Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Har du flaggor från Universum på gång, hem till dig?
    Kanske kanske, får se om det blir av. Han har jobbat där, och tog med sig ett gäng yngel hem, varav alla överlevde tydligen. Nu går de visst med en sköldpadda hemma hos honom Ska bara lösa logistiken på ett smidigt sätt.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Shepard
      Kanske kanske, får se om det blir av. Han har jobbat där, och tog med sig ett gäng yngel hem, varav alla överlevde tydligen. Nu går de visst med en sköldpadda hemma hos honom Ska bara lösa logistiken på ett smidigt sätt.
      Jo, men det kan nog vara en god idé!

      Kommentar

      • woodlund
        • December 2011
        • 666

        OK även här har det hänt grejor när man varit väck från forumet ett par dagar , häääärliga bilder och filmer Mats
        För en som inte kan tyska ,vad var priset på stendker fiskarna som står på burkarna , var det styck priset eller var det för paren?
        Det är lite kul att läsa om odlade varianter kontra vf , när du Mats nämner rödturkarna som du hade så är dessa ruggigt lika mina vf full royal från Rio Jari , samma färg och mönster.
        1900Liter Diskusvatten


        Medlem i NDSS www.diskusforum.se

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av woodlund
          OK även här har det hänt grejor när man varit väck från forumet ett par dagar , häääärliga bilder och filmer Mats
          För en som inte kan tyska ,vad var priset på stendker fiskarna som står på burkarna , var det styck priset eller var det för paren?
          Det är lite kul att läsa om odlade varianter kontra vf , när du Mats nämner rödturkarna som du hade så är dessa ruggigt lika mina vf full royal från Rio Jari , samma färg och mönster.
          Ja, det händer grejer hela tiden!
          Det är € som är valutan, och jag har för mig det var pris för paren.

          Kommentar

          • woodlund
            • December 2011
            • 666

            Det var inte farligt om det var pris per par , intressant
            1900Liter Diskusvatten


            Medlem i NDSS www.diskusforum.se

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av woodlund
              Det var inte farligt om det var pris per par , intressant
              Mässpriser! Runt 3 - 4 000:- för ett par.

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Mats, fick du tillfälle att se den grupp Patrik Wihlborg sålde för några dagar sedan? Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1425731405.553078.jpg
Visningar: 1
Storlek: 206,4 KB
ID: 2166620

                Kudden var blöt av alla tårar jag grinade för att jag inte har ett akvarium till dem. Jag är kär!
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • woodlund
                    • December 2011
                    • 666

                    Jag såg dessa också och var riktigt riktigt nära att slå till , det var underbara fiskar
                    1900Liter Diskusvatten


                    Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Kresus Jistus... det var en fin grupp. Hade man bara haft ett rejält kar redo så skulle ju dessa vara hyperintressanta!

                      Kommentar

                      • woodlund
                        • December 2011
                        • 666

                        De är redan sålda
                        1900Liter Diskusvatten


                        Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Jo, men det kan nog vara en god idé!
                          Ja, jag är sugen Gjorde mig av med hantlarna idag, då både hanen och honan var lite väl mycket på scalarerna, utan att för den sakens skull komma särskilt bra överens själva.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Wow, vilken underbar dag - sol och värme!
                            Jag fick lite feeling att sätta mig i solskenet och börja karva på den där "stubben" (ung. 70-80 cm lång) jag hittade i skogen. Den har två genomgående hål som säkert kan passa en hel del malar framledes.
                            Tyvärr var den tvärt avsågad, så jag funderade först på att helt enkelt ställa den upp, men flera här på Zoopet, som har ögon i skallen och inredningskänsla, menade att den istället borde läggas.
                            Så, det var bara att ta fram stämjärnen och gummiklubban och sätta igång med att få bort den fula, tvära avsågningen.

                            Jag arbetade fram en trumpetliknande öppning in mot och i hålen. En hel del fina strukturer kan nu skönjas inuti stubben - och när det vita, nykarvade träet får lite patina kan det nog bli riktigt fint.
                            Det här är en första genomkörare på stubben, nu skall jag lämna den, betrakta och fundera för att senare arbeta vidare på den.

                            Nähä, nu är det dags att gå ut i det fina vädret igen - ha det bäst nu, så syns vi senare!
                            Bifogade filer

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Akvariestugan + ett 3 600-literskar

                              Ja det var väl så mycket stubb-porr som det kan bli [emoji12]Tycker att du har lyckats riktigt bra med stämjärnet [emoji3]. Om du bränner lite så mörknar ju ändvirket. Eller vill du det ska vara ljust ändträ?
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Ja det var väl så mycket stubb-porr som det kan bli [emoji12]Tycker att du har lyckats riktigt bra med stämjärnet [emoji3]. Om du bränner lite så mörknar ju ändvirket. Eller vill du det ska vara ljust ändträ?
                                Halloj, Johnny!
                                (Jodå, jag fattar).
                                Ja, jag fick lite feeling idag, och började skulptera det trista, avsågade ändträet. På bilderna ser det lite platt ut, men det blev en redigt djup "trumpetöppning". Jag skall finlira med en Skölp också, främst runt det lilla hålet.
                                Nja, ändräet, alltså det nykarvade, vill jag ha mörk patina på - men jag skippar nog bränningen, det brukar bli mörkt efter några månader ändå.
                                Men, att bränna träet kan vara en god idé, skall ta en funderare!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...