Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jahapp, det var ett litet tag sedan man uppdaterade här...
    Anledningen till att jag skriver lite i tråden är att jag gjorde ett inlägg i en annan tråd idag och det blev så att Inger och Helene&Andreas, som också medverkade i tråden, undrade hur det går med burken.
    Svaret är att det inte har hänt någonting sedan senast, visserligen har det inhandlats lite stuff men ingenting på själva bygget.

    Vi har haft en otroligt hektisk sommar (om man nu kan kalla det sommar..?), massor av speljobb och en hel del fix på kåken och i trädgården, samt att våra moppar har fixats till - min har fortfarande lite jobb kvar innan den är ok.
    Allt detta har min "akvariebygghjälp" varit vänlig nog att hjälpa till med, och nu är han på en treveckors förlovningsresa med sin blivande fru.

    Så... Med facit i hand är det inte konstigt att akvariebygget drar ut på tiden, men som jag sagt förr - jag har inte bråttom och vill inte hetsa fram ett färdigt bygge. Det får ta den tid det tar! Men, var säkra på att suget är enormt, och att jag verkligen ser fram emot att få köra igång den här baljan!
    Två månader kvar nu, Mats
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av ansjo
      Två månader kvar nu, Mats
      Ja, det blir la forjävvla gôtt att få åka iväg, men innan det skall vi sörpla kräfs!

      Kommentar

      • Spook
        • March 2015
        • 39

        Aj då, har ni slut surströmming?

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Spook
          Aj då, har ni slut surströmming?
          Nja, det finns massor av surströmming i butikerna här, och jag tackar inte nej till ett fett surströmmingsgille, anytime!
          Men, surströmming i all ära - inget går väl ändå upp mot en saftig laddning nykräkta koftor, så säg?

          Kommentar

          • Spook
            • March 2015
            • 39

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Nja, det finns massor av surströmming i butikerna här, och jag tackar inte nej till ett fett surströmmingsgille, anytime!
            Men, surströmming i all ära - inget går väl ändå upp mot en saftig laddning nykräkta koftor, så säg?
            Det är våra olikheter som gör det intressant.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Spook
              Det är våra olikheter som gör det intressant.
              Håller med, det är kul med olikheter! Helt klart föredrar jag ett fat havskräftor men, som sagt, jag tackar inte nej till en rejäl surströmmingsrunda!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Skall bli trevligt som vanligt att träffas Mats och denna gången kör jag nog inte...
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Skall bli trevligt som vanligt att träffas Mats och denna gången kör jag nog inte...
                  Åhåå, det låter som att vi blir partners in crime.
                  Det skall bli helkul med en träff!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Halloj!
                    Nu på lördag kommer Pia förbi en sväng och hämtar upp det Bolivianska Fjärlisciklidparet samt växter. Det blir också slutklämmen för det lilla karet, resten av fiskarna blir ordentligt omplacerade.
                    Jag släcker ner det här karet för att skapa plats att bygga ram och annat till det stora karet.
                    Så från och med lördag är jag "akvarielös"... och då finns egentligen inget behov av den här tråden längre.

                    Det har varit några riktigt härliga år med denna (och andra) trådar här på forumet, men nu tar jag en paus tills storburken står startklar.
                    Jag återkommer med en ny tråd när 3 600-litaret är igång.
                    Här i "stugtråden" finns en hel del kar och fiskar dokumenterat, och den hugade kanske någon gång får lust att titta tillbaka på lite grejer som har avhandlats, diskuterats och gaggats om. Ni är välkomna!

                    Happy Go Lucky, ALLA Zopetare! Ta väl hand om era kar och fiskar - så syns vi någon gång, lite längre fram!
                    Senast redigerad av Mats Bryzell; 24 August 2015, 12:34.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Halloj!
                      Nu på lördag kommer Pia förbi en sväng och hämtar upp det Bolivianska Fjärlisciklidparet samt växter. Det blir också slutklämmen för det lilla karet, resten av fiskarna blir ordentligt omplacerade.
                      Jag släcker ner det här karet för att skapa plats att bygga ram och annat till det stora karet.
                      Så från och med lördag är jag "akvarielös"... och då finns egentligen inget behov av den här tråden längre.

                      Det har varit några riktigt härliga år med denna (och andra) trådar här på forumet, men nu tar jag en paus tills storburken står startklar.
                      Jag återkommer med en ny tråd när 3 600-litaret är igång.
                      Här i "stugtråden" finns en hel del kar och fiskar dokumenterat, och den hugade kanske någon gång får lust att titta tillbaka på lite grejer som har avhandlats, diskuterats och gaggats om. Ni är välkomna!

                      Happy Go Lucky, ALLA Zopetare! Ta väl hand om era kar och fiskar - så syns vi någon gång, lite längre fram!
                      Mats det har varit väldigt lärorikt och hur roligt som helst att följa "Akvariestugan" under dom här åren. Många roliga och tjattriga inlägg har det blivit, jag kommer att sakna dig och din stuga - och framförallt dina lååånga inlägg, så nu vet du det . Hoppas i alla fall, att du dyker upp i några trådar då å då
                      Hoppas även att ditt bygge inte tar allt för lång tid, vi "ses" framöver .
                      Kramiz,

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Mats det har varit väldigt lärorikt och hur roligt som helst att följa "Akvariestugan" under dom här åren. Många roliga och tjattriga inlägg har det blivit, jag kommer att sakna dig och din stuga - och framförallt dina lååånga inlägg, så nu vet du det . Hoppas i alla fall, att du dyker upp i några trådar då å då
                        Hoppas även att ditt bygge inte tar allt för lång tid, vi "ses" framöver .
                        Kramiz,

                        //Inger
                        Halloj Inger!
                        Jag kommer att hänga kvar här på Zoopet, och hittar jag något i trådarna där jag möjligtvis har något att komma med så hjälper jag gärna till med tips och information, lita på det!
                        Grejen är väl att just denna tråd spelat ut sin roll och inte är signifikant längre - den har dött av och saknar numera värde och innehåll.

                        Min jobbsituation har denna sommar drastiskt förändrats, och jag kan kalla mig arbetslös - en ny och annorlunda känsla.
                        Stället jag har arbetat på de senaste 20 åren kommer att få ny bolagsform, och eventuellt hakar jag på - eller så frilansar jag. Hur som helst kommer det att kosta saftiga pengar att bli "företagare", så stålarna får jag fördela noga på olika projekt. Det nya karet har i och för sig inte så många "delar" kvar att fixa iordning, men mitt fokus ligger i nuläget, helt klart, på min sysselsättning.
                        Storburken kommer att bli klar i sinom tid, och då drar jag igång en ny tråd exklusivt om detta kar.
                        Livet är en spännande lektion!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Förstår dig fullständigt Mats. Hur man än resonerar kommer ju livet först och främst. Är man en kreativ person blir nog inte arbetslöshet så stimulerande efter en tid. Du har ju alltjämt så mycket att ge. Det där med bolag låter riktigt kul om din magkänsla säger att det är helt rätt.
                          Att ha en tråd, även om det som denna råkar vara Zoopets största på vänt och ständigt behöva förklara varför bygget är si eller så kanske inte heller ger en kick för dig.
                          För mig kommer tråden ändå att vara rejält saknad dels för att den faktiskt blir en länk till dig.
                          Men ser fram emot nästa tråd. Dina inlägg var jag än ser dem här på Zoopet känns ofta som en soluppgång faktiskt. Hämtar alltid med mig något matnyttigt varje gång.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Förstår dig fullständigt Mats. Hur man än resonerar kommer ju livet först och främst. Är man en kreativ person blir nog inte arbetslöshet så stimulerande efter en tid. Du har ju alltjämt så mycket att ge. Det där med bolag låter riktigt kul om din magkänsla säger att det är helt rätt.
                            Att ha en tråd, även om det som denna råkar vara Zoopets största på vänt och ständigt behöva förklara varför bygget är si eller så kanske inte heller ger en kick för dig.
                            För mig kommer tråden ändå att vara rejält saknad dels för att den faktiskt blir en länk till dig.
                            Men ser fram emot nästa tråd. Dina inlägg var jag än ser dem här på Zoopet känns ofta som en soluppgång faktiskt. Hämtar alltid med mig något matnyttigt varje gång.
                            Jo, den här tråden är magnifik, inte bara för att den är lång och välbesökt - utan mer för att det varit så många olika skeenden som vi har "tagit oss igenom". Det har varit otroligt roligt och givande!
                            Jag tror att en ny tråd som avhandlar enbart det nya, stora karet kan bli lite mer, vad skall jag kalla det?, aktuell.
                            Jag drar igång så fort karet är startklart, med tillbakablickar på bygget, i början.
                            Att bli och vara arbetslös är sannerligen ingen rolig grej, men det är nya grejer på gång och snart rullar det på igen!
                            Faktum är att jag är riktigt sugen på att jobba i någon zoobutik, med inriktning på akvarium och fiskar - tror att jag skulle kunna ge en hel del i en sådan situation - vi får se vad som händer!
                            Härligt att läsa dina tankar och funderingar, Johnny!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Du har aldrig varit sugen på att starta en butik med bara sånt du gillar? Din egen fisk hamnar ju då i ett helt annat prisläge [emoji6]
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48147

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Du har aldrig varit sugen på att starta en butik med bara sånt du gillar? Din egen fisk hamnar ju då i ett helt annat prisläge [emoji6]
                                En mycket dålig idé - då kommer Mats ekonomi att förändras från dålig till usel
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...