Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Nä, phoouh, här är det så mycket action så att det tangerar ncs forums vansinniga tempo... Jag hinner inte med i svängarna, får nog vila lite. Bye, bye!

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Hahahha! Godnatt med dig!

      Kommentar

      • Tommy Vestlie
        • August 2014
        • 2097

        Ursprungligen postat av Mr Woods
        Det blir LED-spottar från Kessil hoppas jag!

        Om jag inte hade varit så extremt korkad hade jag köpt det, istället för en T5-ramp för 1600.-
        Nja, testar en massa saker och punktbelysning från Kessil blir lite för mörkt enligt in smak och dessutom väldigt kostsamt om man behöver många. Dock ingen tvekan om att det är häftiga spottar.

        Mitt senaste test och just nu favoriten är att använda en kort 1 meters ramp med dubbla väl valda lysrör som placerar nära framglaset och centrerat. Det ger en bra belysning som lyfter fram fiskarna i mitten samtidigt som mittenpartier shadar över i skuggpartier både vid gavlarna och vid bakglaset. Det i kombination med de svartmålade glasen ger en känsla av att "floden" fortsätter åt alla riktningar. Vill man så kan man ju sedan välja att belysa någon enskild detlaj med hjälp av en spot som placeras i det skuggiga partiet. Svårigheten nu blir att plantera Vallen så att denna inte skapar ett avslut i karet utan istället bidrar till effekten av en fortsättning.
        Proud member of Aquascapers of Sweden

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Ja, vafan... har man lovat så har man lovat...
          Tack och förlåt.

          https://www.youtube.com/watch?v=FXL-u_rHYbQ
          John Blund kom tidigt till mig igår, kan bero på slitig vecka, vin och extra mycket god thaimat
          få njuta av denna film nu på morgonen istället
          kolla om någon vill ha guppysar på zoopetväst-träffen nästa lördag.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Bra idé, Pia! Jag får slänga ut en trevare.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Jahapp...
              Nu sitter man och är svårt avundsjuk på den nya iPhone som HSB kom hem med... Fan också! Jag tror det är dags att byta upp sig från den gamla ång-mobil man kör med nu... En iPhone 3S.
              Imorgon är det Z-västgrill och discusrejs, och nu ikväll håller det på att rensas ur en jädrans massa windeløv- och vanlig java ur 112-litarn för att gona till det lite för bolivianerna. Ser redan bättre ut! Denna gång skall växterna ges bort!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Jahapp...
                Nu sitter man och är svårt avundsjuk på den nya iPhone som HSB kom hem med... Fan också! Jag tror det är dags att byta upp sig från den gamla ång-mobil man kör med nu... En iPhone 3S.
                Imorgon är det Z-västgrill och discusrejs, och nu ikväll håller det på att rensas ur en jädrans massa windeløv- och vanlig java ur 112-litarn för att gona till det lite för bolivianerna. Ser redan bättre ut! Denna gång skall växterna ges bort!
                Du kan få klämma på min 6:a imorgon
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Du kan få klämma på min 6:a imorgon
                  Lite 6 piggar alltid upp!
                  Ja, nä, nu får jag banne mig byta upp mig!

                  (Och där la jag upp bollen för straffspark).

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Jahapp...
                    Nu sitter man och är svårt avundsjuk på den nya iPhone som HSB kom hem med... Fan också! Jag tror det är dags att byta upp sig från den gamla ång-mobil man kör med nu... En iPhone 3S.
                    Imorgon är det Z-västgrill och discusrejs, och nu ikväll håller det på att rensas ur en jädrans massa windeløv- och vanlig java ur 112-litarn för att gona till det lite för bolivianerna. Ser redan bättre ut! Denna gång skall växterna ges bort!
                    Samsung s5 ^^ bär iphone i jobbet och samsung privat, det slutar alltid med att samsungen fungerar bättre.. vill inte vara motvalls och iPhone har sina poänger men den är snarare sladdlös än mobil, samsungen kan jag spela musik på en hel dag och sedan surfa hela kvällen..

                    Verkligen ingen fan boy eller anti något fabrikat men kan bara ge dig observationer från vardagen.. sen trivs vissa i Volvo och andra i Saab. . Eller något annat diplomatiskt..
                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                      Samsung s5 ^^ bär iphone i jobbet och samsung privat, det slutar alltid med att samsungen fungerar bättre.. vill inte vara motvalls och iPhone har sina poänger men den är snarare sladdlös än mobil, samsungen kan jag spela musik på en hel dag och sedan surfa hela kvällen..

                      Verkligen ingen fan boy eller anti något fabrikat men kan bara ge dig observationer från vardagen.. sen trivs vissa i Volvo och andra i Saab. . Eller något annat diplomatiskt..
                      Japp! Jag trivs kanonfint i Volvo!

                      Kommentar

                      • Tommy Vestlie
                        • August 2014
                        • 2097

                        Tack för växterna Mats. De blev toppen som en del av det bökiga partiet jag gjort i karets högra sida. Pernilla har dessutom precis kickat igång en renovering av sitt nano så misstänker att resten får ta plats i det karet.
                        Proud member of Aquascapers of Sweden

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                          Tack för växterna Mats. De blev toppen som en del av det bökiga partiet jag gjort i karets högra sida. Pernilla har dessutom precis kickat igång en renovering av sitt nano så misstänker att resten får ta plats i det karet.
                          Väl bekomme!
                          Ja, hoppas växterna kör igång fint i era kar!
                          Det var kanonkul att träffa er idag, ser redan fram till nästa träff - blir väl kräftskivan misstänker jag!

                          Kan berätta att jag såg Tommys 720 idag, och det var verkligen en pärla! Fantastiskt fint inrett och ett magiskt ljus! Toppstuff!
                          Ha det gôtt nu!

                          Kommentar

                          • Tommy Vestlie
                            • August 2014
                            • 2097

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Väl bekomme!
                            Ja, hoppas växterna kör igång fint i era kar!
                            Det var kanonkul att träffa er idag, ser redan fram till nästa träff - blir väl kräftskivan misstänker jag!

                            Kan berätta att jag såg Tommys 720 idag, och det var verkligen en pärla! Fantastiskt fint inrett och ett magiskt ljus! Toppstuff!
                            Ha det gôtt nu!
                            Tack snälla för komplimangen.

                            Planerar du att rensa ut mer i en framtid så gapa, blev så bra så det finns plats för mer
                            Proud member of Aquascapers of Sweden

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                              Tack snälla för komplimangen.

                              Planerar du att rensa ut mer i en framtid så gapa, blev så bra så det finns plats för mer
                              Nu när jag sett ditt kar irl så måste jag säga (trots att filmen i sig är jättefin) att karet ser helt annorlunda ut än på filmen, mycket djupare och mäktigare. Framför allt blev jag enormt imponerad av högersidan där det ligger en massa, pinnar och annat. En ren fröjd att se räkorna och corysarna vimla runt där och gona sig - och kontrasten med den "renare" vänstersidan med sin öppna sandslätt. Mycket fint!

                              Det kommer att bli mycket "rens" framöver. Du skall ha den där släta roten också, som jag tror kan bli en femetta lodrätt placerad, någonstans i mitten/vänster. På den kommer discusarna inte kunna låta bli att leka.

                              Kommentar

                              • Tommy Vestlie
                                • August 2014
                                • 2097

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Nu när jag sett ditt kar irl så måste jag säga (trots att filmen i sig är jättefin) att karet ser helt annorlunda ut än på filmen, mycket djupare och mäktigare. Framför allt blev jag enormt imponerad av högersidan där det ligger en massa, pinnar och annat. En ren fröjd att se räkorna och corysarna vimla runt där och gona sig - och kontrasten med den "renare" vänstersidan med sin öppna sandslätt. Mycket fint!

                                Det kommer att bli mycket "rens" framöver. Du skall ha den där släta roten också, som jag tror kan bli en femetta lodrätt placerad, någonstans i mitten/vänster. På den kommer discusarna inte kunna låta bli att leka.
                                Tack snälla Mats. Blir sjukt glad över att läsa detta. Testar jättegärna med den slets roten.
                                Proud member of Aquascapers of Sweden

                                Kommentar

                                Arbetssätt...