Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Nu kan jag säga kommer Inger lifta till Stockholm för att köpa några. Där klämde du till med flera riktigt tunga Ingerargument.
    Flaggor är svåra att misslyckas med. Såg en riktigt fin grupp Flaggciklider igår.
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 28 August 2014, 21:42.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Nu kan jag säga kommer Inger lifta till Stockholm för att köpa några. Där klämde du till med flera riktigt tunga Ingerargument.

      Inger behöver inte lifta till Stockholm, dessa finns på en av "mina" listor, så det är bara till att beställa

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Då så, Inger. Då finns det flaggor menade att bo hos dig någonstans i Sverige.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Då så, Inger. Då finns det flaggor menade att bo hos dig någonstans i Sverige.
          Vi får se

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Inger H
            Vi får se
            //Inger
            Det är rätt inställning, Inger! Gå nu inte hals över huvud och skaffa flaggor bara sisådär (speciellt inte när en gammal skäggig gubbjävel säljer in dom... ), utan ta en lugn och fin funderare över vad du vill med ditt kar (visualisering) och agera utefter detta.
            Jag hoppas du riktigt kan få njuta och glädjas åt ditt nya kar - vad du än väljer att stoppa i det.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Jag vill med ha ett tomt kar att planera...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Det är rätt inställning, Inger! Gå nu inte hals över huvud och skaffa flaggor bara sisådär (speciellt inte när en gammal skäggig gubbjävel säljer in dom... ), utan ta en lugn och fin funderare över vad du vill med ditt kar (visualisering) och agera utefter detta.
                Jag hoppas du riktigt kan få njuta och glädjas åt ditt nya kar - vad du än väljer att stoppa i det.
                Du känner mig ändå lite Mats, det där med "lite hals över huvud" kan stämma...lite då å då

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Jag vill med ha ett tomt kar att planera...
                  Ahh, du har kommit hem . Jag har följt dina Norgeäventyr på FB, och har funderat över hur ni gör med fiskarna som ni drar upp från dag ett. Kan ni frysa in dom på plats - de kan ni förstås, men hinner inte firrarna tina innan ni är hemma igen?

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Ahh, du har kommit hem . Jag har följt dina Norgeäventyr på FB, och har funderat över hur ni gör med fiskarna som ni drar upp från dag ett. Kan ni frysa in dom på plats - de kan ni förstås, men hinner inte firrarna tina innan ni är hemma igen?

                    //Inger
                    vi släpper tillbaka så mycket som möjligt, och det är de fiskarna som inte klarar sig som vi sparar. Vi filéar dem på plats, och fryser ner dem i en frigolitlåda direkt. Trots 220 mil så tinar de inte något alls, utan är stenhårda fortfarande.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      vi släpper tillbaka så mycket som möjligt, och det är de fiskarna som inte klarar sig som vi sparar. Vi filéar dem på plats, och fryser ner dem i en frigolitlåda direkt. Trots 220 mil så tinar de inte något alls, utan är stenhårda fortfarande.
                      Ok, då fick en nyfiken en veta det .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Nu börjar det bli som det ska vara på Zoopet. Många trevliga människor hänger och chillar lite i Akvaristugan
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Ok, då fick en nyfiken en veta det .

                          //Inger
                          har tänkt samma sak, Inger så du är inte ensam att undra
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Nu börjar det bli som det ska vara på Zoopet. Många trevliga människor hänger och chillar lite i Akvaristugan
                            ja, visst är det härligt har precis satt mig i soffan efter god mat och en längre sittning i tvättstugan med ett glas rött och jag har njutit varje sekund
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Jag vill med ha ett tomt kar att planera...
                              Då har jag en formidabel lösning; på onsdag nästa vecka står ett 540 ledigt. Skall vi ta en holmgång in i din Volvo med det karet, så kan vi äta lite maskintorsk i samma veva, va?

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Nu börjar det bli som det ska vara på Zoopet. Många trevliga människor hänger och chillar lite i Akvaristugan
                                Fredag! Som vanligt - och jag kommer för sent...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...