Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    Du kan förstå att jag retrospektivt är en aning besviken även om de där också var fina..
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
      Du kan förstå att jag retrospektivt är en aning besviken även om de där också var fina..
      Jag fattar - du hade gärna sett att jag inrett med Skeletors Borg, Stålmmanens hemliga gömställe på Nordpolen, Dr. Dooms Iron Castle och hela Smurfbyn i karet, eller hur?

      Kommentar

      • jozi81
        • January 2011
        • 917

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Jag fattar - du hade gärna sett att jag inrett med Skeletors Borg, Stålmmanens hemliga gömställe på Nordpolen, Dr. Dooms Iron Castle och hela Smurfbyn i karet, eller hur?
        Nejnej, du känner ju inte Jonathan, han hoppades att du hade en riktig drake i förrådet.
        Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalkHD1416591331.395614.jpg
Visningar: 1
Storlek: 94,7 KB
ID: 2164786


        Sent from my iPad using Tapatalk HD

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          Nej.. Jag var mer besviken över att du inte haft en sån där karate-helg i tyskland som fått dig att inte bara lyckas hitta en medeltida borg med tillhörande drake utan dessutom lyckats bända verkligheten till den grad att du lyckats packa ner detta i en kartong som du ställt i förrådet..

          Jag menar alltså inte tecknat eller i miniatyr utan en hel jävla borg med en livs levande sagodrake..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            Ursprungligen postat av jozi81
            Nejnej, du känner ju inte Jonathan, han hoppades att du hade en riktig drake i förrådet.
            [ATTACH]72694[/ATTACH]


            Sent from my iPad using Tapatalk HD
            Du min alldeles för långväga vän är helt fantastisk!
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              OK! Efter att träkartongen blir klar - så bygger jag en äkta Drakborg, i full skala!

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Ursprungligen postat av jozi81
                Nejnej, du känner ju inte Jonathan, han hoppades att du hade en riktig drake i förrådet.
                [ATTACH]72694[/ATTACH]


                Sent from my iPad using Tapatalk HD
                Har tecknat en del (även om det var ett tag se'n nu), men nå't så'nt där har jag aldrig varit i närheten av. Är det du som har gjort den?
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                  Nej.. Jag var mer besviken över att du inte haft en sån där karate-helg i tyskland som fått dig att inte bara lyckas hitta en medeltida borg med tillhörande drake utan dessutom lyckats bända verkligheten till den grad att du lyckats packa ner detta i en kartong som du ställt i förrådet..

                  Jag menar alltså inte tecknat eller i miniatyr utan en hel jävla borg med en livs levande sagodrake..
                  Jag har haft en upplevelse i Berlin, på det gamla goda 80-talet, som faktiskt bände runt verkligheten ett par varv...
                  Nu är ju detta kanske inte forumet där man berättar om vad människokroppen är kapabel till... men... det var mycket underligt.

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    Han slängde ihop något lite snabbt för trådens skull..
                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Draken har många annars i köket....
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Äh, jag kan inte hålla mig - jag kommer ju ändå att bli bannad från det här forumet tids nog, så jag kan väl berätta om mitt Berlinäventyr - så här en fredagskväll, eller hur?
                        Here we go:

                        En story som jag på något vis inte kommer undan är den när jag lirade med Ultravox i Berlin, någon gång i slutet av 1986. Nästan varenda gång jag träffar lite folk och man är på ett behagligt öl-tryck blir jag ombedd att berätta om den där strippklubben på någon av Berlins mörkare bakgator…
                        Vi hade, som sagt, spelat i den stora staden och, digga detta, Iggy Pop var förband!?!
                        Ni kan förstå själva att efter Iggys gig fanns det liksom inga finesser kvar att värna om. Jag och resten av Voxarna blev så inihelvete upplaxade av Iggy så vi beslöt att vår tyske promotor helt enkelt var tvungen att ta oss till något riktigt Berlindekadent ställe där vi kunde "koppla av".
                        Jag är inte helt säker, men jag har för mig att promotorn hette Dieter, och han visste precis vart kosan skulle ställas.
                        Ach, zåå, jaaa, ni fill ze freuleins, zpritt zprångades, nein? Alkohoool? Gnarkotische preparaaaten? Aber naturlich!
                        Jojo, Dieter började blossa upp sig och tycktes riktigt mysa över tanken på vad staden kunde erbjuda ett gäng hårdföra britter, skottar och en lång bögig svensk.
                        Vi började bli lite rödflossiga själva också, Dieters entusiasm smittade nämligen av sig, de senaste veckornas excesser med sexuell anstrykning hade ju ärligt talat bara varit att sitta på hotellrummet med högernäven i ett stadigt tag om köttficklampan för att blinka lila.
                        Nåväl, vi fick på oss lite anständiga kläder och blev instuvade i en buss för avgång till Berlins ruffigare områden. Väl framme stegade vi allezusammen fram till en sån där trädörr med tittlucka som man bara ser i gamla svartvita och tecknade filmer. Promotorn knackade på, knock-tock-tockelli-tock, luckan öppnades och ett viskande (hörde vi även fnitter?) samtal mellan promotorn Dieter och vakten utspann sig… och vi blev insläppta.
                        Innanför dörren var det varmt och mörkt. Vi såg en spiraltrappa och nedanför den dämpat ljus, sorl av uppsluppna människor, tung rökdoft. Det fanns en annan lite släpande dunkel doft också - dock inte av narkotiska preparat, men av mer kroppslig natur - dålig svett kanske, mer dovt, lite kväljande. Men, va fan, vi var på gott humör, för här skulle supas och hade vi bara lite tur skulle det nog bli uppträdande med lite Deutsche Ficken und Spritze också!
                        När vi så skridit ner för spiraltrappan öppnade sig en lokal som såg ut som en gammal Vaudevilleteater. En ganska så stor teaterscen, röda draperier, mörka murriga tapeter med tavlor i olja på väggarna. Borden var små och runda, bordsdukarna röda, levande ljus. Det fanns en pytteliten scen till, alldeles vid foten av trappan, en kvadratmeter stor ungefär och några decimeter hög. En spotlight var riktad mot det lilla scengolvet. Aha, där skulle nog någon liten vitsminkad skön Cabaret-snubbe stå och tala om vad som komma skulle. Jävlar, det här kändes som film - och vilken film det skulle bli…
                        Vi blev placerade vid ett bord ganska nära scenen och jag ville ha en öl; Ein bier, bitte! Servitören skakade bara på huvudet och sade; Whisky oder Wasser, nåh! Det fanns bara whisky i alkoholväg att dricka och så var det bra med den saken. I lokalen var stämningen på topp och det låg en, nästan ångestladdad, air av förväntan runt borden. Vi satt och gaggade lite; Ja, vad tror ni boys? Blir det nakna damer? Klart som wurstsaft, att det blir damer, där på scenen, vänta bara! Hihihi och Hähähä.
                        Efter en stund, kan faktiskt ha handlat om ett par timmar, dämpades belysningen i lokalen, ett tyst sus gick genom publiken, draperierna framför scenen drogs sakta undan och en ensam naken spot med vitt ljus riktades mot en punkt mitt på golvet. Musiken som spelades var av gammalt klassiskt strippsnitt, ni vet, som signaturen till radioprogrammet Kvällstoppen med Kersti Adams-Ray, da-doobi-da-da-doo-bidoobedoo…
                        Nuså, skulle det bli stripp på Düskt manér.
                        På scenen, i strålkastarljuset, dansade en ofantlig, riktigt stöddig blåsvart neger in, med ett stort leende på läpparna. Han såg nöjd och belåten ut men hade dock ett par bekymmersrynkor runt munnen, som om han höll andan - eller nåt åt det hållet.
                        Klart som fan, tänkte man, han måste ju koncentrera sig, få fjong och allt det där som hör till, det är nog så svårt ibland. Och få ståndis med en sådan jättezeppelinare som han drog fram ur tangabrallorna måste det vara jävligt jobbigt, klart han anstränger sig.
                        Negern dansade runt och kråmade sig, som gjorde han sig i ordning för en riktig holmgång. Detta bådade gott och vi såg nickande och gillande på varandra. Nu var det bara tjejen som fattades.
                        Tiden gick och dansen böljade fram och åter. Visst, jag uppskattar tjusningen i en rejäl jättepenis, men vill gärna se organet in action, så att säga. Svetten började pärla sig på den store mannen och nu gick han ner från scenen och dansade runt bland borden så att folk riktigt kunde se, och kanske känna doften av "The Meaty Member".
                        Det här var ju i sanning freakigt, men nu tyckte vi att vi hade sett nog av Big Dick. Var fanns bruden som skulle ta emot detta paket, vi ville liksom få kolla in henne också.
                        Någon av oss vände sig till Dieter; What the fuck, Deet, a big black fella with an angry nob? Han svarade; Aah, juzt feit ant zee, you fill enjoy tzis, beliif me!
                        Folk i publiken började nu ställa sig upp och applådera, stämningen piskades upp till ett inferno. Nu var det saker i görningen, äntligen skulle tjejen komma fram.
                        Killdansaren var nu framme vid den lilla upplysta scenen vid trappan, stod där och josade upp sig med lite småsteg och juck.
                        Jamen, självklart, det var ju på den lilla scenen det skulle ske. De tyska jävla filurerna hade ju givetvis klurat ut att det blir mycket intimare och tuffare om ett knullande par får stå på en kvadratmeter stor scen och trängas. Nu bara måste ju bruden fram!
                        Negern var nu genomsur av svett och gjorde hukande steg och stannade till slut i en hukande, sittande ställning. Publiken tjöt. Artisten gjorde en ansträngd grimas…




                        …och började skita.
                        Ett rejält lass med skit, i en prydlig pyramid.
                        Det var över.
                        Artisten försvann bakom ett draperi (antagligen för att torka av sig både svett och skit).
                        På den lilla scenen fanns, som vi tidigare inte lagt märke till, en masonitskiva, som nu en butlerliknande servitör plockade upp. Han förevisade den förtjusta, applåderande publiken masonitskivan med dess ovanpå liggande resultat av kvällens dansföreställning, gick genom lokalen och försvann bakom den stora scenen.
                        Lita på att vi drack oss Reich-Dyng-Raka den kvällen.
                        Senast redigerad av Mats Bryzell; 21 November 2014, 19:14.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Jag glömmer aldrig när du berättade detta, ett oförglömligt minne. Och tack för att du delar med dig!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            OMFG! jag kommer aldrig glömma denna historien såsom vissa andra... underbart och tack för kvällens asgarv...
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Jag glömmer aldrig när du berättade detta, ett oförglömligt minne. Och tack för att du delar med dig!
                              Jag minns när jag berättade det för er också... och jag minns (tyvärr, nästan) själva händelsen i sig... i full HD!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                OMFG! jag kommer aldrig glömma denna historien såsom vissa andra... underbart och tack för kvällens asgarv...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...