Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Har väl inte varit så vansinnigt aktiv i den här tråden (tack och lov, tänker kanske nå'n), men jag brukar beundrande läsa dina informativa inlägg Mats, både i denna tråd, och andra(s). Att du tar dig tid att skriva även i andras trådar, för att försöka hjälpa både dina medakvarister och allas våra vattenvänner är enbart positivt, och de som tar det på fel sätt tar nog livet rent allmänt på fel sätt.

    Kände mig lite som en svikare när jag bytte in de fantastiskt fina flaggcikliderna jag fick av dig, och saknar dem fortfarande.
    Bifogade filer
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Likan
      • April 2012
      • 2611

      Ursprungligen postat av Helene&Andreas
      Men va f**!!! Kör på med dina inlägg Mats! De gör en stor del av zoopet, och din kunskap och erfarenhet av det mesta inom akvaristiken är ovärdelig!

      Gott nytt år på dig Mats!
      Word på det!
      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

      Kommentar

      • RoffePoffe

        • August 2012
        • 88

        Om jag hade en tråd skulle jag definitivt vilja att du gaggade i den, både om ditt och datt, så fortsätt med dina inlägg och utlägg om allt. Du är ju en av dem som gör att man hänger här på Stopet och läser. Gott Nytt År!

        Kommentar

        • ApeviaX
          • December 2005
          • 1531

          Här händer det mkt i tankebanor och fin anekdoter smyger sig på

          Jag har för en gångs skull (tack vare högsäsong på Hi-Fi) haft mkt jobb men är nu ledig några dagar och softar nu lite här på Zoopet.

          Passar på att i efterskott önska Gott Nytt År och instämmer i kören om att 2015 blir stort på många vis. Härligt.

          Nu när resterna av gårdagens underbart (av mig om jag får skryta lite) tillagade grytsteken vilar i magen så blir det lite whisky och mer planering och drömmar om allas våra fiskars vattenvärld.

          Skål
          ApeviaX
          Archocentrus multispinosus
          "Vattensamlingen"
          X-Aquatic

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Mats, vill bara säga, att jag och säkert många av oss Zoopetare saknar dig här, men förstår dig, när jag läser ditt sista inlägg.
            Du har varit en av mina "livlinor" under hela min akvaristiska berg och dalbana, som startade här på Zoopet 2008. Så snälla, låt inte en person förstöra all kunskap och alla "feelingar" som du hela tiden delar med dig av.
            Kramiz ,

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Ursprungligen postat av Inger H
              Mats, vill bara säga, att jag och säkert många av oss Zoopetare saknar dig här, men förstår dig, när jag läser ditt sista inlägg.
              Du har varit en av mina "livlinor" under hela min akvaristiska berg och dalbana, som startade här på Zoopet 2008. Så snälla, låt inte en person förstöra all kunskap och alla "feelingar" som du hela tiden delar med dig av.
              Kramiz ,

              //Inger
              Vad händer?

              Uppenbarligen har jag missat något, det du skriver är ju total katastrof.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H
                Mats, vill bara säga, att jag och säkert många av oss Zoopetare saknar dig här, men förstår dig, när jag läser ditt sista inlägg.
                Du har varit en av mina "livlinor" under hela min akvaristiska berg och dalbana, som startade här på Zoopet 2008. Så snälla, låt inte en person förstöra all kunskap och alla "feelingar" som du hela tiden delar med dig av.
                Kramiz ,

                //Inger
                Cool breeze, Inger, jag har inte "försvunnit", bara tagit en liten skön Zoopet-time out!
                Stod precis och bytte vatten och rensade ur lite windeløv i 112-litaren, kollade in de sköna G. flavatra-figurerna (en av de kuligaste fiskar man kan ha), hällde upp ett glas rött, dônade på lite musik i källarsystemet - och tänkte kolla in Zoopet en stund - och, voilà - ett inlägg av Inger! Härligt!

                Den där tråden som raderades av TS på grund av inläggen, var vi nog ett par stycken skyldiga till - jag och Pia öste in bilder och filmer och det var uppenbarligen inte önskvärt. Detta är fullständigt egalt, och har inte påverkat mig det minsta, mer än att man kanske tassar lite extra nu för tiden.
                Så, Inger - jag skall babbla på, trots att det mesta hamnar i denna tråd framöver. Men, kan jag vara till hjälp på något vis så är ingen gladare än jag att få bistå med lite assistans - i vilken tråd det än är!

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Cool breeze, Inger, jag har inte "försvunnit", bara tagit en liten skön Zoopet-time out!
                  Stod precis och bytte vatten och rensade ur lite windeløv i 112-litaren, kollade in de sköna G. flavatra-figurerna (en av de kuligaste fiskar man kan ha), hällde upp ett glas rött, dônade på lite musik i källarsystemet - och tänkte kolla in Zoopet en stund - och, voilà - ett inlägg av Inger! Härligt!

                  Den där tråden som raderades av TS på grund av inläggen, var vi nog ett par stycken skyldiga till - jag och Pia öste in bilder och filmer och det var uppenbarligen inte önskvärt. Detta är fullständigt egalt, och har inte påverkat mig det minsta, mer än att man kanske tassar lite extra nu för tiden.
                  Så, Inger - jag skall babbla på, trots att det mesta hamnar i denna tråd framöver. Men, kan jag vara till hjälp på något vis så är ingen gladare än jag att få bistå med lite assistans - i vilken tråd det än är!
                  Puhh, ni får inte skrämmas så där
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Vad händer?

                    Uppenbarligen har jag missat något, det du skriver är ju total katastrof.
                    Och nu tog jag just precis en Zepophan-tablett, och se på fan, ett inlägg av C90-Maths också! Lika härligt det!
                    No probs Maths - det skall gaggas vidare, lita på det!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Cool breeze, Inger, jag har inte "försvunnit", bara tagit en liten skön Zoopet-time out!
                      Stod precis och bytte vatten och rensade ur lite windeløv i 112-litaren, kollade in de sköna G. flavatra-figurerna (en av de kuligaste fiskar man kan ha), hällde upp ett glas rött, dônade på lite musik i källarsystemet - och tänkte kolla in Zoopet en stund - och, voilà - ett inlägg av Inger! Härligt!

                      Den där tråden som raderades av TS på grund av inläggen, var vi nog ett par stycken skyldiga till - jag och Pia öste in bilder och filmer och det var uppenbarligen inte önskvärt. Detta är fullständigt egalt, och har inte påverkat mig det minsta, mer än att man kanske tassar lite extra nu för tiden.
                      Så, Inger - jag skall babbla på, trots att det mesta hamnar i denna tråd framöver. Men, kan jag vara till hjälp på något vis så är ingen gladare än jag att få bistå med lite assistans - i vilken tråd det än är!
                      Så glad jag blir när jag hör detta blev skraj när jag läste Ingers inlägg....
                      Bara så du vet att du får posta bilder och filmer i min tråd, mycket och gärna! Jag kommer inte att bli purken för det inte


                      en fredags-skål till dig, njuter av ett glas rött jag med
                      Senast redigerad av PiaJo; 09 January 2015, 18:44.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Så glad jag blir när jag hör detta blev skraj när jag läste Ingers inlägg....
                        Bara så du vet att du får posta bilder och filmer i min tråd, mycket och gärna! Jag kommer inte att bli purken för det inte
                        Jag blev nästan skraj själv.
                        Att du, jag och flera till postar bilder, filmer och skriver lååånga inllägg till varandra är taget - inga konstigheter med det, vet la du!?!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Jag blev nästan skraj själv.
                          Att du, jag och flera till postar bilder, filmer och skriver lååånga inllägg till varandra är taget - inga konstigheter med det, vet la du!?!
                          Lika klart som att vi kollar på "på spåret" ikväll eller hur?
                          det gör väl alla förresten
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Lika klart som att vi kollar på "på spåret" ikväll eller hur?
                            det gör väl alla förresten
                            Det finns inget som kan få mig att missa "På Spåret", veckans höjdpunkt!

                            Kommentar

                            • Tommy Vestlie
                              • August 2014
                              • 2097

                              Nu spårar det här ur tycker. ähh förlåt, det var ju faktiskt dåligare en dåligast till och med för att komma från en norrman boendes i Göteborg som uppenbarligen fullständigt saknar humor. Somnar om
                              Proud member of Aquascapers of Sweden

                              Kommentar

                              • simpson
                                • July 2012
                                • 666

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                                Den där tråden som raderades av TS på grund av inläggen, var vi nog ett par stycken skyldiga till - jag och Pia öste in bilder och filmer och det var uppenbarligen inte önskvärt. Detta är fullständigt egalt, och har inte påverkat mig det minsta, mer än att man kanske tassar lite extra nu för tiden.
                                Så, Inger - jag skall babbla på, trots att det mesta hamnar i denna tråd framöver. Men, kan jag vara till hjälp på något vis så är ingen gladare än jag att få bistå med lite assistans - i vilken tråd det än är!
                                Ska jag gissa vilt var väl inlägget skrivet av den nya 'kränkta' generationen. De skriver inte ett inlägg/fråga för att få veta hur det kan fungera bra tex, utan för att få bekräftelse... Finns ingenting att göra utom att skriva svaret på deras fråga och låta de bli KRÄNKTA för att någon svarar annorlunda än vad de ville.

                                Hoppas det blir lite mer "Same old Story" eller andra sköna anekdoter. Med ett glas rött i glaset kanske skrivarsinnet rinner iväg ;-)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...