Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Jepp, där är vi lika därför vet jag med att det är helt ok
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Helene&Andreas
      • January 2009
      • 1336

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Fast fantasin ökar lite när jag tagit några glas....det kan jag inte sticka under stolen med...
      Hahaha! Det är ju helt normalt Pia!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Helt ok med ot!
        Jag kan berätta att jag hämtat stora fina plastpåsar och gjort iordning en rejäl yta att lägga all sten som skall ur 540-baljan på onsdag. Phoooou, så var det lilla projektet över...

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Du lär ha en rejäl träningsvärk efter detta slit med stenarna
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Du lär ha en rejäl träningsvärk efter detta slit med stenarna
            Ja, fy fan, jag bävar lite för detta... Men det blir skönt efteråt.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              En kall öl kommer väl att passa som en smäck då? Typ en klunk per 2 stenar?
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Bluewing
                En kall öl kommer väl att passa som en smäck då? Typ en klunk per 2 stenar?
                Mycket bra tanke, men jag skall köra moppe med fiskarna, så jag får vänta med biran tills jag är klar med den grejen.
                Det allra viktigaste är att inte vara bakis på onsdag när jag sätter igång, för då svimmar jag ihjäl mig när jag skall lyfta stenarna.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Så alla dessa fiskar ska moppefraktas? Hur gör man det?
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Så alla dessa fiskar ska moppefraktas? Hur gör man det?
                    Jo, ser du, då är man två, delar upp alla fiskarna på många påsar, sätter ner påsarna i varsin väl tilltagen ryggsäck - och drar sedan iväg. Ungefär så.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Häftigt!
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Häftigt!
                        Ja, HSB är käck och hänger med mig vid leveransen. Såhär har jag gjort många gånger!
                        Det blir skönt att få väck 540-burken, vill gärna få plats med lite annat bredvid nya karet.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Då är det bara en dag kvar till den stora "back-cracker-day" i källaren. Laddad? Du har ju beställt redigt bra väder ser jag. Så hela släkten kommer ju att flytta hemifrån i vackert väder. Inte helt fel
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Då är det bara en dag kvar till den stora "back-cracker-day" i källaren. Laddad? Du har ju beställt redigt bra väder ser jag. Så hela släkten kommer ju att flytta hemifrån i vackert väder. Inte helt fel
                            Japp, jag är redigt laddad. Övade mig igår med att lyfta takstolar till nya moppe-carporten!
                            Jag tror att det skall bli bra, det hela - får man bara sätta igång så. Det blir fint när man kan ta sig en svalkande bira efteråt i det goa vädret.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Gissar också att det blir en rejäl mental lättnad när fiskarna får leta nya ägare. I varje fall jag funkar så att jag blir trött av en överdos ansvarskänsla. Men du kanske inte går igång så utan det hela är hur coolt som helst?
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Gissar också att det blir en rejäl mental lättnad när fiskarna får leta nya ägare. I varje fall jag funkar så att jag blir trött av en överdos ansvarskänsla. Men du kanske inte går igång så utan det hela är hur coolt som helst?
                                Nej, jag reagerar precis som du - får, och kommer att ha, en viss ångest för att jag raserat och förstört en helt perfekt (och jävligt snygg) inredning där många individer trivdes fint - för att förpassa dom till en okänd (och säkerligen mindre bra) tillvaro.
                                Så det är inte med lätt sinne jag gör rivningen i 540-baljan...

                                Edit; men skall tillägga att det blir en lättnad, trots allt, att skippa detta kar.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...