Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    asså scalarer hade ju varit helt fantastiskt i det.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av hannesc
      asså scalarer hade ju varit helt fantastiskt i det.
      Ja, höjden och djupet i karet blir ju hyfsat saftiga - så högresta scalarer kan nog bli redigt fränt.
      Vi var ju i Tyskland en sväng, och de scalarer Anders köpte var hur fina som helst - själv hittade jag några fantastiska kar med Altum, och det gjorde ju inte suget mindre - om man säger så!
      Senast redigerad av Mats Bryzell; 28 October 2014, 12:19.

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Ja, höjden och djupet i karet blir ju redigt saftiga - så högresta scalarer kan nog bli redigt fränt.
        Vi var ju i Tyskland en sväng, och de scalarer Anders köpte var hur fina som helst - själv hittade jag några fantastiska kar med Altum, och det gjorde ju inte suget mindre - om man säger så!
        ne jag förstår det :P men visst. diskus hade ju med varit snyggt. gärna nån grundvariant ( om de ens finns kvar? ) typ brun eller grön

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av hannesc
          ne jag förstår det :P men visst. diskus hade ju med varit snyggt. gärna nån grundvariant ( om de ens finns kvar? ) typ brun eller grön
          Japp, Discus - gärna VF - ligger högt upp på önskelistan. Men, jag tänker absolut inte jobba från fel håll, alltså att hetsigt och snabbt sätta en maffig grupp discus i detta kar. Det här är en burk jag tänker ha lång tid framåt, och när jag känner att discus ligger i pipen, så optimerar jag sakta men säkert karet för detta ändamål - inga virriga, flamsiga grejer, utan lugnt och fint.
          Senast redigerad av Mats Bryzell; 28 October 2014, 12:20.

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Japp, Discus - gärna VF - ligger högt upp på önskelistan. Men, jag tänker absolut inte jobba från fel håll, alltså att hetsigt och snabbt sätta en maffig grupp discus i detta kar. Det här är en burk jag tänker ha lång tid framåt, och när jag känner att discus ligger i pipen, så optimerar jag sakta men säkert karet för detta ändamål - inga virriga, flamsiga grejer, utan lugnt och fint.
            har ingen annan föreställning om hur du skulle gå till väga

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av hannesc
              har ingen annan föreställning om hur du skulle gå till väga
              Haha! OK!
              Det har ju blivit så med åren, man får mindre och mindre bråttom - men suget att dra igång är lika hetsigt som när man var yngre!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Jag röstar på film ett och två

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Jag röstar på film ett och två

                  //Inger
                  Visst är ettan läcker, va? Kolla in hur stenarna ligger placerade... kanske påminner det lite om ett T-kar på 540 liter..?

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Visst är ettan läcker, va? Kolla in hur stenarna ligger placerade... kanske påminner det lite om ett T-kar på 540 liter..?
                    Ja, tänkte på ett visst 540 Det är skitasnyggt hela inredningen.
                    Tänk, när vi får se en massa bilder av dig, när du kliver runt inne karet och kämpar med alla dina tunga stockar

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Ja, tänkte på ett visst 540 Det är skitasnyggt hela inredningen.
                      Tänk, när vi får se en massa bilder av dig, när du kliver runt inne karet och kämpar med alla dina tunga stockar

                      //Inger
                      Japp, jag skall be HSB att ta några pajas-foton. Lika cirkus-crazy är det ju när jag står utanför huset och provinreder med stockarna, stubbarna och grenarna... Grannarna tror nog inte jag riktigt redig i skallen.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Visst är ettan läcker, va? Kolla in hur stenarna ligger placerade... kanske påminner det lite om ett T-kar på 540 liter..?
                        Läckert kar det där och kul att de har hämtat inspirationen till layouten hos dig
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Läckert kar det där och kul att de har hämtat inspirationen till layouten hos dig
                          Visst, dom var här och kollade och mätte flera gånger.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av mats bryzell
                            visst, dom var här och kollade och mätte flera gånger.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Jahapp!
                              Då kan det konstateras, detta som jag tror många har misstänkt under årens lopp; Jag är Rikspuckad - eller tossig, som Inger skrev i sin tråd för en stund sedan.

                              Karet vi håller på att bygga blir inte på 3 000-liter... utan en aning större...
                              Gick omkring här i karet med tumstocken i ena näven och telefonen i den andra.
                              Jag och min "bygghjälp" snackade glasruta och han bad mig mäta några mått för ramen. Så sa han; "Ja, du skall ju ha två meter bredd och en meter siktyta i höjd i glaset, bla, bla..."
                              Nja, sa jag, rutan måste nog bli lite lägre då karets innermått är en meter, bla, bla...
                              "Men, dô, din gitarrist - du har ju gaggat om en meters höjd - på glaset - så det är vad vi så fiffigt har snickrat till", sade min bygghälp till svar.
                              Mjaauu, njahaaah, men, men då blir det ju lite andra mått, fick jag fram med darrande tumstock.
                              Och se på självaste Fan - innermåttet på baljan är sådär skönt och väl tilltaget - så som bara ett proffs kan få till det - goda och exakta marginaler.
                              Således är alltså karets innermått 200 x 150 x 120 cm, vilket - simsalabim - gör karet till 3 600-liter.
                              Inte gör det mig något, men jävlar vad fjolligt korkad jag kände mig...
                              Jaja, lite mer vatten att inreda!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Gött!!! najs...
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...