Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Webo
    • August 2014
    • 1968

    Så roligt.

    Inget mera har hänt med det stora än?
    Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ja, det är riktigt kul att de här små pajas-clownerna har dragit igång. Nu är ju det, i sig, ingen sensation - multisar är ju Tanganyikasjöns guppysar.

      Nja, det stora karet får stå på vänt lite till, dels har vi fixat till och målat om rutorna på kåken - nya foder och paneler och allt vad det heter, och innan hösten är här skall vi gå över några skavanker till som behöver fixas.
      Sedan håller jag på att strukturera om min arbetssituation, eventuellt ingå i en ny bolagsform (kommer kosta en rejäl slant...).
      Jag letar även efter annan sysselsättning, och folk jag snackat med har varit väldigt positivt ställda till en liten idé jag har; att faktiskt jobba i någon zoobutik här i stan.
      Ju mer jag funderar på den grejen, desto mer intressant blir det att faktiskt försöka landa ett gig i någon zoobutik - och till exempel göra saker jag gör här på forumet (eller åtminstone gjorde förr), att på ett seriöst sätt förmedla information och erfarenhet till kunder, tipsa, råda, förklara och hjälpa till att få en god start på ett akvarieintresse, i ett "live-läge", så att säga. Jag tror det skulle vara väldigt givande.

      Livet och tillvaron blir sällan som man tänker sig - i min tankevärld skulle det stora karet stått helt klart och varit i full swing nu, men... Det ploppar upp andra grejer som pockar på uppmärksamhet, och vill tränga sig först i kön av de "uppgifter" man får serverade i den här skolan vi kallar liv.
      Karet skall bli färdigt - lita på det! - men innan dess skall lite jobb och annat joxelimox läggas i ordning först. Jag har dock en positiv syn på saker och ting och min strävan är; Uppåt och ut - inte tvärtom!
      Under tiden skall det bli riktigt kul att få se multiskolonin ta form, och fortsätta lira i ännu större omfattning med bandet.
      Så här såg det ut i lördags då vi underhöll en stor publik samt de förbispringande löparna i Jubileumsloppet, utanför Novotell här Göteborg. Fantastiskt kul (och varm) utomhusspelning.
      Bifogade filer

      Kommentar

      • Webo
        • August 2014
        • 1968

        Det tycker jag låter bra och kul., MEN då tycker jag du ska flytta ner till Skåne (helst då sundets pärla som du ju känner till) istället så vi får lite kunskap i en då bra akvariebutik :-). Då kan du passa på att köpa ett hus ute på landet billigt som kan ha stora kar också upp och nere som du sedan öppnar odling och försäljning från hehe.
        Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Webo
          Det tycker jag låter bra och kul., MEN då tycker jag du ska flytta ner till Skåne (helst då sundets pärla som du ju känner till) istället så vi får lite kunskap i en då bra akvariebutik :-). Då kan du passa på att köpa ett hus ute på landet billigt som kan ha stora kar också upp och nere som du sedan öppnar odling och försäljning från hehe.
          Jag älskar Skåne, och Sundets Pärla! Skulle utan tvekan kunna flytta en bit ner till mer kontinentala delar av Sverige!

          Kommentar

          • Faltaren
            • July 2005
            • 1453

            Skåne, Skåne, Skåne 😀
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

            Kommentar

            • Webo
              • August 2014
              • 1968

              Bra så räknar vi med dig i Skåne ☺☺
              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Faltaren
                Skåne, Skåne, Skåne 
                Ursprungligen postat av Webo
                Bra så räknar vi med dig i Skåne ☺☺
                OK! Skall bara meddela boysen i bandet att de måste flytta med!

                Kommentar

                • Webo
                  • August 2014
                  • 1968

                  Nej det behövs inte. Ni ska bara ta mycket mera betald så du har råd att flyga mellan Skåne och Göteborg ☺
                  Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Skall bara flika in att även den andra multis-honan beter sig mycket "yngelmässigt", men den snäcka som ligger högst i sannolikhet för yngel ligger vänd från rutan - så inga bilder på detta ännu.

                    Kommentar

                    • Christer5
                      • July 2015
                      • 915

                      Mats,vad jag saknar att spela trummor och med bandkompisar,fick dock hålla på i över 50 år ute i buskarna och i restauranger/festlokaler.Tinnitusen satte stopp för allt.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Christer5
                        Mats,vad jag saknar att spela trummor och med bandkompisar,fick dock hålla på i över 50 år ute i buskarna och i restauranger/festlokaler.Tinnitusen satte stopp för allt.
                        Halloj Christer, härligt att höra av dig!
                        Ja, tinnitus är en riktigt svår jäkel att leva med. Jag har en envist tjutande "kompis" i vänsterörat som är ständigt närvarande. Jag håller "The Big T" stången med ett par specialtillverkade öronproppar som jag alltid använder när vi lirar, hade inte klarat en sekund utan dessa!
                        Musicerar du någonting alls nu för tiden, Christer, eller är det helt nedlagt?

                        Kommentar

                        • Christer5
                          • July 2015
                          • 915

                          Tack för ditt vänliga svar Mats,det är tyvärr nerlagt helt.Mitt barnbarn Mattias en är fena på diverse instrument,huvudinstrumenten är el.gitarr och klarinett,han är riktigt bra.Blir roligt att följa honom i framtiden.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Christer5
                            Tack för ditt vänliga svar Mats,det är tyvärr nerlagt helt.Mitt barnbarn Mattias en är fena på diverse instrument,huvudinstrumenten är el.gitarr och klarinett,han är riktigt bra.Blir roligt att följa honom i framtiden.
                            Härligt att höra att det musikaliska arvet lever vidare!

                            Kommentar

                            • Knax
                              • November 2012
                              • 1148

                              Mats Bryzell i en zoobutik? Jag skulle bli stammis, om den så låg på Antarktis.
                              // Mats, a.k.a. Knax



                              "All's well that ends." - Unknown

                              Kommentar

                              • jozi81
                                • January 2011
                                • 917

                                Zoopetlåg just nu, kikar bara in och säger hej, väntar med spänning på stora, men multisar och nya karriärer duger bra!! Gört!!
                                Jag flyttar fan från Norrland då du tar klivet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...