Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ibland funkar minnet i alla fall

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Ännu en film att sitta och tindra till. Ibland skulle man nästan vilja sitta och ha en tänd cigarettändare i handen med uppåtsträckt hand till dina filmer Mats. De är som en fläskig tryckare med ett långt gitarrsolo ibland. Typ Purple rain eller nåt sånt.
      Åhhhh... ungefär som dina kar och filmer då!
      Jag tycker karet är snyggare på första filmen - lite tajtare. Men, skall man ha discus i baljan så får man "killa sina darlings" - rensa ur och glesa till det lite.
      Kan tillägga att jag inredde så att det fanns en spalt bakom alla rötter och växter baktill i karet, så att fiskarna hade ett utrymme att dra sig tillbaka till där - man kan se en discus komma fram just därifrån, på filmen.
      Senast redigerad av Mats Bryzell; 11 December 2014, 11:41.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Visst har jag haft det! Otroligt fina, lätta och tåliga!
        Kan inte tänka mig annat än att de passar mycket bra till gurami.


        https://www.youtube.com/watch?v=UfpNp9_g6Qs
        Ah, en härlig film tack för inputen! blev lite sugen när jag såg dem igår och jag har aldrig haft barber så jag har inte en susning om detta släktet.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Ah, en härlig film tack för inputen! blev lite sugen när jag såg dem igår och jag har aldrig haft barber så jag har inte en susning om detta släktet.
          Inte jag heller, men de är väldigt lätta att ha att göra med, tåliga och robusta!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Det känns som att jag känner igen vissa av dessa mopanirötterna, undrar om det kan vara samma som jag fick med mig hem från dig när jag tog över kuberna? Se på dem som ligger till höger på bilden.
            Bifogade filer
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Det känns som att jag känner igen vissa av dessa mopanirötterna, undrar om det kan vara samma som jag fick med mig hem från dig när jag tog över kuberna? Se på dem som ligger till höger på bilden.
              Så är det nog!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Kul!
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Tommy Vestlie
                  • August 2014
                  • 2097

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Hej Inger! Vad kul att höra!
                  Jo, det här karet var verkligen ett jag spenderade många timmar framför. Jag visste inte riktigt vilken inriktning karet skulle få, men tankarna låg alltid nära discus - och så fick det också bli.
                  Jag tog god tid på mig för att få karet inkört, och det blev snabbt väldigt mycket växtlighet. Så, jag rensade ur ganska mycket växter och tog dessutom bort en hel del rötter med bunden Anubias i karets framkant innan jag introducerade fyra White Butterfly-discusar.

                  https://www.youtube.com/watch?v=gK53C4TfV0M
                  Fasiken va fint, underbart harmoniskt!
                  Proud member of Aquascapers of Sweden

                  Kommentar

                  • jozi81
                    • January 2011
                    • 917

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Visst har jag haft det! Otroligt fina, lätta och tåliga!
                    Kan inte tänka mig annat än att de passar mycket bra till gurami.


                    https://www.youtube.com/watch?v=UfpNp9_g6Qs
                    Damn! Mannen!
                    Du får mig att vilja plantera nästa projekt med växter, skaffa tetror!!! discus etc..
                    Riktigt riktigt mysigt!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                      Fasiken va fint, underbart harmoniskt!
                      Ursprungligen postat av jozi81
                      Damn! Mannen!
                      Du får mig att vilja plantera nästa projekt med växter, skaffa tetror!!! discus etc..
                      Riktigt riktigt mysigt!
                      Thanx, Boys!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Pia, jag såg att du plockat bort ett inlägg ang. stora mopanirötter. Jag kan hålla ögonen öppna!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Pia, jag såg att du plockat bort ett inlägg ang. stora mopanirötter. Jag kan hålla ögonen öppna!

                          så du såg det... tänkte det var ett onödigt och ointressant inlägg om vart jag skall leta mopanisar..

                          Tack! uppskattar om du håller de blå öppna
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Aah! Det är fredag och man förbereder sig för helgens gigs, men en liten repa på zoopet hinner man alltid med!
                            Nu blir det OT så det skallrar om det:
                            Förra helgen satt jag inlåst i en studio här i Göteborg - jag gjorde en jävligt fin inspelning med ett band som kallar sig Berlin Bar. Det roliga är att den som lirar flygel (via ljudfiler från New York) är David Bowies ypperlige pianist Mike Garson... Närmare Mr. DB kommer man ju liksom inte!
                            Men jag kommer att tänka på det här med att ångra sig, att fundera på ting som varit - och varför i helvete man var så kortsiktigt korkad...
                            För många år sedan sålde jag en alldeles fabulös 1967 Gibson Flying V.
                            Det har jag ångrat sedan dess, men degen skulle ju in.
                            I studion fanns ett antal gitarrer - och där, mitt bland härvor av sladdar, mikrofonstativ och förstärkare stod min gamla babe...
                            Hiya there, Maxie Boy - remember me, darlin'?
                            Denna vackra, sexiga, erfarna och vackert sjungande Lady blev, återigen, min partner - and we made a sweet, sweet sound!

                            (Jo, jag har lobbat om ett återköp - men, vi får se om det lyckas).
                            Bifogade filer

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Jag håller alla tummar för att det lyckas med återköpet

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Jag håller alla tummar för att det lyckas med återköpet
                                //Inger
                                Åhh, du är väl för gullig ändå, Inger! Killen som har den nu vill absolut inte sälja den - så det får nog bli vid ett annat tilfälle, kanske.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...