Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Man håller ju på att gå apeshit på denna långa väntan att få sätta igång att duka karet. Men medan jag väntar på att den sista ynka svarta rullen fiberduk skall komma hem till plejset där jag beställt allt, så packade jag upp en helt ny MH-ramp som legat på vänt.
    Rampen kommer nog fint till pass när vi skall sätta duken, och kan tjäna som provisoriskt ljus - det skall ju upp MaxSpect led-ramper senare.
    Jävlar vilket starkt ljus...
    Bifogade filer

    Kommentar

    • timpin

      • July 2013
      • 94

      Satan i gatan vad gött ljus! Glädjande för elbolaget?
      Ska fixa nytt ljus till mitt 450 snart tänkte jag men har svårt att hitta något inom budget. Blir nog till att bygga eget med led!

      För övrigt håller jag med dig.. Har gått apbajs ett tag nu i väntan på att se din pool up and running

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av timpin
        Satan i gatan vad gött ljus! Glädjande för elbolaget?
        Ska fixa nytt ljus till mitt 450 snart tänkte jag men har svårt att hitta något inom budget. Blir nog till att bygga eget med led!
        För övrigt håller jag med dig.. Har gått apbajs ett tag nu i väntan på att se din pool up and running
        Haha! Ja, elbolaget gnider nog händerna. Men, det blir fint senare när man får i LED-ramperna.
        Funderar på att låta MH-rampen hänga ett tag när karet är klart - kan ju vara kul att blasta på med MH-ljus någon stund då och då.
        Japp, den här väntan på att få karet klart suger verkligen energi, men det får liksom gå - bara att ha tålamod... snart så!

        Kommentar

        • timpin

          • July 2013
          • 94

          Akvariestugan + ett 3 600-literskar

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Haha! Ja, elbolaget gnider nog händerna. Men, det blir fint senare när man får i LED-ramperna.
          Funderar på att låta MH-rampen hänga ett tag när karet är klart - kan ju vara kul att blasta på med MH-ljus någon stund då och då.
          Japp, den här väntan på att få karet klart suger verkligen energi, men det får liksom gå - bara att ha tålamod... snart så!
          Absolut! Väl värt väntan

          Har skumläst tråden med jämna mellanrum.. Har du kvar konceptet med småfisk a la Sydamerika eller har du gått upp i storlek?

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Mats, jag är en stor beundrare av ditt långa tålamod - men snart så .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av timpin
              Absolut! Väl värt väntan
              Har skumläst tråden med jämna mellanrum.. Har du kvar konceptet med småfisk a la Sydamerika eller har du gått upp i storlek?
              Ursprungligen postat av Inger H
              Mats, jag är en stor beundrare av ditt långa tålamod - men snart så .
              //Inger
              Nej, fiskstorleken ligger kvar på small. Det är liksom min grej, och jag vill se mindre fisk som får sträcka ut på större yta.

              Ja, tålamodet håller på att tryta... men, det är ju ett kar som jag (förhoppningsvis) skall ha och njuta av till långt efter pensionsåldern - och det kar som jag liksom kommer att "avsluta" med, så det är egentligen ingen brådska - men, suget är svårt nu...

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Har du funderat nåt på ommöbleringen som vi pratade om? Då får du sängen som en prefekt soffa med lite goa kuddar som ryggstöd
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Och ett måttbeställt kar som går in bredvid den stora burken...
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Har du funderat nåt på ommöbleringen som vi pratade om? Då får du sängen som en prefekt soffa med lite goa kuddar som ryggstöd
                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Och ett måttbeställt kar som går in bredvid den stora burken...
                    Det är en 120-säng och den blir för stor att ställa framför karet - blir liksom ingen plats framför karet då.
                    Idén är god, men sängen får stå där den står - eller så skippar man att ha en stutarbås-säng i rummet överhuvudtaget.
                    540-karet tror jag blir fint i själva akvariestugan senare (om det inte hamnar hos en mycket fin akvarist-jänta jag känner...) och skulle kunna fyllas med Sulawesi-räkor - mmhmmmhummums!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Aha, den var så bred.. Ja det kommer att bli perfa med sulawesisar i , ungefär den inredningen du hade till prinsessorna då eller?
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • woodlund
                        • December 2011
                        • 666

                        Bättre att skaffa en luftmadrass då får du ju perfekt sikt när du ligger och guppar på ytan
                        1900Liter Diskusvatten


                        Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Och ett cyklop.... Då blir det ett rum med vattensäng med underbar utsikt
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Aha, den var så bred.. Ja det kommer att bli perfa med sulawesisar i , ungefär den inredningen du hade till prinsessorna då eller?
                            Japp, ungefär som den inredningen, kanske något mindre storlek på stenen.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Har en massa svart sten i olika storlekar , den där vi köpte i Tyskland, här hemma till ingen nytta
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av woodlund
                                Bättre att skaffa en luftmadrass då får du ju perfekt sikt när du ligger och guppar på ytan
                                Bra där - en luftmadrass att ligga på när man gör små sugningar och grejer i karet.
                                Sängen använder jag främst när katterna - som skall ligga kloss uppe på en hela natten igenom - blir för jobbiga. En av dom skall promt in under täcket också...
                                Då är det gôtt att gå ner i stutarbåset och sussa sött!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...