Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Mats lycka till framöver med akvarier och framför allt jobb
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Helene&Andreas
      • January 2009
      • 1336

      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      En mycket dålig idé - då kommer Mats ekonomi att förändras från dålig till usel
      Helt korrekt! Ingen bra ide trots allt fast jag egentligen tror att Mats skulle fixa det!
      Lycka till Mats! Arbetslöshet är ett jävla gissel!

      Kommentar

      • Faltaren
        • July 2005
        • 1453

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Halloj Inger!
        Jag kommer att hänga kvar här på Zoopet, och hittar jag något i trådarna där jag möjligtvis har något att komma med så hjälper jag gärna till med tips och information, lita på det!
        Grejen är väl att just denna tråd spelat ut sin roll och inte är signifikant längre - den har dött av och saknar numera värde och innehåll.

        Min jobbsituation har denna sommar drastiskt förändrats, och jag kan kalla mig arbetslös - en ny och annorlunda känsla.
        Stället jag har arbetat på de senaste 20 åren kommer att få ny bolagsform, och eventuellt hakar jag på - eller så frilansar jag. Hur som helst kommer det att kosta saftiga pengar att bli "företagare", så stålarna får jag fördela noga på olika projekt. Det nya karet har i och för sig inte så många "delar" kvar att fixa iordning, men mitt fokus ligger i nuläget, helt klart, på min sysselsättning.
        Storburken kommer att bli klar i sinom tid, och då drar jag igång en ny tråd exklusivt om detta kar.
        Livet är en spännande lektion!
        Vi väntar på återkommandet då 😄
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

        Kommentar

        • Tommy Vestlie
          • August 2014
          • 2097

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Jo, den här tråden är magnifik, inte bara för att den är lång och välbesökt - utan mer för att det varit så många olika skeenden som vi har "tagit oss igenom". Det har varit otroligt roligt och givande!
          Jag tror att en ny tråd som avhandlar enbart det nya, stora karet kan bli lite mer, vad skall jag kalla det?, aktuell.
          Jag drar igång så fort karet är startklart, med tillbakablickar på bygget, i början.
          Att bli och vara arbetslös är sannerligen ingen rolig grej, men det är nya grejer på gång och snart rullar det på igen!
          Faktum är att jag är riktigt sugen på att jobba i någon zoobutik, med inriktning på akvarium och fiskar - tror att jag skulle kunna ge en hel del i en sådan situation - vi får se vad som händer!
          Härligt att läsa dina tankar och funderingar, Johnny!
          En sådan genomtrevlig och kunnig gentleman vore en verklig tillgång för en zooaffär, det skulle definitivt bli mitt nya stammisställe. Lycka till Mats, hoppas våra vägar korsas här på Zoopet i någon form även i framtiden.
          Proud member of Aquascapers of Sweden

          Kommentar

          • Marten64

            • July 2012
            • 1020

            Jag kommer definitivt sakna denna faktaspäckade tråd som även stundtals bjudit på enormt roliga berättelser/skrönor.
            Synd att du missar kräftskivan.
            /Johan
            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Tack skall ni ha för hejarop och lyckönskningar (ingen nämnd, ingen glömd)!
              Denna tråd tycks vara en aning förknippad med mig (inte så konstigt kanske) och det verkar som att flera stycken gillar att den finns här, så varför inte fortsätta? För min del spelar det ingen roll om jag berättar om det nya karet framledes i den här tråden - så, va' fasen, då fortsätter jag här.

              Min tanke var mer att jag ville förklara varför jag troligtvis kommer att försvinna under längre perioder, dels beroende på en massa saker som inte är akvarierelaterade och det faktum att jag från och med lördag denna vecka inte har något kar igång - det blir liksom inte mycket att skriva om då.
              Jag får väl helt enkelt dra sköna storys lite då och då för att hålla ångan uppe - samt orda i andra trådar om jag har något vettigt att komma med!

              Det här med att arbeta i någon Zoobutik är faktiskt allvarligt menat.
              Jag jobbade på Musikbörsen - numera 4-Sound - under några år i slutet av 80-talet och i början av 90-talet. Att sälja musikinstrument och tillhörande utrustning är faktiskt något som i mångt och mycket liknar den handel som bedrivs i zooaffärer.
              Jag minns hur kul och givande det var att visa, råda och vägleda människor till rätt sorts gitarr och förstärkare, bland mycket annat. Det var fantastiska möten med både oerfarna och professionella musiker, en jädra blandning. Det kunde komma in morsor och farsor och berätta att de var nöjda och glada med den service jag gett deras kids, och att "nog var det trots allt värt att lägga till en tusenlapp på den där guran, grabben är överlycklig" o.s.v.
              Det har slagit mig att mycket av det man gör här på forumet är just vägledning, att entusiasmera och att försöka öka en förståelse och feeling för akvariehobbyn för vissa - och att samtala och diskutera, och framför allt att lära sig nya saker, med andra.
              Varför inte göra detta i en butik? Detta är något jag brinner för och... Fan, alltså - jag tror jag skall söka några zooaffärs-gig.

              Åter igen, Tack skall ni ha för vrålskön feedback, och ja... då fortsätter vi här då.
              Ha det bäst nu, så syns vi om ett tag!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Fanbyalperna

                  • September 2005
                  • 752

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell


                  Jag får väl helt enkelt dra sköna storys lite då och då för att hålla ångan uppe - samt orda i andra trådar om jag har något vettigt att komma med!

                  Det låter verkligen bra! Ser fram mot dina lommande stories. Jag hoppas verkligen att du snabbt får ett nytt jobb och kan göra klart ditt stora kar. All lycka!!
                  Har inte alltid rätt, men fel ibland

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Du har till nästa år på dig, mannen. Då får vi satiken se till att komma söderöver!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Du har till nästa år på dig, mannen. Då får vi satiken se till att komma söderöver!
                      Japp!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Vi har även detta: http://www.planted-aquarium.de som vi snackade om sist...
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Vi har även detta: http://www.planted-aquarium.de som vi snackade om sist...
                          Absolut! Klart att vi skall ut och röra på oss!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Men jag vet inte om någon datum är bestämd för 2016 ännu...
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ja, va' fasen... Jag fick starta upp ett litet kar så man har nåt kul att pilla med.
                              Jag hittade en liten nisch under trappan till källaren, och där står karet inte i vägen för snickeriverksamhet och transportväg av rutan till det stora karet.
                              Det blev det enklaste tänkbara i Tanganyika-väg; Lamprologus multifasciatus 2+2.
                              Körde igång karet igår, så det är lite dimmigt ännu, men det klarnar inom kort. Återkommer med fler bilder och filmer!

                              video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
                              Bifogade filer

                              Kommentar

                              • Webo
                                • August 2014
                                • 1968

                                Kul med lite nytt att titta på i väntan på det stora ska bli klart :-)
                                Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...