Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Haha! Jaaa... hur skall man ta det att vara en del av en museal installation? Hedrande, skulle jag nog vilja påstå!
    Visst är det hedrande!
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Marten88
      Visst är det hedrande!
      Verkligen!
      Jag har haft en del möten de gågna två veckorna om framtida uppdrag, både musikaliska och skrivorienterade, och det som slår en är den massiva "massa" man gjort genom åren. Man går "down the memory lane" och blir nästan överraskad själv...
      Man skall inte vila på gamla lagrar, men de är användbara och gångbara än i denna dag - Fan tro't.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Tänk att det skulle bli "en såndär dag" iallafall.
        Jag blev alldeles tårögd när min kompis Kent stod utanför dörren idag med ett 540 i nävarna; "det här karet skall du ha, hjälp mig att bära ner det i källaren nu, så får du något att pyssla med över jul och nyår".
        Ja, vad säger man..? Tack, typ...
        540-baljan har en slimline monterad, men det gör inget, den kommer att synas väldigt sparsamt ändå.
        Så, nu skall karet göras rent, putsas av och så kan det underbara torrinredandet sätta igång - fick änna julstämning i blodet!
        Bifogade filer

        Kommentar

        • Tommy Vestlie
          • August 2014
          • 2097

          UNDERBART, grattis!
          Proud member of Aquascapers of Sweden

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
            UNDERBART, grattis!
            Ja, det är ju helt galet underbart!
            Jag hade det någonstans på känn, A-K (HSB) tyckte det var så trist att mitt 540 gick i stentrappan, och såg husbocken bli - om möjligt - ännu mer gråhårig när olyckan var framme. Jag kan ju säga att jag fick en seriös skägglossning när karet gick i bitar...
            Så, i lönndom drogs det uppenbarligen i några trådar. A-K visste att Kent hade flyttat en rejäl grupp troffar från ett 540, till ett 720 - och på så vis löstes den gordiska knut som jag befann mig i. Ett litet hobbykar till gubbjäveln så han slipper dra omkring här som en äggsjuk valross, måste hon ha tänkt. Bra tänkt. tycker jag!

            Kommentar

            • Tommy Vestlie
              • August 2014
              • 2097

              Någon tanke på vad du skall göra med det?
              Proud member of Aquascapers of Sweden

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                Kul - nu ser vi fram emot byggarrapporter
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                  Någon tanke på vad du skall göra med det?
                  Jodå!
                  Ett större kar skall fixas till i tvättstugan (där det finns golvbrunn) - men det får bli vid ett senare tillfälle.
                  Under tiden skall jag titta över den vansinniga hög med inredningsmaterial jag har samlat på mig de senaste åren, och välja ut några riktigt sköna stubbar, grenar och "träd" och trimma ner dessa så att det passar ett betydligt mindre 540.
                  Så tankarna går på ett tätt, översvämmat skogsområde - alltså en murrig miljö med pinnar, grenar och blad på botten.
                  Initialt drar jag nog ner ett rejält stim Kolglödstetror (dessa blir så fantastiskt vackra när de får "gå in sig").
                  När karet såsat till sig rejält kan det nog bli läge för några Apistogramma - eller varför inte grupp Fjärilsciklider? Kunde ju vara kul att kolla hur det skulle gå, eller hur?

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Kul - nu ser vi fram emot byggarrapporter
                    Om det är inredningsbyggarrapporter, så skall jag stå till tjänst!

                    Kommentar

                    • Tommy Vestlie
                      • August 2014
                      • 2097

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Jodå!
                      Ett större kar skall fixas till i tvättstugan (där det finns golvbrunn) - men det får bli vid ett senare tillfälle.
                      Under tiden skall jag titta över den vansinniga hög med inredningsmaterial jag har samlat på mig de senaste åren, och välja ut några riktigt sköna stubbar, grenar och "träd" och trimma ner dessa så att det passar ett betydligt mindre 540.
                      Så tankarna går på ett tätt, översvämmat skogsområde - alltså en murrig miljö med pinnar, grenar och blad på botten.
                      Initialt drar jag nog ner ett rejält stim Kolglödstetror (dessa blir så fantastiskt vackra när de får "gå in sig").
                      När karet såsat till sig rejält kan det nog bli läge för några Apistogramma - eller varför inte grupp Fjärilsciklider? Kunde ju vara kul att kolla hur det skulle gå, eller hur?
                      Låter såväl Bryzellskt som briljant
                      Proud member of Aquascapers of Sweden

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                        Låter såväl Bryzellskt som briljant
                        Man får ödmjukt tacka!
                        Det skall nog bli fint, det här. Bara tanken på att ett stort stim tetror kan få gå i en miljö, och inte bara i "vatten" får mig att mysa alldeles utomordentligt.

                        Kommentar

                        • Tommy Vestlie
                          • August 2014
                          • 2097

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Man får ödmjukt tacka!
                          Det skall nog bli fint, det här. Bara tanken på att ett stort stim tetror kan få gå i en miljö, och inte bara i "vatten" får mig att mysa alldeles utomordentligt.
                          Verkligen.
                          Jag utökade faktiskt karet med ett stim citrontetror i helgen. Nu har dem inte färgat ut men blev ändå riktigt bra tycker jag.
                          Proud member of Aquascapers of Sweden

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                            Verkligen.
                            Jag utökade faktiskt karet med ett stim citrontetror i helgen. Nu har dem inte färgat ut men blev ändå riktigt bra tycker jag.
                            Citrontetror är riktigt fina, och de blir bara mer granna med tid, när de får färga ut och "gå in sig". Kul att du valde dessa tetror.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Jodå!
                              Ett större kar skall fixas till i tvättstugan (där det finns golvbrunn) - men det får bli vid ett senare tillfälle.
                              Under tiden skall jag titta över den vansinniga hög med inredningsmaterial jag har samlat på mig de senaste åren, och välja ut några riktigt sköna stubbar, grenar och "träd" och trimma ner dessa så att det passar ett betydligt mindre 540.
                              Så tankarna går på ett tätt, översvämmat skogsområde - alltså en murrig miljö med pinnar, grenar och blad på botten.
                              Initialt drar jag nog ner ett rejält stim Kolglödstetror (dessa blir så fantastiskt vackra när de får "gå in sig").
                              När karet såsat till sig rejält kan det nog bli läge för några Apistogramma - eller varför inte grupp Fjärilsciklider? Kunde ju vara kul att kolla hur det skulle gå, eller hur?
                              Ah, en tvättstugetråd

                              låter helt underbart med den inredningen och fiskval, blir alldeles tårögd och varm i hjärtat av tanken
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Ah, en tvättstugetråd

                                låter helt underbart med den inredningen och fiskval, blir alldeles tårögd och varm i hjärtat av tanken
                                Pia, du är ju "The Queen of Inredning"! Så... Jag tänker försöka att åstadkomma något häftigt i 540-baljan - kanske kan jag kontra en smula..?
                                Ja, det får bli en "tvättstugetråd" för min del också - finns inget annat ställe i kåken att utveckla ett större kar än där det finns förutsättningar för vettig vatenhållning - man tager vad man haver!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...