Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ålrajt, det stundar partaj, och vad gör man inte för sina gäster, så säg? En eller flera kommer att vilja sova över, så det är bara att bädda med en 120-madrass och göra lite mysigt där det finns plats... i nya karet!
    Det blev kinda cozy, om jag får säga det själv.
    Bifogade filer

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Haha, tummen upp för den bilden Mats

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Inger H
        Haha, tummen upp för den bilden Mats
        //Inger
        Ja, det ser rätt kul ut. Faktum är att en av gästerna är min bygghjälp, men han bor bara ett par kvarter bort, så han lär inte lägga sig i baljan. Vi håller på med att fixa till min moppe, och så har utbyggnaden på stugan - "moppegaraget" - börjat ta form. Känns änna gôtt att vi prioriterar detta. Snart drar vi igång akvariebyggandet igen!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Det verkar bli en blöt fest när man bäddar i ett akvarium
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Det verkar bli en blöt fest när man bäddar i ett akvarium
            Jodu, Johnny - lita på det. Så blött att man får ligga i torrdocka!

            Kommentar

            • Likan
              • April 2012
              • 2611

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Ålrajt, det stundar partaj, och vad gör man inte för sina gäster, så säg? En eller flera kommer att vilja sova över, så det är bara att bädda med en 120-madrass och göra lite mysigt där det finns plats... i nya karet!
              Det blev kinda cozy, om jag får säga det själv.
              Haha måste kännas lite... Speciellt.
              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Likan
                Haha måste kännas lite... Speciellt.
                Jo, det är lite höga säng-gavlar, men det luktar gott om virket!

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  hoho zoopeteliten. hur är det här numera? längesen jag var inne nu

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av hannesc
                    hoho zoopeteliten. hur är det här numera? längesen jag var inne nu
                    Zoopeteliten hörsammar dig nog inte i denna tråd, men jag kan berätta att det går framåt med hyfsat jämna steg. Du får la kolla tillbaka i tråden några månader för lite bilder och grejer.
                    Rent akvariemässigt skall nu (äntligen) 540-karet med N. gracilisarna rivas, troligen redan nästa vecka, och bygget på 3 000-litaret fortsätter inom kort - duk och epoxy skall läggas och sedan skall rutan monteras!
                    Kul att höra av dig, Hannes - hur går det med grejerna?

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Zoopeteliten hörsammar dig nog inte i denna tråd, men jag kan berätta att det går framåt med hyfsat jämna steg. Du får la kolla tillbaka i tråden några månader för lite bilder och grejer.
                      Rent akvariemässigt skall nu (äntligen) 540-karet med N. gracilisarna rivas, troligen redan nästa vecka, och bygget på 3 000-litaret fortsätter inom kort - duk och epoxy skall läggas och sedan skall rutan monteras!
                      Kul att höra av dig, Hannes - hur går det med grejerna?
                      va trevligt att höra.

                      vart ska du göra av 540L då? o vart tar gracilisarna vägen?

                      johotack det rullar på. haft lite svacka under sommaren. men nu är det gjorda vattenbyten o nu leker det mesta här hemma. fick ju frisimmande honey blue scalarer för första gången efter 3 års konstant lek i kuben.

                      inget nytt kar hemma, men börjat flirta lite med jobbet om att sätta upp ett kar där av modell större. typ 540 ungefär. Ska försöka ragga sponsorpengar av företaget. de köper ju blommor för att det ska bli fint, då kan de väl lika väl ge mig en slant så fixar jag ett vackart kar

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av hannesc
                        va trevligt att höra.
                        vart ska du göra av 540L då? o vart tar gracilisarna vägen?
                        johotack det rullar på. haft lite svacka under sommaren. men nu är det gjorda vattenbyten o nu leker det mesta här hemma. fick ju frisimmande honey blue scalarer för första gången efter 3 års konstant lek i kuben.
                        inget nytt kar hemma, men börjat flirta lite med jobbet om att sätta upp ett kar där av modell större. typ 540 ungefär. Ska försöka ragga sponsorpengar av företaget. de köper ju blommor för att det ska bli fint, då kan de väl lika väl ge mig en slant så fixar jag ett vackart kar
                        Jävlar... nu kommer jag inte ihåg vad Tommy heter i efternamn, men det är han som tar gracilisarna...
                        Ett krav för att ge bort dom är att hela gruppen försvinner vid samma tillfälle. Sedan säljer väl Tommy dom vidare kan jag tänka mig.
                        Karet torrlägger jag och ställer undan tills vidare.

                        Häftigt att höra om dina Scalarer, att de lyckats dra upp lite frisimmande. Men, det är just detta med tidsaspekten många cyklar vält på - man orkar inte vänta ut sina fiskar - fränt att du har låtit dom hålla på.
                        Fasen, Hannes, det är la dags att sätta in några sköna bilder och filmer i din tråd snart!?!

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          Tommy åkesson som har odlingen på ringön?

                          ja det är väl dags för lite nytt filmande. har gått o skaffat mig en såndär gopro så tänkte köra lite filmande innifrån karen

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av hannesc
                            Tommy åkesson som har odlingen på ringön?

                            ja det är väl dags för lite nytt filmande. har gått o skaffat mig en såndär gopro så tänkte köra lite filmande innifrån karen
                            Japp!
                            Jag har känt på en sådan GoPro-kamera och den filmar ju helt fantastiskt. Funderar på att köpa en sådan.
                            Fasen släng upp en film när du har undervattensfilmat - måste få se hur det blir!

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              ja det ska jag ordna

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                ah. kom på att jag filmade ju mina scalarer snabbt med mobilen när de hade frisimmande :P

                                video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                                Kommentar

                                Arbetssätt...