Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ansjo
    Och grannen får frysa i vinter. Fy på dig Mats!
    Hoohoo!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Åååååh Neeej..!
      Visserligen har karet ökat på i literstorlek till 3 600-liter, men det är ändå för litet...
      På väg hem åkte jag förbi ett grannhus, några kåkar bort på gatan - och de hade fällt ett stort fruktträd.
      Det var bara att bromsa in och snacka med killen; "Du, skall du, typ, slänga allt det där?"
      Grannen: "Ja, och bränna lite i kaminen... vaddå?"
      Akvarieflanen: "Kan jag plocka några bitar - du förstår, jag har ett litet akvarium i källaren, och bla, bla, bla..."
      Grannen: "Visst, ta för dig bara - de där stora grenverken och kvisthelvetet blir ett jädra jox att dra i flismaskinen."
      Akvarieflanen: "Blubb, blabb... (krafsandes i ett inferno av lovande inredning), det här, och dessa kanske, det här klustret av grenar kan bli fint, den stammen där, om jag tar skottkärran och häm..."
      Grannen: "Fan, är det ett kar på Universeum du skall ha träskiten till?
      Akvarieflanen: "Nejdå, bara ett modest, hyfsat fett, lagom källarkar."
      Grannen: "Plocka dig trött! Det är Fredag idag - kanske skall ta dig en grogg..?"
      Akvarieflanen: "Gissa om jag skall, har lite att fundera på..."

      Jag skulle slagit ut källarväggarna, inser jag nu...

      Hahahahaaa... Skulle verkligen vilja se denna grannens min och höra hans tankar.....
      Grannen kommer ALDRIG att glömma detta och oj vad han kommer att berätta detta för alla han känner men visst är det värt detta
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        "Och samtidigt någon annanstans i akvarievärlden"..

        fett! Jag vill tränga mig på (tänker inte ens ljuga) och hälla upp en okristlig whisky framför det där karet när det är färdigt.. Jag har några vänner i gbg som alla har alldeles för stora burkar.. Vi ses minst 2 ggr per år i gbg.. Skulle det vara intressant för herrn? Jag kan ta med mig en flaska om du kokar lite kaffe? Tror det blir svårt för mig att smita iväg och "kolla på ett 3600l" utan att bli kölhalad när jag kommer tillbaka..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • jozi81
          • January 2011
          • 917

          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
          "Och samtidigt någon annanstans i akvarievärlden"..

          fett! Jag vill tränga mig på (tänker inte ens ljuga) och hälla upp en okristlig whisky framför det där karet när det är färdigt.. Jag har några vänner i gbg som alla har alldeles för stora burkar.. Vi ses minst 2 ggr per år i gbg.. Skulle det vara intressant för herrn? Jag kan ta med mig en flaska om du kokar lite kaffe? Tror det blir svårt för mig att smita iväg och "kolla på ett 3600l" utan att bli kölhalad när jag kommer tillbaka..
          "Sätter mig i bilen"...

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            När baljan är klar är det bara att komma, boys!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Hahahahaaa... Skulle verkligen vilja se denna grannens min och höra hans tankar.....
              Grannen kommer ALDRIG att glömma detta och oj vad han kommer att berätta detta för alla han känner men visst är det värt detta
              Visst är det värt det!
              Jag var över och plockade lite, men tog bara några snygga "smågrejer" - det skall ju få plats med lite vatten också - hade jag tänkt...

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Det kan ju vara bra med lite vatten men jäkligt snyggt med en maffig inredning med så det är bara att välja
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Det kan ju vara bra med lite vatten men jäkligt snyggt med en maffig inredning med så det är bara att välja
                  Du vet hur det är, Pia!
                  Grejen är ju att det är bra att ha för mycket material att labba med. Snacka om att det kommer att bli många "kill your darlings" när inredningen skall sättas.
                  Tanken är ju översvämmad skogsmiljö - och det hade ju blivit svårt om jag nu skulle haft lite större fisk. I och med att jag tänker köra "småfisk" i min balja, kan man ju tweaka inredningen så att den verkligen blir tät, men inte trång.

                  Från det ena till det femte; Nu har en ny topp-pajas-crazy-säsong med olika gigs tagit fart igen, vilket innebär att bygget av karet går lite på sparlåga. Min bygghjälp är ju med i samma band som jag - och dessutom genomgår han en separation med/från sin sambo (nej, inte på grund av mig och mitt kar ), och allt vad det innebär.

                  Att bygget av karet drar ut på tiden är givetvis frustrerande - men jag satt här i helgen och funderade; Varför har jag bråttom? Vem bygger jag det här karet för egentligen? Fan, jag känner en viss byggstress för att "Zoopet" vill att det skall bli klart...
                  Det var så jädra skönt att liksom komma på - fan, det får väl ta precis hur jädra lång tid det vill. Jag, personligen, har inte det minsta brått med att få det här karet klart. Detta kar blir mitt "sista" projekt, en balja jag tänker leva med länge - och det kommer att inredas och hållas på mina villkor! Skönt som fan, att komma till insikt - verkligen befriande!
                  Nu skall det gigas som aldrig förr, och det skall bli riktigt kul.

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Att bygget av karet drar ut på tiden är givetvis frustrerande - men jag satt här i helgen och funderade; Varför har jag bråttom? Vem bygger jag det här karet för egentligen? Fan, jag känner en viss byggstress för att "Zoopet" vill att det skall bli klart...
                    Det var så jädra skönt att liksom komma på - fan, det får väl ta precis hur jädra lång tid det vill. Jag, personligen, har inte det minsta brått med att få det här karet klart.
                    den där känslan känner jag verkligen igen. rakt av.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Du vet hur det är, Pia!
                      Grejen är ju att det är bra att ha för mycket material att labba med. Snacka om att det kommer att bli många "kill your darlings" när inredningen skall sättas.
                      Tanken är ju översvämmad skogsmiljö - och det hade ju blivit svårt om jag nu skulle haft lite större fisk. I och med att jag tänker köra "småfisk" i min balja, kan man ju tweaka inredningen så att den verkligen blir tät, men inte trång.
                      Att bygget av karet drar ut på tiden är givetvis frustrerande - men jag satt här i helgen och funderade; Varför har jag bråttom? Vem bygger jag det här karet för egentligen? Fan, jag känner en viss byggstress för att "Zoopet" vill att det skall bli klart...
                      Det var så jädra skönt att liksom komma på - fan, det får väl ta precis hur jädra lång tid det vill. Jag, personligen, har inte det minsta brått med att få det här karet klart. Detta kar blir mitt "sista" projekt, en balja jag tänker leva med länge - och det kommer att inredas och hållas på mina villkor! Skönt som fan, att komma till insikt - verkligen befriande!
                      Nu skall det gigas som aldrig förr, och det skall bli riktigt kul.

                      Förstår precis önskar jag fick sitta på din axel ( omöjligt dock) och se när du bygger inredningen och höra dina tankar...
                      Det är du som skall njuta av karet och det skall ta tid med sånt som man skall ha länge, det skall man inte stressa fram då blir det oftast inte bra... och känn för guds skull ingen press från oss här på zoopet.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av hannesc
                        den där känslan känner jag verkligen igen. rakt av.
                        Ja, visst kan den känslan kännas lite konstig? Men, ändå befriande när man väl kommer på att man är helt fri, och det får ta sin egen lilla tid!

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Ja, visst kan den känslan kännas lite konstig? Men, ändå befriande när man väl kommer på att man är helt fri, och det får ta sin egen lilla tid!
                          ja precis. och man vet i sig att det blir aboslut bäst om det får ta den tid det tar. helst tillomed lite längre. man hinner känna in mer då.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Förstår precis önskar jag fick sitta på din axel ( omöjligt dock) och se när du bygger inredningen och höra dina tankar...
                            Det är du som skall njuta av karet och det skall ta tid med sånt som man skall ha länge, det skall man inte stressa fram då blir det oftast inte bra... och känn för guds skull ingen press från oss här på zoopet.
                            Jag skall väl säga att jag inte egentligen känner någon press - men, om man inte har byggt eller donat på några veckor så kryper det fram tankar som; "nä, nu får det hända något snart, så jag kan uppdatera på forumet"... typ.

                            Sedan är det ju så att jag mycket gärna delar med mig av tankar och idéer om inredning o.s.v. Det är kul att "visa upp" vad man sysslar med, och det tänker jag verkligen göra, bit för bit!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av hannesc
                              ja precis. och man vet i sig att det blir aboslut bäst om det får ta den tid det tar. helst tillomed lite längre. man hinner känna in mer då.
                              Japp!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Känner igen känslan att man måste hitta nåt att uppdatera om men hos mig finns det ingen av värde att uppdatera om.

                                Att du delar med dig i inredningsbiten är så uppskattat, längtar redan tills du börjar, vet att det kommer bli fantastisk och då är det väl värt väntan
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...