Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Här händer inte mycket, då jobbas det på med andra ord!
    Sant! Det byggs en liten carport och så hottas moppen upp... karet väntar enträget, och det gör jag också.
    Tråden får vila sig lite tills det är dags för inredningsjox.

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      En liten bild på kartongen kan du väl slänga in? Så man kan hålla hoppet uppe.. Kanske lite konstruktion, en bild där du jämför med en cola-burk/snusdosa eller nåt.. Det vore på sin plats..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
        En liten bild på kartongen kan du väl slänga in? Så man kan hålla hoppet uppe.. Kanske lite konstruktion, en bild där du jämför med en cola-burk/snusdosa eller nåt.. Det vore på sin plats..
        Visst, jag skall leta upp en bild men någon grej som jämförelse - har för mig jag satte in en sådan bild för ett tag sedan.

        Det går i en alldeles för långsam lunk just nu, men det beror på att vi har andra grejer som liksom har fått komma före; vår moppecarport och själva moppen som skall bli några nummer större - sedan har vi en jävla massa gig också, många fler än vi räknat med.
        Såå, det tar ett tag till att få klart burken - det är i och för sig bara epoxydukning och glasruta som skall monteras - sedan så!

        Här baljan med en enliters läskeblask-flaska på bak-kanten, sedan med en 190 centimeters gris i - och slutligen karet inrett som gästsäng med en 200 x 120 cm bäddmadrass, nattduksbord och stol...

        Jag kan ta en ny bild med en snusdosa senare, och givetvis kommer alla grejer som vi gör med karet att dokumenteras!
        Bifogade filer
        Senast redigerad av Mats Bryzell; 08 September 2014, 14:55.

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          Hahaha! Vilken jävla statement-bild den där med sängen.. Kanon ju!
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            Alltid tråkigt när annat går före men ändå.. Har man kommit så långt som du har kan man ju iaf vara rätt säker på att det blir klart och inte bara ett stående projekt..
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
              Hahaha! Vilken jävla statement-bild den där med sängen.. Kanon ju!
              Faktum är att jag testade att ligga i burken en natt - sov hur gott som helst! Den övernattande gästen klagade inte heller!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                Alltid tråkigt när annat går före men ändå.. Har man kommit så långt som du har kan man ju iaf vara rätt säker på att det blir klart och inte bara ett stående projekt..
                Den biten är det ingen fara med - jag har samma bygghjälp till carporten som till karet - det är även denna kille som mekar min moppe, och sjunger i bandet...
                Så det finns inte en suck att karet blir ståendes, det har bara hamnat en bit bak i pipen.
                Senast redigerad av Mats Bryzell; 08 September 2014, 15:02.

                Kommentar

                • ettfettbranamn
                  • December 2010
                  • 3424

                  Haha.. Dejtar han din syster eller är han skyldig dig pengar?
                  Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                  Normaliseringsprocessen..
                  (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                    Haha.. Dejtar han din syster eller är han skyldig dig pengar?
                    Nja, jag har ingen syster - men hans tjej brukar lägga på luren i örat på mig när jag ringer... hon vill väl träffa honom någon gång i veckan, tror jag.
                    Grejen är den att jag har sex fingrar på varje hand - en extra tumme i vardera handflatan, och ändå lyckas jag nästla in båda nävarna i rôva... samtidigt - så jag behöver verkligen all hjälp jag kan få när det gäller byggnation.
                    Jens, som snubben heter, har lovat mig att jag skall få medverka som grävhjälp när han dränerar sin kåk om ett tag - alltså blir jag det stackars aset som står och skyfflar lera nere i rännan när grävmaskinen går.
                    Så, jag kommer garanterat att få mina fiskar varmare än 30°C.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ibland skall man ha lite tur också; var inne i "stugan" igår - efter att ha ställt in lite verktyg till carportbygget - och hittade dels en svart sopsäck med finfina, torkade Ekblad, och även en påse med en hel bunt Catappabladsförpackningar, som jag tror inköptes för ett par år sedan i tyskland, för räkornas skull, som jag hade då.
                      Rena guldgruvan detta! Så, nu kan man bygga en fin grogrund för diverse bakterier och organismer som kommer främja inte bara framtida småcikliders välbefinnande, utan även Discusar!
                      Har även samlat på mig några spänner med rundkornig singel som legat på marken och skräpat där vi bygger carporten. Denna singel bygger perfekta fickor på vissa ställen i karet där blad och annat bryts ner och ackumuleras - kan bli toppen för diverse corysar och andra malar att gå och böka i.
                      Jag tror att jag skall göra ett droppfilter av en gammal blomsterlåda i plast - det är en sån där långsmal grej som jag tror kan fungera fint med en pumpskalle i ena änden och ett långt strilrör som fördelar vattnet över filtermedia. Bara att borra hål i andra änden och köra på!
                      Man tager vad man haver - men, som sagt, det krävs lite flyt också.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Wow! Vilken botten! Så mycket härlig, organisk massa i mulmen. Underbart att skåda.


                        My male and female Apisto pair in their 10 gal planted spawning tank. I am leaving the tank as natural as possible.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Kolla om du inte hittar en film på vilda paletter, den mulmen de går i är inte att leka med.
                          Eller så får du dra en påse över huvudet och byta vatten 300 ggr om dagen...
                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2540.jpg
Visningar: 1
Storlek: 79,7 KB
ID: 2163363
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Kolla om du inte hittar en film på vilda paletter, den mulmen de går i är inte att leka med.
                            Eller så får du dra en påse över huvudet och byta vatten 300 ggr om dagen...
                            [ATTACH=CONFIG]71085[/ATTACH]
                            Vet du vilken palett det handlade om?

                            Haha! Bilden är ju faktiskt tagen precis när vi bytt typ 300 påsar med fisk mellan frigolitlådorna i Tyskland.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Kommer inte ihåg, men de hade en skock yngel som redigt bökade i mulmen...

                              Jepp, och snart är det dags igen.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Kommer inte ihåg, men de hade en skock yngel som redigt bökade i mulmen...

                                Jepp, och snart är det dags igen.
                                Ja, fy fan vad gôtt det skal bli att åka ner och lulla runt! Jag skall leta lite och kolla om jag hitta filmen.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...