Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av macke_fisk
    Jag kommer vänta med spänning på bilder!
    Det skall ordnas löpande!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Tror du ska komma hem och kolla ciklidsanden jag har, låter exakt så som du beskriver
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av ansjo
        Tror du ska komma hem och kolla ciklidsanden jag har, låter exakt så som du beskriver
        Ah, ok. Den du har är alltså inte den kritvita, kalkhaltiga "ciklidsanden" som jag exempelvis kör just nu hos multisarna?
        Det finns säkert flera varianter, och jag vet ju att den sand du har är ganska grå - och det är jag ute efter i 540-baljan. Jag vill inte att det skall bli kritvitt, och sanden måste vara väldigt finkornig.
        Japp, då blir det en tur till Varberg snart då - gärna för min del, alltid kanonkul och så blir man så fläskigt mätt...

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Den sanden är mycket bra, jag har den med i ett kar. Jag har även blandat den med blästersand från Jula i ett annat, blev också bra men jag hade kört bara cikkidsanden om jag kunnat.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Den sanden är mycket bra, jag har den med i ett kar. Jag har även blandat den med blästersand från Jula i ett annat, blev också bra men jag hade kört bara cikkidsanden om jag kunnat.
            OK, jag får kolla in denna typ av ciklidsand. Den Ciklidsand - kan möjligvis heta Ciklidgrus, nu när jag tänker efter - som jag har hos multisarna är liksom kritvit och kalkhaltig, och det vill jag inte ha i 540-baljan. Ytterst finkornigt och grå färg skall det va'.

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              Med tanke på tidigare inlägg i denna tråd.
              Bifogade filer
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Mats, såg du storleken på Capatalöven jag köpte på auktionen, de är bautastora hade passat bra hos dig för jag verkar ju dras till stora grejer...allt jag köper i inredningsväg till karen så är det för ofta snäppet för stort..
                Bifogade filer
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Ken Olofsson
                  Med tanke på tidigare inlägg i denna tråd.
                  Haha! Bra där, Ken!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Mats, såg du storleken på Capatalöven jag köpte på auktionen, de är bautastora hade passat bra hos dig för jag verkar ju dras till stora grejer...allt jag köper i inredningsväg till karen så är det för ofta snäppet för stort..
                    Ja, sådana bautalöv skulle jag vilja få tag på. Vet du var man möjligvis skulle kunna köpa dessa?
                    Jag har kvar Catapalövsbuntarna vi köpte i Tyskland - så dom kommer att åka i baljan senare.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Det finns 12 st till förfogande i Borås
                      De buntarna vill jag ha tag på igen, den storleken var mer bra för min storlek på kar

                      Skall kolla på deras hemsida om man kan beställa, de har en webshop.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Det finns 12 st till förfogande i Borås
                        De buntarna vill jag ha tag på igen, den storleken var mer bra för min storlek på kar

                        Skall kolla på deras hemsida om man kan beställa, de har en webshop.
                        Aha! Mycket bra! Du har tolv bautalöv - jag har buntar med löv i "rätt" storlek... Då byter vi vid tillfälle, du får dock fler än tolv löv.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Aha! Mycket bra! Du har tolv bautalöv - jag har buntar med löv i "rätt" storlek... Då byter vi vid tillfälle, du får dock fler än tolv löv.
                          nejnej.. jag har några löv i rätt storlek så det är fine, bara bra att veta att de bautastora kommer till nytta
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            nejnej.. jag har några löv i rätt storlek så det är fine, bara bra att veta att de bautastora kommer till nytta
                            Åhåhh... Jamen, kan jag inte få fresta frun med några redigt fina Grenverk-DeLuxe som skulle sitta som listettor på Amazon-toppen - i dina kar? Det finns Körsbär, Päron och Syrén! Nå, vad sägs?

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Åhåhh... Jamen, kan jag inte få fresta frun med några redigt fina Grenverk-DeLuxe som skulle sitta som listettor på Amazon-toppen - i dina kar? Det finns Körsbär, Päron och Syrén! Nå, vad sägs?

                              Hahaa, precis vad jag behövde, ett stort skratt
                              Jodå, frun är alltid intresserad av sånt där till sin mans förtret Han tycker det finns för mycket av sånt härhemma.. men vem lyssnar på honom
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Hahaa, precis vad jag behövde, ett stort skratt
                                Jodå, frun är alltid intresserad av sånt där till sin mans förtret Han tycker det finns för mycket av sånt härhemma.. men vem lyssnar på honom
                                Just precis! Lyss hellre till den förföriska röst som klingar om snyggt draperade grenverk från Äpplegatan!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...