Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Tråkigt att höra med din katt, Mats. Fattar hur det känns. Även om det är rätt så känns det ju konstigt ändå. Men härligt att se att karet kör igång igen.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      Beklagar katten monsignore.. Inte roligt alls..

      Jobba för snok och fostervatten nu!
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Älskar bara katter Mats (har också katten Wilma 13 år), så känslorna du har nu, förstår jag mer än väl...

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Tråkigt att höra med din katt, Mats. Fattar hur det känns. Även om det är rätt så känns det ju konstigt ändå. Men härligt att se att karet kör igång igen.
          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
          Beklagar katten monsignore.. Inte roligt alls..

          Jobba för snok och fostervatten nu!
          Ursprungligen postat av Inger H
          Älskar bara katter Mats (har också katten Wilma 13 år), så känslorna du har nu, förstår jag mer än väl...

          //Inger
          Halloj! Vad kul att höra av er!

          Ja, det är en enorm tomhet som infinner sig när ens pojkar troppar av. Men, det är livets gång och det känns ändå befriande att killarna har det gôtt någonstans nu.

          Sätter in en bild på Skogkatten Sterner (den vita) som dog för ett och ett halvt år sedan, och Nimbus (den svarta) som dog i onsdags. De har så mysigt i sin liggstol.

          Men, vi har en redigt stor och pigg 15-åring kvar - Dexter. Sätter in en bild på honom också.

          Det är riktigt skönt att ha kommit igång, en aning, med baljan. Just nu, någon månad framåt har vi dock massor att göra med bandet, så det blir ett litet uppehåll (igen) - menvafan, snart är vi igång igen!
          Bifogade filer

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Vilka gullegrisar .
            Kan inte bandet ta semester i ett par månader, så du/ni har tid att pyssla med karet? Sen när karet är färdigt, så kan ni lugnt spela vidare hela tiden . Fast jag vet ju det Mats - att lira gitarr gillas väldigt mycket.
            Annat kuligt måste också få ha sin tid, så är det bara .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Helene&Andreas
              • January 2009
              • 1336

              Beklagar Bryzell!
              Du verkar ändå vid gott mod? Riktigt fin Dexter är!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H
                Vilka gullegrisar .
                Kan inte bandet ta semester i ett par månader, så du/ni har tid att pyssla med karet? Sen när karet är färdigt, så kan ni lugnt spela vidare hela tiden . Fast jag vet ju det Mats - att lira gitarr gillas väldigt mycket.
                Annat kuligt måste också få ha sin tid, så är det bara .

                //Inger
                Att lira går före allt annat! Jag och min bygghjälp Jens blir som grillade julgrisar när vi får komma ut och kräma på. Så det blir änna lite tvärtom; när vi har spelat färdigt, så kan jag hålla på med karet hela tiden.
                Det skall ta lite tid, änna dra ut på det lite! Som en turnéledare sa till mig på 80-talet när jag var ute på en turné med Anne-Lie Rydé och råkade somna straxt innan ett gig: Arbete först - frukt sedan!

                På tal om Anne-Lie Rydé, så drar jag in en bild på mig, Rolf Alex och Anne-Lie från i söndags då vi hade minnesstunden för vår vän och musikerkollega Mats Olausson (typ världens bästa Keyboardist).
                Bifogade filer

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Helene&Andreas
                  Beklagar Bryzell!
                  Du verkar ändå vid gott mod? Riktigt fin Dexter är!
                  Visst, jag är vid gott mod!
                  Dexter är en redig krutpuff - stor och go' - A ton-o-luv!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Fräsch fortfarande...Anne-Lie alltså
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Jag vet att lira går före allt annat, och det är så det ska vara - roligast kommer först . Gillar skarpt Anne-Lie .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Helene&Andreas
                        • January 2009
                        • 1336

                        På tal om det Mats.... Är det inte dags för någon ny turne historia snart?

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Fräsch fortfarande...Anne-Lie alltså
                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Jag vet att lira går före allt annat, och det är så det ska vara - roligast kommer först . Gillar skarpt Anne-Lie .

                          //Inger
                          Hon är sketasnygg, har alltid tyckt det - och jag gillar henne skarpt också!
                          Bifogade filer

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Helene&Andreas
                            På tal om det Mats.... Är det inte dags för någon ny turne historia snart?
                            Jag kan dra en liten kortis. Det handlar om en liten fin "sägning" som jag har flabbat gott åt efteråt många gånger.
                            Det var så att den nu mycket för tidigt avlidne Mats Olausson, som bl.a. lirade med Anne-Lies band, hade ett litet "ticks" - han fnös till (ganska kraftigt) då och då - speciellt när han gillade sig, käkade gott o.s.v.
                            Vi lirade på Borgholms slottsruin - efteråt var det flott middag, Knugen och Slivia var där, och en god vän till bandet, Stellan Skarsgård satt med vid bordet och käkade.
                            Vi fick in en helt fantastisk Torsk, och Mats Olausson fnyste till, ganska högljutt, några gånger - varvid Stellan frågade Mats om han hade fått färsk eller fnyst fisk...
                            Skön sägning AB!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Bäst idag
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...