Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Förbaskat också - nu får du större akvarium än vad jag har - hur tusan skall jag kunna bräcka det
    Hahaaah! Du är la för skön, Kjell!
    Nja, jag tycker inte du behöver "bräcka" alls! Bara att gå ner för trappan hemma hos er och träda in i den sköna akvariekällarvåningen, med 3 000-litersburken som absolut blickpunkt, bräcker vad som helst!
    Går man runt där nere och kollar in alla fina kar, och sedan sätter sig i den sköna soffan framför storkarsmästerverket, så är man både bräckt och knäckt.
    Men, Kjell, kommer du ihåg att vi skojade om det där med att "bräcka varandra och ha störst balja" och att jag sade att; "Äh, det räcker med att åtminstone ha lika stort som Chefen, så är jag nöjd"? - tänk om man visste att en liten misskalkulation skulle rendera i 600-liter plus. Så, förlåt, Kjell - det var inte meningen att det skulle bli såhär.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      Ursprungligen postat av woodlund
      Du får bygga ut Kjell
      Absolut - kan man få rotavdrag för akvariebyggen
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Hahaaah! Du är la för skön, Kjell!
        Nja, jag tycker inte du behöver "bräcka" alls! Bara att gå ner för trappan hemma hos er och träda in i den sköna akvariekällarvåningen, med 3 000-litersburken som absolut blickpunkt, bräcker vad som helst!
        Går man runt där nere och kollar in alla fina kar, och sedan sätter sig i den sköna soffan framför storkarsmästerverket, så är man både bräckt och knäckt.
        Men, Kjell, kommer du ihåg att vi skojade om det där med att "bräcka varandra och ha störst balja" och att jag sade att; "Äh, det räcker med att åtminstone ha lika stort som Chefen, så är jag nöjd"? - tänk om man visste att en liten misskalkulation skulle rendera i 600-liter plus. Så, förlåt, Kjell - det var inte meningen att det skulle bli såhär.
        Japp jag kommer ihåg att vi "trätte" om det och jag ger mig tusan på att du nog räknade fel avsiktligt. Nu kan jag ju inte utnyttja rotavdraget för i år (gick åt till ett nytt tak på huset) - men nästa år då jäklar i mig. Den som har störst akvarium när han dör den vinner
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Japp jag kommer ihåg att vi "trätte" om det och jag ger mig tusan på att du nog räknade fel avsiktligt. Nu kan jag ju inte utnyttja rotavdraget för i år (gick åt till ett nytt tak på huset) - men nästa år då jäklar i mig. Den som har störst akvarium när han dör den vinner
          Jaha du, hmmm... Jag får nog skaffa ett större hus om jag skall toppa mitt (inom kort färdiga) kar.
          Men, fasen, det verkar nästan som om du planerar en större balja? Är det så skall det bli för jädra härligt att få spana in det karet! Vilka kräftskivor det kommer att bli framöver!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Jaha du, hmmm... Jag får nog skaffa ett större hus om jag skall toppa mitt (inom kort färdiga) kar.
            Men, fasen, det verkar nästan som om du planerar en större balja? Är det så skall det bli för jädra härligt att få spana in det karet! Vilka kräftskivor det kommer att bli framöver!
            Nja risken är nog minimal och jag får trösta mig med att det inte är storleken det hänger på
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Nja risken är nog minimal och jag får trösta mig med att det inte är storleken det hänger på
              Så rätt, så rätt - det är mängden...

              Skämt åsido Kjell, det här med själva storleken på karet spelar mindre roll för min del - åtminstone när det gäller burkar i den kaliber som du, jag och några till labbar med.
              Faktum är (jo, tro mig!) att jag faktiskt kalkylerade med 3 000 liter - det var en rund skön siffra för min del, och måtten tycktes vara perfekt i det rum karet placerats i.
              Jag gaggade inför min polare (bygghjälpen, även kallad) att det vore så fränt med en siktyta på 200 x 100 cm... Han läste detta som att glaset skulle ha dessa dimensioner och mått. Sagt och gjort; han räknade ut hur karet skulle byggas runt detta glas, och gjorde konstruktionen utefter dessa mått, ergo: innermått som (självklart) översteg det jag inbillat mig.
              Det är ju alltså helt enkelt jag som inte fattat att karet redan från start varit/blivit större än jag från början tänkt mig...
              Nu när jag tänker på det är det liksom så självklart.
              När jag berättade för honom hur "fel" jag funderat, flabbade han bara och sa; "Du sveper med armarna - jag bygger!"
              Grejen är att jag fått precis som jag velat, men har inte fattat det förrän nu. Hatten av - det här kallar jag; Pros in work!

              Men... sedan skall jag inreda... och då...

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                Hahaha.. Ska börja köra den.. "Du sveper med armarna, jag bygger!"
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Åååååh Neeej..!
                  Visserligen har karet ökat på i literstorlek till 3 600-liter, men det är ändå för litet...
                  På väg hem åkte jag förbi ett grannhus, några kåkar bort på gatan - och de hade fällt ett stort fruktträd.
                  Det var bara att bromsa in och snacka med killen; "Du, skall du, typ, slänga allt det där?"
                  Grannen: "Ja, och bränna lite i kaminen... vaddå?"
                  Akvarieflanen: "Kan jag plocka några bitar - du förstår, jag har ett litet akvarium i källaren, och bla, bla, bla..."
                  Grannen: "Visst, ta för dig bara - de där stora grenverken och kvisthelvetet blir ett jädra jox att dra i flismaskinen."
                  Akvarieflanen: "Blubb, blabb... (krafsandes i ett inferno av lovande inredning), det här, och dessa kanske, det här klustret av grenar kan bli fint, den stammen där, om jag tar skottkärran och häm..."
                  Grannen: "Fan, är det ett kar på Universeum du skall ha träskiten till?
                  Akvarieflanen: "Nejdå, bara ett modest, hyfsat fett, lagom källarkar."
                  Grannen: "Plocka dig trött! Det är Fredag idag - kanske skall ta dig en grogg..?"
                  Akvarieflanen: "Gissa om jag skall, har lite att fundera på..."

                  Jag skulle slagit ut källarväggarna, inser jag nu...

                  Kommentar

                  • woodlund
                    • December 2011
                    • 666

                    Fy fasen Mats du är ju bara för skön haha
                    1900Liter Diskusvatten


                    Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av woodlund
                      Fy fasen Mats du är ju bara för skön haha
                      Haha! Right back at ya!

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Hähä, varför blev han så förvånad, har inte alla ett 3600-literskar i källaren?
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Shepard
                          Hähä, varför blev han så förvånad, har inte alla ett 3600-literskar i källaren?
                          Inte den här snubben, han har nog en, en... källare!
                          Senast redigerad av Mats Bryzell; 14 November 2014, 17:56.

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Inte den här snubben, han har nog en, en... källare!
                            Utan akvarium? Låter tråkigt och livlöst tycker jag.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Shepard
                              Utan akvarium? Låter tråkigt och livlöst tycker jag.
                              Hans huvudvärk - bara jag får sno hans "träjoxelimox"!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Och grannen får frysa i vinter. Fy på dig Mats!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...