopet-forumverksamhet är som bortblåst - långt mellan inlägg och diskussioner. Nya intressanta trådar lyser med sin frånvaro...
                        Det är det här jag tycker är dödstråkigt och är en stor anledning till att jag alltmer tappar feeling för Zoopet - det rent tekniska brukar dock lösa sig.
                        Senast redigerad av Mats Bryzell; 27 December 2015, 22:01.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Håller med dig i att det är väldigt få sim är inne på forumet numera, vi får hoppas att det vänder nu när forumet håller på att ordna till sig igen.

                          Jag gör som du, matar in en massa i min tråd men nu har det blivit lite mindre då jag står och stampar i väntan på att dra igång växtkaret. Jag börjar änna bli lite nervös för det.. Vet inte varför egentligen, det kan ju inte gå värre än att det skiter sig med alger och stuff. Men jag hoppas att det skall bli ett härligt litet grönt kar

                          Dags att sova för min del
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Håller med dig i att det är väldigt få sim är inne på forumet numera, vi får hoppas att det vänder nu när forumet håller på att ordna till sig igen.

                            Jag gör som du, matar in en massa i min tråd men nu har det blivit lite mindre då jag står och stampar i väntan på att dra igång växtkaret. Jag börjar änna bli lite nervös för det.. Vet inte varför egentligen, det kan ju inte gå värre än att det skiter sig med alger och stuff. Men jag hoppas att det skall bli ett härligt litet grönt kar

                            Dags att sova för min del
                            Ja, det är läskigt få som är inne på forumet numera.
                            Jag blev helt paff när jag för någon månad sedan svarade i två trådar - en om Zebraciklider och en om Fjärilsciklider - och dessa trådar dog i samma sekund som jag replikerat vänligt, seriöst och informativt...
                            Jaja, skitsamma egentligen - det är ju inte min huvudvärk, utan trådskaparnas.

                            Jag fattar din nervositet angående växtkaren och dess... "doningar". Men, jag tror att du har ren och skär experthjälp i Varbergaren, han kommer att guida dig rätt - och sedan finns ju Mathias och gänget.
                            Jag hade gärna hjälpt till, men om tuber med gas och grejer kan jag lika lite som om Malawiciklider... Inte ett iota med andra ord.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Nä, forna dagars Zoopet-forumverksamhet är som bortblåst - långt mellan inlägg och diskussioner. Nya intressanta trådar lyser med sin frånvaro...
                              Det är det här jag tycker är dödstråkigt och är en stor anledning till att jag alltmer tappar feeling för Zoopet - det rent tekniska brukar dock lösa sig.
                              Tillbaka till "forna dagar" kommer vi nog aldrig men det har inget med Zoopets uppgradering att göra utan samma gäller ju för alla forum.
                              Dock så gjorde ju så klart inte denna uppgradering ett dyft bättre utan den var ett misstag (även om den uppenbarligen behövdes) men nu får vi leva med det. Nu är det ju i alla fall acceptabelt snabbt igen men massor av problem återstår med att få saker på plats igen och att få oss att lära nya rutiner.

                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Tillbaka till "forna dagar" kommer vi nog aldrig men det har inget med Zoopets uppgradering att göra utan samma gäller ju för alla forum.
                                Dock så gjorde ju så klart inte denna uppgradering ett dyft bättre utan den var ett misstag (även om den uppenbarligen behövdes) men nu får vi leva med det. Nu är det ju i alla fall acceptabelt snabbt igen men massor av problem återstår med att få saker på plats igen och att få oss att lära nya rutiner.
                                Precis som du säger, Kjell. Att väldigt få människor är inne på forumet, och att ännu färre skriver något överhuvudtaget, har inte med forumets nya utseende att göra - det är något annat som gör att folk inte medverkar... som i forna dagar.
                                Det är synd tycker jag. Man har ju liksom vant sig vid att kunna "träffa folk" här, utbyta åsikter och lära sig en massa nya saker.

                                Det nya forumet fungerar fint för min del. Visst, det är några nya grejer man får vänja sig vid, men rent tekniska problem och detaljer kommer nog att fixa till sig i sinom tid. Christian gör ett kanonjobb!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...