Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Tittar nu i Tapatalk på Notifikationer och där står citat:
    Einarsson är gravad i Akvariestugan + ett3600-literskar.......
    Oväntad info må jag säga. Hur känns det att vara gravad Einarsson? Sorry Mats för ett pubertalt OT
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
      Det är verkligen ett galet häftigt projekt du har där.
      Ja, både galet och häftigt.
      Storleken känns inte så överväldigande längre, men man börjar inse att vissa inredningsdetaljer får sitta där dom sitter, man kliver kanske inte i karet för minsta detaljändring...
      Skall bli galet häftigt att få dra igång!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Faltaren
        Härligt det går framåt. Du är långsammare än mig... . Vatten i till sommaren?
        Ursprungligen postat av Einarsson
        Detta kommer bli helt grymt. :-)
        Vattnet kan troligtvis börja fyllas på sent i sommar! Ingen idé att glädjekalkylera.
        Einarsson, jag hoppas (och tror) att du har helt rätt!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av timpin
          Herrejössesjävlar så gött! Jag har själv haft stando i mitt kar en längre tid nu pga renoveringar, nytt jobb och dylikt..
          Men jag har inspirerats mycket av dig med flera och försöker bösa till det mer och mer med pinnar/kottar/löv/klet och gillat det Framför allt märker jag att fiskarnas färger kommer fram riktigt göttigt i lite brunare vatten.
          En fråga, if I may..
          Hur kommer du göra för att få pH på en behagligt låg nivå? Har själv försökt få ner i mitt kar en längre tid, då främst med alkottar, men når föga resultat. Ligger strax över 7 nu, skulle snarare vilja ha strax över 6.
          Min tråd har tyst tynat bort och svaren där lyser med sin frånvaro, ber ödmjukast om ursäkt om detta klassas som en kapning 
          Lev väl
          Ingen kapningsfara här inte, alla är välkomna med vad som tänkas kan!
          Jag tror tyvärr att jag är fel man att svara på din ph-fråga, jag har nog mest tur och låter karet gå in sig över lång tid, byter vatten någon gång var tredje vecka. På så sätt dras ph:t ner till lite lägre nivåer och håller sig där.
          Kanske kan någon mer bevandrad i vattenkemi ge lite bättre tips?
          Jag skall kolla in din tråd!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av ansjo
            Gott att se, Mats! Lite hopp om att se karet igång till hösten som vi spånade om!
            Japp, jag lever på hoppet - till hösten skall burkasatan stå klar!

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Lite inspiration...

              Fearuring : Apistogramma pertensis, Biotodoma cupido, Crenicichla spp., Nannostomus spp, Moenkhausia colletti, Chalceus macrolepidotus, Caenotropus sp, Aequi...


              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Einarsson
                Kommer det vara gratis att snorkla för zoopet gold-medlemmar eller hur kommer det funka?
                Haha! Det fixar vi, men det är obligatorisk grill efteråt!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Tittar nu i Tapatalk på Notifikationer och där står citat:
                  Einarsson är gravad i Akvariestugan + ett3600-literskar.......
                  Oväntad info må jag säga. Hur känns det att vara gravad Einarsson? Sorry Mats för ett pubertalt OT
                  Ingen OT-fara, men undrar vad gravad innebär..?

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Mr Woods
                    Lite inspiration...

                    Fearuring : Apistogramma pertensis, Biotodoma cupido, Crenicichla spp., Nannostomus spp, Moenkhausia colletti, Chalceus macrolepidotus, Caenotropus sp, Aequi...


                    https://www.youtube.com/watch?v=MoHYfNE4Nkc
                    Yes, my man, de där filmerna har man kollat många gånger!
                    Kan titta igenom dessa hur många gånger som helst.

                    Kommentar

                    • Tommy Vestlie
                      • August 2014
                      • 2097

                      Mats, du som brukar vara en klippa på att rota fram sköna filmer, du har inte tips på filmer på L-malar i deras naturliga miljö?
                      Proud member of Aquascapers of Sweden

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Tittar nu i Tapatalk på Notifikationer och där står citat:
                        Einarsson är gravad i Akvariestugan + ett3600-literskar.......
                        Oväntad info må jag säga. Hur känns det att vara gravad Einarsson? Sorry Mats för ett pubertalt OT
                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Ingen OT-fara, men undrar vad gravad innebär..?
                        Haha ja vad fasen kom det ifrån? Gravad lax? Låter som ett mindre roligt öde.
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                          Mats, du som brukar vara en klippa på att rota fram sköna filmer, du har inte tips på filmer på L-malar i deras naturliga miljö?
                          Skall kolla!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Det har varit ganska mycket film här på forumet den senaste tiden.
                            Allt fler har blivit mulmifierade och har börjat inreda lite "bôsigare" - kul tycker jag!
                            Vill man låta sig inspireras är filmer av den fantastiske Ivan Mikolji (som vi träffade på någon ciklidstämma för ett par år sedan) ett måste.
                            Man kan kika på hans YT-kanal och sätta sig till ro i åtskilliga timmar.
                            Ivan Mikoljis serie; "Amazon Tropical River Underwater Stock Video Footage" är en rad filmer där han låter kameran vara still en längre tid i olika miljöer - fantastiskt att kolla på!


                            Här är film nr. 17 - bara som exempel.


                            Underwater stock video footage of a tropical river showing freshwater tropical aquarium fish in the wild, Stock video footage of www.mikolji.com, www.aquatic...

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Finns många inredningsvarianter!


                              This is the video of my tank. This video was taken in march 2009.530L. 160*60*55(cm).Plants : Limnobium laevigatumNajas guadelupensisCeratophyllum demersumJa...



                              KPM Music - Beautiful Dramatic Orchestral FluteName: Heart of NatureComposer: Daryl GriffithIt's been almost 2 weeks since I've had Altum Orinoco Angels. I c...



                              merch: https://store.reefbuilders.com/site: https://reefbuilders.comRetail Partner: https://premiumaquatics.comcome to our conferences: https://reefstock.sho...



                              This is my tank for P.altum. I bought new HQI light 150W. It makes sunrise effect:) The blue neon light is turned on for whole time in this video.



                              Feeding time in my 6' x 3' x 2.5' planted tank. Delhezi, Synodontis Angelicus, Bush Fish






                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Du utvecklar tråden till en ny gyllene era nu Mats Überhärliga filmer!
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...