Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    detta var inte dumma alls, riktigt fina! En stor grupp av sånna skönheter vore som pricken över i-et
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      detta var inte dumma alls, riktigt fina! En stor grupp av sånna skönheter vore som pricken över i-et
      Visst! Man skulle ju kunna köra ett gäng sådana, till att börja med iallafall! Vi får se vad vi hittar där nästa sväng.

      Kommentar

      • stefanr72
        • November 2010
        • 1022

        Ursprungligen postat av Jesper Broman
        Jag tror att det var här på zoopet som jag läste en artikel av Wilhelm här på forumet där han gjorde ett strömakvarium så som jozi beskriver det. Har för mig att han hade lejonhuvuden i det.
        Skit samma, den artikeln finns någonstans som jag inte hittar nu och den är riktigt bra. Han verkade fått riktigt bra fart på vattnet.
        Håll till godo http://www.ciklider.se/artiklar/wl_stromvatten.shtml

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          JAAAAAAHH! Då var fanimej duk, epoxy, Tech7 och allt grejsimojs beställt och betalt. Nu börjar man se en liten ljusprick i den svarta tunnelen av väntan - och har jag lite ytterligare flyt nu så dyker det upp en "liten" grej på fredag som kan vara rätt så häftig, när den blir monterad i baljan!

          Kommentar

          • KJE
            • August 2013
            • 1066

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            JAAAAAAHH! Då var fanimej duk, epoxy, Tech7 och allt grejsimojs beställt och betalt. Nu börjar man se en liten ljusprick i den svarta tunnelen av väntan - och har jag lite ytterligare flyt nu så dyker det upp en "liten" grej på fredag som kan vara rätt så häftig, när den blir monterad i baljan!
            Kul att höra att det går framåt
            Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Det är inte utan man börjar ana en Bryzell i startblocken nu Tur att din tråd är igång då det varit ganska lugnt på Zoopet idag.
              Då får man börja fantisera kring vad som kan vara på baksidan. Lianer? Hmm.... Marshall-loggan i vattensäkrade neonrör?
              Man får väl helt enkelt vänta och se. Så nu grunnas det alltså på Skalarer. Fin fisk utseendemässigt.
              Har du släppt den bautastora fjärilsgruppen?
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av KJE
                Kul att höra att det går framåt
                Japp, snigeln fick just en sup raketbränsle!
                Vi skall väl se om det inte blir: "one small step for a man, one giant leap for Bryzell-kind" inom kort!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Det är inte utan man börjar ana en Bryzell i startblocken nu Tur att din tråd är igång då det varit ganska lugnt på Zoopet idag.
                  Då får man börja fantisera kring vad som kan vara på baksidan. Lianer? Hmm.... Marshall-loggan i vattensäkrade neonrör?
                  Man får väl helt enkelt vänta och se. Så nu grunnas det alltså på Skalarer. Fin fisk utseendemässigt.
                  Har du släppt den bautastora fjärilsgruppen?
                  Ja, idag har det varit redigt långsamt här. Jag har suttit med en engelsk översättning hela dagen - och blev tvungen att skriva lite svenska här i tråden tidigare idag. Inget av värde, men ändå.
                  Angående vad som, förhoppningsvis, dyker upp här på fredag kan jag hinta med: "vattenfall" - men, nej, det blir inget vattenfall i karet, bara en liten kryptisk ledtråd...

                  Jag har flera funderingar kring olika grupper av fisk. Fjärilarna finns kvar i tankebanorna, men också små halvhjärtade idéer om Altum. Det är något med dessa, trots allt! Vi får se vad som dyker upp!

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Får suga på det med vattenfall. Altum blir ju egentligen bara riktigt snygga i rejält stora kar så det blir ju mitt i prick även om jag tycker de är himla tråkiga när de blir vuxna. Så det är väl mer deras beteenden som jag somnar till. Men visuellt är det ju 10 poäng.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      Oh.. Så många gånger jag gått i de tankarna.. En plyfa i u-vinkel med en dammduk i bakom karet och sen köra torv eller filtermatta eller något annat som växter kan klättra i.. Skicka upp vattnet från karet till toppen av denna "rutschkana" och dessutom ha ett växtfilter av rang! säg att jag har rätt!!??
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Får suga på det med vattenfall. Altum blir ju egentligen bara riktigt snygga i rejält stora kar så det blir ju mitt i prick även om jag tycker de är himla tråkiga när de blir vuxna. Så det är väl mer deras beteenden som jag somnar till. Men visuellt är det ju 10 poäng.
                        Japp, det som är trist med Altum är de blir ganska fula när de är stora, spänsten de har som ungdjur blir som bortblåst.
                        Men, det finns undantag. I Tyskland (det var då ett jämra tjôt om Tyskland) såg vi några större kar med vuxna Altum, som var riktigt fina, och jag har fått för mig (precis som du säger, Johnny) att om dom får rejält med utrymme så blir de inte så kortfenade och hoptryckta, som man kan se skräckexempel på.
                        Om man händelsevis somnar av att sitta framför ett bra Altum-kar, vet jag inte riktigt... Jag ser framför mig flera lekpar och stöddiga yngelsvärmar (visst, morsning ).
                        Inget är dock satt i sten, tiden får utvisa vad det månde bliva.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                          Oh.. Så många gånger jag gått i de tankarna.. En plyfa i u-vinkel med en dammduk i bakom karet och sen köra torv eller filtermatta eller något annat som växter kan klättra i.. Skicka upp vattnet från karet till toppen av denna "rutschkana" och dessutom ha ett växtfilter av rang! säg att jag har rätt!!??
                          Du har rätt!

                          Kommentar

                          • ettfettbranamn
                            • December 2010
                            • 3424

                            Aah.. Äntligen får jag se det göras.. Jag har ju aldrig haft utrymme att bygga som jag vill utan alltid varit pressad av tid så därför har det aldrig blivit av.. Jag lever lite via dig då om det är lugnt?
                            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                            Normaliseringsprocessen..
                            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Jävlar, jag massuppfittade dig! Jag trodde du skrev om en grej du ville göra, och jag skrev "du har rätt" - liksom "kör på". Fan också !
                              Nej, den "lilla" grejen som skall i burken är mycket mer modest än det du beskriver... Sorry!


                              Skickas från min iPad via Tapatalk

                              Kommentar

                              • ettfettbranamn
                                • December 2010
                                • 3424

                                Neeeej!!! Jag har blivit massuppfittad!!

                                Nu ska jag gråta floder i flera dagar och lyssna på ultravox!
                                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                                Normaliseringsprocessen..
                                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...