Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jag gör så!
    Nej nej... bygga och prata

    Får vi "roliga timmen-historier" idag ?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Nej nej... bygga och prata

      Får vi "roliga timmen-historier" idag ?
      Ja, ja - bygga och prata!
      Får se vad som hinns med, mycket att göra idag!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ja, det är mycket idag.. går om några minuter från jobbet för att åka hem och slänga mig i soffan en stund innan vattenbytena och sen blir det käk och sen kommer ... På Spåret! Yhieeee Perfekt fredag Yhieieeee!
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Ja, ja - bygga och prata!
          Får se vad som hinns med, mycket att göra idag!
          Det är ju helg så du får istället satsa på att - bygga och parta
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Ja, det är mycket idag.. går om några minuter från jobbet för att åka hem och slänga mig i soffan en stund innan vattenbytena och sen blir det käk och sen kommer ... På Spåret! Yhieeee Perfekt fredag Yhieieeee!
            Jag skall försöka snika mig till en titt på världens bästa TV-program "på spåret" jag också! Men det blir ingen Jazz-juice för min del ikväll... jobba, och imorgon spela in hela dagen och kvällen. Vad gör man inte för att finansiera ett 3 600-literskar, va?

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Det är ju helg så du får istället satsa på att - bygga och parta
              Haha! Den var bra, Kjell!

              Ja, det är "synd" att det är så lite kvar - dukning, ram och ruta - och ändå känns det segt långt bort.
              Men, vi har sagt det förr: Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge!

              Kommentar

              • Faltaren
                • July 2005
                • 1453

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Haha! Den var bra, Kjell!

                Ja, det är "synd" att det är så lite kvar - dukning, ram och ruta - och ändå känns det segt långt bort.
                Men, vi har sagt det förr: Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge!
                Ska bli kul att se 😃

                Skickat från min D6503 via Tapatalk
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Faltaren
                  Ska bli kul att se 
                  Japp, jag är ju toppnyfiken, jag också - skall bli riktigt kul att få klart det.
                  Jag har sett, här på zoopet och många andra forum, att projekt som detta ofta har en tendens att ta "semester" i vissa skeden, så jag vet att jag inte är ensam om att uppleva det här lilla dödläget. Men, projektet är snart igång igen!

                  Det kan hända att det är några nytillkomna tittare här, som inte läst så långt bak i tråden. Så för er sätter jag in några reprisbilder på bygget!
                  Innermått på karet är 200 x 150 x 120 cm (längd-djup-höjd), 3 600-liter.
                  Bifogade filer
                  Senast redigerad av Mats Bryzell; 05 December 2014, 19:14.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    man fattar inte riktigt hur stort detta bygget är förrän man ser dig och frugan i proportion, sen brukar jag drömma mig bort på jobbet med för karet har en bottenyta som är något mindre än mitt lilla kontor
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Fint par i karet där, men är det stort nog för lek av denna rätt storvuxna art?
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        man fattar inte riktigt hur stort detta bygget är förrän man ser dig och frugan i proportion, sen brukar jag drömma mig bort på jobbet med för karet har en bottenyta som är något mindre än mitt lilla kontor

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Shepard
                          Fint par i karet där, men är det stort nog för lek av denna rätt storvuxna art?
                          Kan funka i sängen (200 x 120 cm) som man ser på en av bilderna...

                          Kommentar

                          • ettfettbranamn
                            • December 2010
                            • 3424

                            Ja det är ett kar för en bal..

                            Ska bli så jävla fett att se hur du gör med det här.. Framförallt om 10 år när allt verkligen fått fäste och gottat till sig..
                            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                            Normaliseringsprocessen..
                            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                            Kommentar

                            • ApeviaX
                              • December 2005
                              • 1531

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Halloj! Alltid gôtt att se dig när du kikar in!
                              Visst är det så att man glider ut och in i aktivitet här. Jag för min del glider fort och säkert ut ur aktivitet här på forumet, mycket beroende på att mitt projekt "vilar" lite just nu - det är bara att acceptera att det skall ta lite tid, för att dra igång efter nyår igen - och sedan också på grund av att det inte händer något speciellt här på zoopet... Så är det, och har alltid varit.

                              Vinterhalvåret är en långsam period på många sätt, och en intensiv period på andra, speciellt december då så mycket skall hända - för min del blir gigaktiviteten nästan lika cirkus-crazy som på sommaren.
                              För många som har akvarium som stort intresse blir "stillastående" perioder jobbiga - men, jag tycker det är skönt att ta lite time out då och då - det är under dessa perioder man hinner fundera och planera och samtidigt elda på lusten att gå vidare akvaristiskt. Personligen har jag inga bekymmer alls med att min nya burk får vänta lite till - då blir det bara bättre senare när det drar igång igen. Då blir det också mer aktivitet här, med uppdateringar, bilder och filmer - take that to the bank!
                              Trevligt att du tycker så

                              Det är bra att det får skynda långsamt, det är ju lite poängen med ett projekt
                              Jag har idag tagit beslut i nästas del i mitt akvarierum (och har ännu inte ens börjat med förra delen...) missförstå mig rätt här. Ska inte stressa utan menar på att nästa steg ligger just i framtiden, när så passar. Men jag älskar att planera och drömam så jag börjar därför "i tid".

                              Det är ju en del av denna underbara hobby, just att få ta det easy, det är ju mitt zen inget stress.
                              (Förutom när man svämmar över sin burkar vid vattenbyten... )

                              Så giga loss och njut av det/de kar som är aktiva ( fick jag till de rätt där? Vill allvarligt ha koll på detta, inte för att driva med diskussionen i sig. )

                              Jag finner också stillastående tider där man liksom bara sköter, matar, doftar på vatten och njuter som en härlig lugn gungande del i hobbyn, sen att man spelar en del reggae just i akvarierummet bland allt bubbel förhöjer avkopplingen för min del
                              ApeviaX
                              Archocentrus multispinosus
                              "Vattensamlingen"
                              X-Aquatic

                              Kommentar

                              • ettfettbranamn
                                • December 2010
                                • 3424

                                Ja ibland kan man tillåta sig att titta istället för att sköta, man letar inte förbättringar eller besiktar.. Man får bara sätta sig, lyssna på reggae om man gillar det (och det gör vi) och njuta av burken.. Ska slänga på "skymning" och spana lite på malarna tror jag.. Har precis slängt fram en morot så nu är det fullt liv.. Du måste nästan ha något fett l-nummer i den där burken..
                                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                                Normaliseringsprocessen..
                                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...