Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • addo
    • January 2007
    • 609

    jo för resten, jag körde grus i den högre delen och sand i den lägre. Tror det skulle vara jätte svårt att få det tillräckligt tätt för att köra sand.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av addo
      jo för resten, jag körde grus i den högre delen och sand i den lägre. Tror det skulle vara jätte svårt att få det tillräckligt tätt för att köra sand.
      Visst, grovt grus och stenar i botten, sand ovanpå.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ja, jädrar vilka fina kar, dessa gav en massa inspiration
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Ja, jädrar vilka fina kar, dessa gav en massa inspiration
          Ja, det är sannerligen läckra burkar!
          Jag var ute på nätet och letade runt lite efter bilder, eller filmer på kar som har nivåskillnader mellan till exempel två eller tre längre stockar.
          Det är inga komplicerade grejer jag tänker göra med detta (tack för alla bra tips dock, zoopetfolket!), utan det handlar mest om att lägga vissa trädetaljer i olika nivåer och att sanddepåerna mellan dessa skall följa med i nivåskillnaderna.
          Det tror jag är hyfsat lätt fixat med större grus och småsten i botten, lite duk och sand ovanpå.
          Så, jag sprang på de här filmerna och gillade dom, och tänkte; det här kan nog vara kul för de som inte sett filmerna innan att kolla på - om inte annat än att det kan inspirera och få en och annan, inklusive jag själv, att kanske fundera i nya banor.


          Annars går arbetet med karet sakta framåt - vi skulle köra en session denna veckan men fick två andra rätt tunga arbeten att göra - en 50-fest, och så gick en musikervän till oss bort väldigt hastigt och oförberett, så det blir en minnesstund för vår vän, och lite annat att fästa uppmärksamhet på denna vecka.
          Så är det, livet är föränderligt och man får ta veckorna som de kommer - vad kan passa bättre än att skingra tankarna och fnula på inredning?

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Fy vad tråkigt att höra, nära och kära som försvinner är djupt tragiskt.

            Tiden är ju en faktor som man förhoppningsvis har en hel del kvar av, och du är verkligen inte någon som som stressar upp dig för detta. Det blir färdigt när det blir färdigt!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ansjo
              Fy vad tråkigt att höra, nära och kära som försvinner är djupt tragiskt.
              Tiden är ju en faktor som man förhoppningsvis har en hel del kvar av, och du är verkligen inte någon som som stressar upp dig för detta. Det blir färdigt när det blir färdigt!
              Ja, det är verkligen tråkigt och överrumplande när en vän, i samma ålder som en själv, bara... försvinner...
              Men, tid - ja, det har jag gott om, och det bekymrar mig föga att det är segt att få burken klar. Men, vafan, jag skall ha karet länge och det blir extra gôtt att gona sig med inredning och jox när man väl kommer i den fasen. Däremot kan jag väl i ärlighetens namn säga att det vore skönt att få "hårdvaran" klar nu så att beroendeställningen i form av att behöva vänta in någon annan kan upphöra - snart är jag där!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Bra "tryck" på dessa.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Åh, så tråkigt att höra med din vän..


                  Mycket fina discusar!
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Åh, så tråkigt att höra med din vän..


                    Mycket fina discusar!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Tur jag inte skall ha discus.. då hade jag nog garanterat velat ha en grupp av dessa
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Tur jag inte skall ha discus.. då hade jag nog garanterat velat ha en grupp av dessa
                        Ja du vet... Det är just denna varianten jag tycker är så förbannat snygg.
                        Värsta scenariot är väl att man, lite skönt oförberedd, hittar 15 sådana nere i Tyskland till hösten...
                        Nerverna, nerverna...

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Ja du vet... Det är just denna varianten jag tycker är så förbannat snygg.
                          Värsta scenariot är väl att man, lite skönt oförberedd, hittar 15 sådana nere i Tyskland till hösten...
                          Nerverna, nerverna...
                          ja, jag citerar vår vän Ansjo... Bara Köp! nerverna kan vi lindra med några bägare med öl vettu
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            ja, jag citerar vår vän Ansjo... Bara Köp! nerverna kan vi lindra med några bägare med öl vettu
                            Rätt!
                            Kanske skall man köpa med en flaska 50% Minttu, på väg ner, och lägga i handskfacket - barautifallatt!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Rätt!
                              Kanske skall man köpa med en flaska 50% Minttu, på väg ner, och lägga i handskfacket - barautifallatt!
                              tycker jag!...
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Rätt!
                                Kanske skall man köpa med en flaska 50% Minttu, på väg ner, och lägga i handskfacket - barautifallatt!
                                Den hjälper jag dig med!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...