Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av hannesc
    ja absolut! det är ju en helt egen värld inom akvaristiken. mycket imponerad av de som pysslar med det. då det ofta är rejäla grejjer som måste till. stora filter och kar. kostar ju lite mer än att starta upp ett litet 100L med ett par apistogrammor :P
    Japp, det är imponerande!

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      Jag hade verkligen velat ha lite mer växter och inredning men rot 2500:- och växterna som är på typ aquaria säljer de ju inte jättegärna.. :/ då är det 7-800kr plantan.. Inte jättekul..

      jag är själv mer och mer inne på att ställa upp 1000l discus i en parallell verklighet och se hur det känns.. Mest bara för att få utlopp för det estetiska och se om jag kan odla fram en monsterdiscus.. 40cm och äter uteslutande corydoras.. Hmm..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
        Jag hade verkligen velat ha lite mer växter och inredning men rot 2500:- och växterna som är på typ aquaria säljer de ju inte jättegärna.. :/ då är det 7-800kr plantan.. Inte jättekul..

        jag är själv mer och mer inne på att ställa upp 1000l discus i en parallell verklighet och se hur det känns.. Mest bara för att få utlopp för det estetiska och se om jag kan odla fram en monsterdiscus.. 40cm och äter uteslutande corydoras.. Hmm..
        Låter enormt spännande!
        Får du inte fram monsterdiscus som snacksar på corydoras, så köp några VF som åtminstone gillar pygmécorydoras som mellanmål.
        Bifogade filer

        Kommentar

        • timpin

          • July 2013
          • 94

          Haha va sjukt! Hur går det med träfortet Mats? Ruggigt sugen på att se hur det blir sen!! Du kan ju live-sända när det är dax att fylla på


          Skickat från min iPhone med Tapatalk

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Bild nr 6 är vacker och den har en känsla av jagharintergjortnåt...
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av timpin
              Haha va sjukt! Hur går det med träfortet Mats? Ruggigt sugen på att se hur det blir sen!! Du kan ju live-sända när det är dax att fylla på
              Skickat från min iPhone med Tapatalk
              Ja, jag har skrivit en hel del om träkartongen och hur det lunkar på i några inlägg, några sidor bak i tråden.
              Karet kommer sakta men säkert att bli klart - men det är segt, och tiden går långsamt. Jag får liksom rätta mig efter hur mycket tid min bygghjälp har - men vi tuffar på!
              Bilder och filmer blir det garanterat framöver!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Bild nr 6 är vacker och den har en känsla av jagharintergjortnåt...
                Det har du rätt i! De snappade i sig typ 20 stycken minicorys på ganska snabb tid, låg dom bara still ett tag så var det klippt.

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  ...Karet kommer sakta men säkert att bli klart - men det är segt, och tiden går långsamt...
                  Det är bra det, för inkörningsdjuren har bara varit frisimmande i sex veckor...

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Mr Woods
                    Det är bra det, för inkörningsdjuren har bara varit frisimmande i sex veckor...
                    Goody, då hinner dom växa på sig!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                      Sparsamt i den mån att det ligger ett träd och flyter i baljan..

                      nöden styr behoven.. Blir ju naturligt att rovfiskfolk skaffar större byttor eller vad man ska säga..
                      Och credit till dessa, alldeles för många gånger ser man akvarister som håller sinfisk i alldeles för små kar och för trångt. Och då gäller det inte bara MF, utan även guppy, diskus och you name it....bara att lyfta på hatten.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Goody, då hinner dom växa på sig!
                        Bara de fortsätter att leva, vi har gig nästan varje helg ända fram till jul... Nu kommer jag inte kunna vara med överallt, men ynglen lär få fasta ett par dagar då och då.
                        Jag erbjuder dem en proppmättnad så ofta jag kan helt enkelt, oftast två till tre ggr dagligen.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Mr Woods
                          Bara de fortsätter att leva, vi har gig nästan varje helg ända fram till jul... Nu kommer jag inte kunna vara med överallt, men ynglen lär få fasta ett par dagar då och då.
                          Jag erbjuder dem en proppmättnad så ofta jag kan helt enkelt, oftast två till tre ggr dagligen.
                          Det är samma här - detta året har varit helt sinnesrubbat när det gäller gig...
                          Ynglen klarar sig säkert!

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Fast det är gôtt för mig ändå, som inte spelar på heltid!
                            På fredag är det albumrelease med General Knas på Pustervik, sedan rullar den höstturnén på. Och i september eller oktober är vi förhoppningsvis färdiga med Norrismans nya platta. Både artister och producenter har överträffat sig själva den här gången, och jag har aldrig tidigare medverkat på något av så här hög kvalité!

                            (Jag blir vansinnig! Skriver man såhär eller så här?!)
                            Senast redigerad av Mr Woods; 16 September 2014, 15:51.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Mr Woods
                              Fast det är gôtt för mig ändå, som inte spelar på heltid!
                              På fredag är det albumrelease med General Knas på Pustervik, sedan rullar den höstturnén på. Och i september eller oktober är vi förhoppningsvis färdiga med Norrismans nya platta. Både artister och producenter har överträffat sig själva den här gången, och jag har aldrig tidigare medverkat på något av så här hög kvalité!

                              (Jag blir vansinnig! Skriver man såhär eller så här?!)
                              Det är en betoningsfråga - och man blir tveksam därför att det liknar en särskrivning.
                              Regel säger att om betoning ligger på andra stavelsen, som det ju gör i "såhär" så skriver man; så här. Tar vi ett ord som exempelvis alltför, så ligger betoning på första stvelsen; "alltför", och det skriver man ihop.
                              Senast redigerad av Mats Bryzell; 16 September 2014, 16:08.

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Vilken lättnad! Tack!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...