Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Jag är väldigt tråkig just nu, men himla kul att läsa lite nytt när jag tittar in då å då .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Inger H
      Jag är väldigt tråkig just nu, men himla kul att läsa lite nytt när jag tittar in då å då .

      //Inger
      Inte det minsta tråkig, Inger!
      Bara kul att du kikar in.
      Att bolivianerna leker är ingen världsnyhet, men jag drog in en lekfilm ändå, mest för Johans skull så han kunde få se sitt fina par och att de trivs här i baljan.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Nu när det råder sommarstiltje, åtminstone i denna tråd, är det rätt gôtt att blogga lite i lönndom.
        Trots att det råder en viss stiltje även vad gäller akvariebygget, lyckades vi få till en stund mitt bland alla andra "gig" att idag såga upp virket till ramen som skall innefatta rutan - så jävla skönt att få det gjort!
        Nu ligger reglarna där i mysig förväntan om att bli ihopsatta.
        Ja, jag gaggar lite för mig själv, men dokumenterar här ändå - det ingår ju litegrand i trådens vara, så att säga.
        Bifogade filer

        Kommentar

        • Tommy Vestlie
          • August 2014
          • 2097

          Alla stora projekt består av en massa små aktiviteter [emoji6]


          Skickat från min iPhone med Tapatalk
          Proud member of Aquascapers of Sweden

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
            Alla stora projekt består av en massa små aktiviteter [emoji6]


            Skickat från min iPhone med Tapatalk
            Så sant, så sant!
            Jag klagar inte, det är skön aktivitet med olika projekt här - och även lite cozy verkstad i 112:an där det nu sprattlas rejält hos bolivianerna.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Jag brukar allt som oftast gagga för mig själv Mats. Svarar man dessutom själv på gaggandet så blir svaren som man hoppats .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Kul att det händer saker även under semestertider.
                Jag hänger med i tråden så gott jag kann, nu när jag själv har semester så finns det dessutom tid att posta svar och surfar runt på lite på Zoopet. Noterade just att av 36 besökare så var två av den inne i denna tråd

                En utflyttad Stockholmares dagbok, bor i norr

                som inte har haft ett inlägg sen 2004... Antar att de kom fel.

                Har inte flyttat ännu, stambyte i källaren och mycket som ska bli som "nytt" kräver sin tid.
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Jag brukar allt som oftast gagga för mig själv Mats. Svarar man dessutom själv på gaggandet så blir svaren som man hoppats .

                  //Inger
                  Haha! Bra strategi där, Inger!
                  Jag har dock inga förhoppningar på att svaren skall vara av någon speciell natur, då jag väldigt sällan faktiskt frågar om något. Det är nog anledningen till att det är få inlägg eller repliker i tråden. Pia gaggar på duktigt, det är alltid kul och givande - men vi känner varandra, så det är inte så konstigt.
                  Nä, jag tycker det gôtt att några här på forumet kikar in titt som tätt, det räcker bra för mig!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Kul att det händer saker även under semestertider.
                    Jag hänger med i tråden så gott jag kann, nu när jag själv har semester så finns det dessutom tid att posta svar och surfar runt på lite på Zoopet. Noterade just att av 36 besökare så var två av den inne i denna tråd

                    En utflyttad Stockholmares dagbok, bor i norr

                    som inte har haft ett inlägg sen 2004... Antar att de kom fel.

                    Har inte flyttat ännu, stambyte i källaren och mycket som ska bli som "nytt" kräver sin tid.
                    Jag säger det igen; Alltid kul när du hör av dig i tråden!
                    Aha, ni har ännu inte flyttat? Jag trodde det var på gång där för ett tag sedan.
                    Jaja, det blir gôtt när ni väl får komma loss, och jag vet allt för väl hur det känns med "nytt" som kräver tid...
                    Såg förresten att du väckt tetra-tråden till liv. Bra initiativ, den tråden behöver en bump, och jag skall själv kolla igenom den igen!
                    Härligt att höra av dig, Maths! Hoppas ni snart får ordning på nya plejset och att du kan dra igång någon skön burk igen!

                    Kommentar

                    • roxxor_swe
                      • April 2015
                      • 130

                      Tja-mors Mats.

                      Som många andra så kikar man ju i denna tråden titt som tätt och fick upp ögonen för att du hade massa endlers. Är det fortfarande så att du har för många? .. det är nämligen så att mina barn ska få sitt första akvarium (Aldis 3år Alvin 5år) och dom hade behövt lite invånare till det. Går det skicka med posten isf eller hur funkar det? ..

                      Iaf så kommer deras första kar bli ett Juwel Rio 400 .. Själv började man med ett egetlimmat 20L en gång i tiden .. dagens ungdom haha ..

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av roxxor_swe
                        Tja-mors Mats.

                        Som många andra så kikar man ju i denna tråden titt som tätt och fick upp ögonen för att du hade massa endlers. Är det fortfarande så att du har för många? .. det är nämligen så att mina barn ska få sitt första akvarium (Aldis 3år Alvin 5år) och dom hade behövt lite invånare till det. Går det skicka med posten isf eller hur funkar det? ..

                        Iaf så kommer deras första kar bli ett Juwel Rio 400 .. Själv började man med ett egetlimmat 20L en gång i tiden .. dagens ungdom haha ..
                        Halloj Roxxy!
                        Jodå, här finns Endlers så det räcker till och blir över, men att skicka dom på posten är kanske lite... vanskligt. Tror det är en dålig idé.
                        Om det skulle vara så att ni är i närheten vid tillfälle, så hör av er så kan vi håva upp ett bra gäng Endlers i en påse ni kan ta med hem - det funkar bättre!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Jahapp, det var ett litet tag sedan man uppdaterade här...
                          Anledningen till att jag skriver lite i tråden är att jag gjorde ett inlägg i en annan tråd idag och det blev så att Inger och Helene&Andreas, som också medverkade i tråden, undrade hur det går med burken.
                          Svaret är att det inte har hänt någonting sedan senast, visserligen har det inhandlats lite stuff men ingenting på själva bygget.

                          Vi har haft en otroligt hektisk sommar (om man nu kan kalla det sommar..?), massor av speljobb och en hel del fix på kåken och i trädgården, samt att våra moppar har fixats till - min har fortfarande lite jobb kvar innan den är ok.
                          Allt detta har min "akvariebygghjälp" varit vänlig nog att hjälpa till med, och nu är han på en treveckors förlovningsresa med sin blivande fru.

                          Så... Med facit i hand är det inte konstigt att akvariebygget drar ut på tiden, men som jag sagt förr - jag har inte bråttom och vill inte hetsa fram ett färdigt bygge. Det får ta den tid det tar! Men, var säkra på att suget är enormt, och att jag verkligen ser fram emot att få köra igång den här baljan!

                          Kommentar

                          • Tommy Vestlie
                            • August 2014
                            • 2097

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Jahapp, det var ett litet tag sedan man uppdaterade här...
                            Anledningen till att jag skriver lite i tråden är att jag gjorde ett inlägg i en annan tråd idag och det blev så att Inger och Helene&Andreas, som också medverkade i tråden, undrade hur det går med burken.
                            Svaret är att det inte har hänt någonting sedan senast, visserligen har det inhandlats lite stuff men ingenting på själva bygget.

                            Vi har haft en otroligt hektisk sommar (om man nu kan kalla det sommar..?), massor av speljobb och en hel del fix på kåken och i trädgården, samt att våra moppar har fixats till - min har fortfarande lite jobb kvar innan den är ok.
                            Allt detta har min "akvariebygghjälp" varit vänlig nog att hjälpa till med, och nu är han på en treveckors förlovningsresa med sin blivande fru.

                            Så... Med facit i hand är det inte konstigt att akvariebygget drar ut på tiden, men som jag sagt förr - jag har inte bråttom och vill inte hetsa fram ett färdigt bygge. Det får ta den tid det tar! Men, var säkra på att suget är enormt, och att jag verkligen ser fram emot att få köra igång den här baljan!
                            Den som väntar på något gott ...


                            Skickat från min iPhone med Tapatalk
                            Proud member of Aquascapers of Sweden

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                              Den som väntar på något gott ...
                              ...väntar alltid för länge.

                              Kommentar

                              • Tommy Vestlie
                                • August 2014
                                • 2097

                                [emoji4]


                                Skickat från min iPhone med Tapatalk
                                Proud member of Aquascapers of Sweden

                                Kommentar

                                Arbetssätt...