Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Och lite vatten..
    Skulle vara det då.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Det här får väl anses vara angenäma bekymmer, men det var inte så länge sedan jag rensade ur en plastkasse med windelöv. Nu är det dags igen. Fatta att man är sugen på att släcka det här karet och flytta över rubbet till det nya.
      I veckan som kommer skall vi (äntligen) ta hem allt stuff till dukningen och sätta igång med det. Även ramen som rutan skall monteras i skall dukas. Så, nu börjar det hända lite grejer med karet. WooHoo!
      Bifogade filer
      Senast redigerad av Mats Bryzell; 18 October 2014, 18:02.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Slänga Windelöv Mats, det är att häda, bara så att du vet

        Här uppe i kalla Norrland, så är dessa Windelöv en raritet - beställer dessa ibland för en dyr pfenning

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Inger H
          Slänga Windelöv Mats, det är att häda, bara så att du vet

          Här uppe i kalla Norrland, så är dessa Windelöv en raritet - beställer dessa ibland för en dyr pfenning

          //Inger
          Vill du att jag skickar upp en påse?

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Men Mats, vill du verkligen det? Samtidigt skriker jag (i tysthet förstås) jaaaaa för bövelen

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Inger H
              Men Mats, vill du verkligen det? Samtidigt skriker jag (i tysthet förstås) jaaaaa för bövelen

              //Inger
              Jag skall precis käka, men drar ett pm till dig senare!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Jag skall precis käka, men drar ett pm till dig senare!
                OK.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  Vill du se "dina" yngel Mats? Eller är det bara onödigt traumatiserande för dig att få se vilken tråkig miljö de går i nu?

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Mr Woods
                    Vill du se "dina" yngel Mats? Eller är det bara onödigt traumatiserande för dig att få se vilken tråkig miljö de går i nu?
                    Bring it the smokinest fuck on, Mon! De går nog i ett alldeles exemplariskt kar, med en enastående miljö - så ös på!

                    Kommentar

                    • Mr Woods
                      • March 2013
                      • 3409

                      Klicka på bilden för större version

Namn: 211020143181.jpg
Visningar: 1
Storlek: 91,6 KB
ID: 2164244 Klicka på bilden för större version

Namn: 211020143184.jpg
Visningar: 1
Storlek: 78,9 KB
ID: 2164245Klicka på bilden för större version

Namn: 211020143185.jpg
Visningar: 1
Storlek: 76,8 KB
ID: 2164246

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Vattnet är ju bra...

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Mr Woods
                          Vattnet är ju bra...
                          Yah!

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Jag hade faktiskt lite sand på botten först, men det går ju liksom inte om man slamsuger så mycket som jag har fått göra...
                            Filosofin lyder; låt dem simma i ett överflöd av mat, samtidigt som en utmärkt vattenkvalitén skall uprätthållas.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Mr Woods
                              Jag hade faktiskt lite sand på botten först, men det går ju liksom inte om man slamsuger så mycket som jag har fått göra...
                              Filosofin lyder; låt dem simma i ett överflöd av mat, samtidigt som en utmärkt vattenkvalitén skall uprätthållas.
                              Låter kanonbra! Dom ser redan finfina ut!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Halloj! Det går ju sin sakta, sega gång med 3 000-bygget. Inget som direkt stör mig, men man vill ju komma igång och börja inreda liksom...


                                Sitter och kollar på lite sköna, större kar på YT och hittade filmen på ett snyggt inrett kar som länge har inspirerat mig. Har visat filmen förr, men ändå:
                                http://www.thegreenmachineonline.com - Filmed on its 1st birthday, this aquascape is truly stunning. Designed and planted by Andrew Mack and his wife Elaine,...



                                Jag har ju funderingar på Discus i storbaljan längre fram, men också stor lust med en härlig grupp Altum - vilka jag antagligen börjar med, så får man se vad som händer.


                                Det här karet är inte så jädra dumt:
                                This is my tank with P.altum F3 generation from Czech breeders Dr. Pojar and Petr Hák.I'm sorry for the video quality.



                                Några andra sköna filmer:





                                My wild Rio Ventuari Altum angelfish and cardinal tetras hunting for live mosquito larvae. Pterophyllum AltumParacheirodon AxelrodiCorydoras ConcolorP. Gibbi...



                                My altums feeding on glassworms.Tank dimensions 300x80x70, total setup about 2000 liters. 8 Pterophyllum Altum30 Paracheirodon Axelrodi1 P. Gibbiceps



                                In meinem neu eingerichteten Schaubecken (1350 Liter), Höhe 90cm, schwimmen meine ein Jahr alten Pt. altum F1 Nachzuchten vom Rio Atabapo zusammen mit einem ...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...