Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy Vestlie
    • August 2014
    • 2097

    Va? Hur kan någon bli förbannad på dina inlägg? De är ju väldigt kunniga och rådgivande.

    Gott nytt år och ännu en gång tack för all hjälp, en del till omedelbar hjälp och en del processar jag fortfarande
    Proud member of Aquascapers of Sweden

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
      Va? Hur kan någon bli förbannad på dina inlägg? De är ju väldigt kunniga och rådgivande.
      Gott nytt år och ännu en gång tack för all hjälp, en del till omedelbar hjälp och en del processar jag fortfarande
      Gott att höra Tommy!
      Grejen är ju att jag tycker det är kul med inredning och ciklidbeteende, så jag ser fram emot att gagga lite sådant med dig (och andra) framgent!
      Ha en toppenfin afton nu!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Grått nytt hår mannen!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av ansjo
          Grått nytt hår mannen!
          Haha! Ett Gott Nytt till dig också!

          Kommentar

          • Webo
            • August 2014
            • 1968

            Gott nytt Mats och alla andra somn ser detta Förstår inte heller att man skulle kunna bli arg på dina inlägg, men alla är ju som tur inte lika :-)
            Du får iaf skriva fritt i min tråd om du vill det :-).

            Skickat med Tapatalk från min mobil.
            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Hoppas att du vill fortsätta att gagga i min tråd Mats.
              Den person som har raderat är nog inte en seriös akvarist!

              Nyårskramar från mig

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • woodlund
                • December 2011
                • 666

                Gott Nytt Mats och alla andra i tråden , om lust för gaggning infinner sig är min tråd också öppen :-P :-D
                1900Liter Diskusvatten


                Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Mats! Även hos mig finns en konstant öppen dörr för dig Mats. Hela denna debatt kring att du belastar andras trådar har jag ju inte fattat förut och lika lite nu. För mig är du en extremt kunnig akvarist som hjälpt åtskilliga av oss andra att se sina kar och erfarenheterna kring dessa med nya ögon. Som alla konstnärer är du ju en känslig person (menar detta i dess allra mest positiva betydelse) och jag märker att du far illa när folk tar illa upp när du vill att de lyfter blicken och ser lite vidare på det som händer i deras kar. Så visst har det hänt som vissa missat, att folk blivit provocerade, men enbart för att du velat hjälpa dem i nya tankebanor.
                  Så för min del så skulle jag inför 2015 önska att du släppte ansvaret för hur folk tar det du skriver och litar på att det du skriver i alla stycken är att du vill väl. Fattar folk inte det så är det deras problem, inte ditt. Det märks alltid en stor omtänksamhet från din sida. Många av mina bästa upplevelser i mina kar har som ett tumavtryck eller signatur: "Bryzell was here".
                  Längtar, som en stor del av Zoopet också gör, att få ta del av ditt kommande äventyr.
                  Men skulle du kunna släppa ansvaret för andras ömma tår så skulle det vara som att vinna på Triss eller något liknande.

                  Det finns ett talesätt: Missunna inte dina medmänniskor nödvändiga livskriser.....

                  Sådär sitter jag och tänker i min husvagn i Tandådalen, med hunden halvsovandes, vilandes på mitt ena ben, glaset med japansk whisky (Nikka, from the barrel) urdrucket till stor del och en härlig, mysig känsla i mitt bröst inför allt gott du gjort för mig, Mats.
                  Ha ett fantastiskt nyår, kisen!
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • jozi81
                    • January 2011
                    • 917

                    Akvariestugan + ett 3 600-literskar

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Mats! Även hos mig finns en konstant öppen dörr för dig Mats. Hela denna debatt kring att du belastar andras trådar har jag ju inte fattat förut och lika lite nu. För mig är du en extremt kunnig akvarist som hjälpt åtskilliga av oss andra att se sina kar och erfarenheterna kring dessa med nya ögon. Som alla konstnärer är du ju en känslig person (menar detta i dess allra mest positiva betydelse) och jag märker att du far illa när folk tar illa upp när du vill att de lyfter blicken och ser lite vidare på det som händer i deras kar. Så visst har det hänt som vissa missat, att folk blivit provocerade, men enbart för att du velat hjälpa dem i nya tankebanor.
                    Så för min del så skulle jag inför 2015 önska att du släppte ansvaret för hur folk tar det du skriver och litar på att det du skriver i alla stycken är att du vill väl. Fattar folk inte det så är det deras problem, inte ditt. Det märks alltid en stor omtänksamhet från din sida. Många av mina bästa upplevelser i mina kar har som ett tumavtryck eller signatur: "Bryzell was here".
                    Längtar, som en stor del av Zoopet också gör, att få ta del av ditt kommande äventyr.
                    Men skulle du kunna släppa ansvaret för andras ömma tår så skulle det vara som att vinna på Triss eller något liknande.

                    Det finns ett talesätt: Missunna inte dina medmänniskor nödvändiga livskriser.....

                    Sådär sitter jag och tänker i min husvagn i Tandådalen, med hunden halvsovandes, vilandes på mitt ena ben, glaset med japansk whisky (Nikka, from the barrel) urdrucket till stor del och en härlig, mysig känsla i mitt bröst inför allt gott du gjort för mig, Mats.
                    Ha ett fantastiskt nyår, kisen!
                    Tar dom orden och skriver under i blod!

                    Skulle uppskatta om du dök in i tråden och utvecklade dig i gamla testamentsaktiga proportioner om mina inredningsvåndor
                    Gott nytt!!
                    Senast redigerad av jozi81; 31 December 2014, 15:27. Anledning: h

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Det var jäsiken vad goa ni är allesammans, jag blir alldeles mjuk!
                      Klart som korvspad att vi skall fortsätta orda om ditt och datt.

                      Ha nu en formidabel Nyårsafton!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Detsamma till dig!
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Kolla in min tråd om jag lyckades ladda upp en film...?
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Kolla in min tråd om jag lyckades ladda upp en film...?
                            Nu ligger den uppe i tråden!

                            Kommentar

                            • Marten64

                              • July 2012
                              • 1020

                              Gott nytt år!!! Hojta när du behöver bärhjälp. Skål
                              //Johan
                              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                              Kommentar

                              • Helene&Andreas
                                • January 2009
                                • 1336

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Wow! Årets sista dag, Nyårsafton.
                                Det är en afton jag ibland kan tycka är mer laddad och stämningsfylld än Julafton. Oftast spelar jag på Nyårsafton, men inte denna, utan det blir trevligt umgänge hemmavid, god mat, brasa och lite 12-dricka!
                                Och, jag lovar - jag skall inte knäppa på datorn och halvpackad skriva något larvigt...
                                Apropå att skriva onödigheter i tid och otid här på forumet; detta är en sak jag låtit gå lite överstyr den senaste tiden, i diverse trådar.
                                En här på forumet blev så förbannad på mina inlägg att hela tråden raderades... Så kan vi ju inte ha det, eller hur?

                                Nä, jag skall försöka hålla mig till mina egna grejer - som det nya 3 600-literskaret, vilket blivit lite försenat, men absolut inte nedlagt - och skriva om utvecklingen, inredning o.s.v. här i denna tråd. Tror det kan vara en god idé.

                                Så, med detta lilla sagt önskar jag er alla ett riktigt Gott Nytt År!
                                2015 blir stort!
                                Men va f**!!! Kör på med dina inlägg Mats! De gör en stor del av zoopet, och din kunskap och erfarenhet av det mesta inom akvaristiken är ovärdelig!

                                Gott nytt år på dig Mats!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...