Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Tänk vilken tjock och överkokt risgrynsgröt man har till hjärna ändå...
    Städade ur en skrubb i källaren idag och hittade en flyttlåda som stått orörd sedan inflytten till kåken för snart sex år sedan.
    I lådan fanns ett EHEIM 2073 (tror jag det ser ut som) -filter, några kraftiga Aquaclear 70-skallar, ett litet hang-on-filter, tre små Fluval (kan inte komma ihåg att jag köpt dom...) innerfilter.
    Men bäst av allt var den påse med äkta Tanganyika-snäckskal, ungefär 30 stycken, som jag trodde var helt borta. Perfekt, nu blir det ytterligare snäckskalsaddering hos multisarna!
    Ha en fortsatt underbar lördag och helg!

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      det låter ju perfekt =D å tänk vad man samlar på sig va =)

      Jag försöker hitta mina gamla saker... men ingen lycka än... =P

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Tänk vilken tjock och överkokt risgrynsgröt man har till hjärna ändå...
        Mmmhh, risgrynsgröt... (finns ingen zombiesmiley, så den där får duga, och det lät ju inte särskilt läskigt och zombieaktigt ändå, så sak samma...)

        Hur som helst, kul att hitta gamla skatter i katakomberna Snäckskal, vore kul att ha Tanganyika igen. Men nu har jag ju nyss köpt ett gäng väldigt fina små redbacks, så det får vänta.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Christer5
          • July 2015
          • 915

          Bra där Mats,jag var ute på ett gig där jag bara kunde ha med virvelkagge och hi-hat,när jag package upp hade jag glömt hi-hat cymbalerna hemma,så det kan bli
          Senast redigerad av Christer5; 10 October 2015, 17:55.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av tanteva
            det låter ju perfekt =D å tänk vad man samlar på sig va =)
            Jag försöker hitta mina gamla saker... men ingen lycka än... =P
            Ursprungligen postat av Shepard
            Mmmhh, risgrynsgröt... (finns ingen zombiesmiley, så den där får duga, och det lät ju inte särskilt läskigt och zombieaktigt ändå, så sak samma...)
            Hur som helst, kul att hitta gamla skatter i katakomberna Snäckskal, vore kul att ha Tanganyika igen. Men nu har jag ju nyss köpt ett gäng väldigt fina små redbacks, så det får vänta.
            Japp, Eva - frågan är bara vad skall göra med brôten? Till framtida stordåd har jag annat stuff som står på vänt.

            Shepard, jag får hoppa in till din tråd och kolla om du har några sköna bilder på redbacksen!

            Jag gav ju bort mitt 540 till en akvariekompis för något halvår sedan, men fick faktiskt tillbaka det. Hans troffar hade fått buksot och kolat, så sugen blev ordentligt tappad. Som den hamster jag är, så baxades 540-karet tillbaka hit och står på högkant ute i stugan.
            Anna-Karin frågade för ett par veckor sedan om jag ändå inte skulle dra igång 540-baljan, nu när det stora karet får vänta på bättre tider, bara för att ha något litet modest projekt att pilla med, änna. Man skulle ju kunna ställa 540-burken på nåt skönt ställe nu när källaren är röjd, och lulla ner lite inredning i det... Funderar lite på det faktiskt.
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 10 October 2015, 18:08.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Christer5
              Bra där Mats,jag var ute på ett gig där jag bara kunde ha med virvelkagge och hig-hat,när jag package upp hade jag glömt hi-hat cymbalerna hemma,så det kan bli
              Haha! Känner igen det där. Jag har glömt guran hemma, eller snarare i replokalen, ett par gånger - en väldigt tom känsla infinner sig...

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Japp, Eva - frågan är bara vad skall göra med brôten? Till framtida stordåd har jag annat stuff som står på vänt.

                Shepard, jag får hoppa in till tråd och kolla om du har några sköna bilder redbacksen!

                Jag gav ju bort mitt 540 till en akvariekompis för något halvår sedan, men fick faktiskt tillbaka det. Hans troffar hade fått buksot och kolat, så sugen blev ordentligt tappad. Som den hamster jag är, så baxades 540-karet tillbaka hit och står på högkant ute i stugan.
                Anna-Karin frågade för ett par veckor sedan om jag ändå inte skulle dra igång 540-baljan, nu när det stora karet får vänta på bättre tider, bara för att ha något litet modest projekt att pilla med, änna. Man skulle ju kunna ställa 540-burken på nåt skönt ställe nu när källaren är röjd, och lulla ner lite inredning i det... Funderar lite på det faktiskt.
                Det är en bra hona du har, lyssna på henne!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Det är en bra hona du har, lyssna på henne!
                  Jag lyssnar varje dag, har änna inget val...
                  Jo, hon är en klippa! Ge gubbjäveln något billigt akvariepyssel att hålla på med så blir det lugn och ro!

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Shepard, jag får hoppa in till din tråd och kolla om du har några sköna bilder på redbacksen!
                    Har inga bilder på dem än, de är än så länge bara ca 4-5 cm höga med fenorna, men de visar potential redan. De ska tydligen vara F1, vilket ju passar bra eftersom jag just sitter och tittar på en inspelning av F1-kvalet

                    Och kör igång ditt 540, så vi får nå't nytt att följa, nu när ditt 3600-liters ligger på is
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Shepard
                      Har inga bilder på dem än, de är än så länge bara ca 4-5 cm höga med fenorna, men de visar potential redan. De ska tydligen vara F1, vilket ju passar bra eftersom jag just sitter och tittar på en inspelning av F1-kvalet
                      Och kör igång ditt 540, så vi får nå't nytt att följa, nu när ditt 3600-liters ligger på is
                      Skall bli kul att få kolla några bilder på dina RB:s vid senare tillfälle!

                      Ja, det blir ju så att säga gratis att dra igång 540-burken, så suget börjar börjar komma sakta men säkert!

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        ha ha ha ni är la för sköna ... =D

                        å bra honor eller hons skall man väl ha =D

                        eller ja för min del en bra hane då...

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av tanteva
                          ha ha ha ni är la för sköna ... =D
                          å bra honor eller hons skall man väl ha =D
                          eller ja för min del en bra hane då...
                          Ja, det är la gôtt när man blir ett bra par - 1+1, änna. Här hemma är det som hos Apistogrammorna, A-K lägger ägg, och sedan är det bäst att jag cirkulerar reviret och håller mig i skinnet...

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            ha ha ha =D

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Skall bli kul att få kolla några bilder på dina RB:s vid senare tillfälle!

                              Ja, det blir ju så att säga gratis att dra igång 540-burken, så suget börjar börjar komma sakta men säkert!
                              Tog några snabba med mobilen, inte de bästa, men det syns i alla fall vad de föreställer.
                              Bifogade filer
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Japp, Eva - frågan är bara vad skall göra med brôten? Till framtida stordåd har jag annat stuff som står på vänt.

                                Shepard, jag får hoppa in till din tråd och kolla om du har några sköna bilder på redbacksen!

                                Jag gav ju bort mitt 540 till en akvariekompis för något halvår sedan, men fick faktiskt tillbaka det. Hans troffar hade fått buksot och kolat, så sugen blev ordentligt tappad. Som den hamster jag är, så baxades 540-karet tillbaka hit och står på högkant ute i stugan.
                                Anna-Karin frågade för ett par veckor sedan om jag ändå inte skulle dra igång 540-baljan, nu när det stora karet får vänta på bättre tider, bara för att ha något litet modest projekt att pilla med, änna. Man skulle ju kunna ställa 540-burken på nåt skönt ställe nu när källaren är röjd, och lulla ner lite inredning i det... Funderar lite på det faktiskt.
                                Bra gjort A-K! Tummen upp!
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...